|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Fornøyd
|
![]() Et spørsmål om vinduer - hasterVi har plutselig fått tilbud om å være prøvekluter for nye vinduer av husleverandøren. Per nå er det 2-lags isolerglass, men de skal oppgradere til 3-lags heretter. Nå kan vi altså vederlagsfritt få 3-lags isolerglass-vinduer. De skal se like ut som de opprinnelige, men de slår innover (sambo mumlet noe om nye krav til isolerglassvinduer).
![]() |
#4 |
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Et spørsmål om vinduer - hasterVi hadde vinduer som slo innover (hengslet i den ene siden). Det var ikke noe problemer med det (og hvem vasker vinduer hver uke |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
frakoblet
|
![]() Sv: Et spørsmål om vinduer - hasterJeg tror ikke jeg ville hatt vinduer som vender innover. Det er veldig upraktisk, kan jeg fortelle. Vi skal bytte våre sidehenglsede innovervendende vinduer med topphengslede vinduer i stedet.
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Et spørsmål om vinduer - hastertenk på all strømmen dere sparer, og gå for trelags. Det blir et fint pluss i co2-regnskapet deres. |
![]() |
![]() |
#7 |
Fornøyd
|
![]() Sv: Et spørsmål om vinduer - haster
Ja, jeg tenker også på dette med strømbesparing. Det kan jo bli en del.
![]() |
#8 |
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Et spørsmål om vinduer - hasterDu sparer strøm og det mindre sjans for dugg på glasset.
![]() |
![]() |
#9 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Et spørsmål om vinduer - hasterTopp- eller bunnhengslet? Vi bytter etterhvert alle våre vinduer med bunn- og sidehengslede vinduer som slår innover (Nordan sikkerhetsvindu). Hvis de altså er bunnhengslet, slik at toppen åpner innover, kommer du ikke i konflikt med eventuelle vinduskarmer.
![]() |
#10 |
Fornøyd
|
Det er to vindusblad (sier man det?), sidehengslet - det er dette huset:
![]() |
#11 |
Fornøyd
|
Vi har også mye lufting om sommeren, men jeg vil tro at vi kommer til å ha verandadørene mye åpne, og det har vi både på stue og kjøkken. I tillegg har vi ikke så mye stående i vinduene heller.
![]() |
#12 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Et spørsmål om vinduer - hasterJeg ville tatt trelagsvinduene. - mindre strømforbruk - mindre trekk - mindre støvsamlere i vinduskarmen - enklere å vaske vinduene med innadslående vinduer Det med at man ikke kan ha noe i vinduskarmen er en vanesak tror jeg. Det går uansett kjapt å ta bort en potteplante.
![]() |
#13 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Et spørsmål om vinduer - hasterJeg ville også tatt 3-lagsvinduer. Jeg har Nordan sikkerhetsvindu som slår inn i rommet, og det er bare en vane å ha vinduer som slår innover. Vi åpner ikke ofte vinduene da, for vi har ventilasjonsanlegg. (vi åpner på soverom, men der har ihvertfall ikke jeg vinduskarmene fulle av ting)
![]() |
|
|