|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Opp og ned
|
![]() Klarer jeg å sette opp kjøkkenet selv?Er ikke kjent for å være dårlig med en skrutrekker, hammer, drill og annet verktøy i handa, men lurer på om jeg tar meg litt vann over hodet kanskje.
![]() |
#2 |
thirtysomething
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Klarer jeg å sette opp kjøkkenet selv?Første som slår meg er at du kanskje vil trenge en person til å holde ting og tang mens du borer, skrur eller hva det måtte være. Hvis faren din kan være tilstede og hjelpe deg med dette, og komme med råd og tips og fortelle hva du skal gjøre og i hvilken rekkefølge kan jeg ikke i utgangspunktet se at du ikke skulle kunne klare det?
![]() |
#4 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Klarer jeg å sette opp kjøkkenet selv?Selvsagt greier du det alene. Du trenger trolig noen til å holde skapene mens du skrur dem opp på veggen, men de trenger du vel ikke betale i annet enn pizza, og jeg regner med at det ikke var påkrevet å gjøre jobben alene-alene, men alene-uten-håndverker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Klarer jeg å sette opp kjøkkenet selv?hvis du har noen til å hjelpe deg litt med å holde skapene på plass mens du merker av hvor de skal være og hull skal være og slikt, og etpar-tre gode tvinger går det så fint så |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Klarer jeg å sette opp kjøkkenet selv?
Selv er jeg veldig flink til å hjelpe når folk spør, men jaggu har venner og familie mye og gjøre når jeg for en gangs skyld spør. Så ja, dette blir et ene prosjekt med min far som litt bistand. Pappa har slitasjegikt og han har ofte dumme dager som vi kaller det. Da virker ikke kroppen hans til noe som helst. De dagene han er "fine" så elsker han å pusle. Han skal flytte vinduet for meg da.
![]() |
#7 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Klarer jeg å sette opp kjøkkenet selv?Tja... Jeg ville ikke klart det alene, det verste er vel å koble til vasken/blandebatteri, men jeg aner ikke hvor vanskelig det er, men jeg vet ikke frem og bak på et eneste rør... Og om du har 80 cm brede overskap er det temmelig tungt å holde når man skal feste de i veggen.
![]() |
#8 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Klarer jeg å sette opp kjøkkenet selv?Skal du flislegge/annet mellom skap og benk? Da kan du jo skru opp en planke/list som du lar skapene hvile oppå mens du merker av, borrer og skrur. Så slipper du å vatre hele tiden også. Planken fjernes etter endt jobb, og hullene sparkler du (unødvendig?) og skjuler bak flisene.
![]() |
#9 |
Tankefull
|
![]() Sv: Klarer jeg å sette opp kjøkkenet selv?Vi har nettopp pusset opp hele kjøkkenet.
![]() |
#10 |
Tankefull
|
Slik har vi gjort det. Bukte lyslist fra ikea, og har ikke tenkt å fjerne den heller vi. Skapene står godt oppå de listene.
![]() |
#11 |
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Klarer jeg å sette opp kjøkkenet selv?Hadde jeg hatt helse til det så skulle jeg kommet å hjelpe deg.
![]() |
#12 |
<*(((<
|
Det er gjennomførbart, jeg er ikke spesielt handy og har gjort det. Men det hjelper å ha lange armer og å klare å løfte skapene alene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Klarer jeg å sette opp kjøkkenet selv?Selvsagt greier du dette selv.
![]() |
#14 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Klarer jeg å sette opp kjøkkenet selv?Om du møter på problemer så er det på overskapene. Men du klarer nok store deler helt alene! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Klarer jeg å sette opp kjøkkenet selv?Bare du passer på å bruke riktige skruer til materialet du skal skru opp på så går det sikkert bra. Kanskje du kommer til å angre som en hund når det står på, men du vil nok bli stolt når du er ferdig.
![]() |
#16 |
Opp og ned
|
Tanken har slått meg. Tror ikke det skal være for mange barn rundt meg når jeg holder på akkurat.
![]() |
#17 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jun 2008
![]() |
![]() Sv: Klarer jeg å sette opp kjøkkenet selv?Med fare for å virke stinn av fordommer må jeg si at du er modig og bør få en del respekt hvis du som kvinne begir det inn på et slikt prosjekt, og enda mer hvis du klarer å gjennomføre det! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Klarer jeg å sette opp kjøkkenet selv?Klart du klarer!
![]() |
#19 |
Tankefull
|
Enig!
![]() |
#20 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Klarer jeg å sette opp kjøkkenet selv?Skru sammen skapene er jo veldig greit med ikea synes jeg.
![]() |
|
|