|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Nytt år, nye muligheter
|
![]() Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?Det lurte jeg på også før vi kjøpte, og det kommer nok an på behovet ditt. Du skal jo lage relativt mye kaffe, men hva tenker du om kaffeinnkjøp og rengjøring? Vi kjøpte for noen uker siden og endte opp med Nespresso Essenza c100 uten steamer/melkeskummer, men med en Aeroccino melkeskummer fra Nespresso separat. (Mange her på FP har skytt av Aeroccinoen.) Vårt viktigste kriterium var at den skulle være enkel i bruk og rengjøring, og vi drikker relativt lite kaffe. Nespressomaskinene bruker "pods"/doser fra Nespresso, så du kan ikke gå på Kaffebrenneriet eller Stockfleths å kjøpe favorittkaffen din. Vi vurderte det sånn at vi hadde kommet til å kaste masse kaffe hvis vi skulle kjøpt løsvekt.
![]() |
#3 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?Hvor mye penger har du tenkt å bruke da?
95, 99, 04 Sist redigert av Erica : 08-09-08 kl 20:48. Årsak: Skriveleif |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Nytt år, nye muligheter
|
![]() Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?Vi betalte forresten 2500 for espressomaskinen og melkeskummeren. Da kan vi kjøpe en del kaffe før vi kommer opp i 4-5000 kroners klassen. Hver kaffeporsjon koster ca. tre kroner, tror jeg. -Og Nespresso leverer to dager etter at bestillingen er sendt på nett.
![]() |
#5 |
Trøtt
|
![]() Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?Nespresso. Nydelig kaffe, og ikke minst samme resultat hver gang. Pluss for at den er enkel å bruke, selv i halvsovne. Kommer definitivt inn i huset vårt når jeg får loenn den 15.
![]() |
#7 |
Nytt år, nye muligheter
|
![]() Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?
Ja, 1 beger er en kopp. Du kan velge størrelsen på koppen selv om du ønsker.
![]() |
#10 |
Administrator
|
![]() Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?Jeg ser at mange er fornøyd med Nespresso, men hva er egentlig forskjellen på den og å bruke pods på en "ordentlig" espressomaskin?
![]() |
#12 |
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?Skal du kjøpe skikkelig god espressokaffe til maskin som tar løskaffe koster det en del også. Vi betaler ca 60 kr per 250 g pakke. Tror du får 20-25 porsjoner kaffe for en pose. (2,5 - 3 kroner per porsjon)
![]() |
#13 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?Jeg syns det blir veldig god kaffe med en Bialetti espressokanne, ikke noen dyr maskin men bare en liten kjele som brukes rett på komfyrtoppen. Går veldig kjapt og greit å lage kaffe. Jeg er ingen stor kaffekjenner, men jeg vet mange andre som syns den er god også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Trøtt
|
![]() Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?Det er denne jeg har provd, og som jeg kommer til å gå for. Jeg syns den er bra nok til mitt bruk og jeg er glad i god kaffe.
![]() |
#15 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?Jeg kan anbefale Rancilio Silvia på det varmeste. Vi har hatt vår i snart 7 år. Den har vært testvinner over flere år og hevdes blant mange kaffeentusiaster å være den beste maskinen for privat bruk. :kaffeentusiast:
![]() |
#16 |
Trøtt
|
![]() Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?Eia: din maskin er jo lekker, og jeg forstår jo godt hva du mener. Men er det ikke litt omstendelig å bruke den? Og hvor vanskelig er den å rengjore?
![]() |
#17 |
Teller ned
![]() Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?Nespresso. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?Jo da, en liten innføring og en innkjøringsperiode kreves, men når resultatet er det som teller mest, er det et lite offer. Vi renser maskinen ca. en gang hver 14. dag. Ellers er den lett å holde ren til daglig.
![]() |
#19 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?Jeg er for øvrig av de som mener at kaffe fra Bialettikannene er MYE bedre enn f. eks. fra Nespressomaskinene. :dukker:
![]() |
#20 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?Jeg bruker også espresso-kanne på komfyren, nyyydelig kaffe blir det.
![]() |
|
|