Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvilken espressomaskin kan anbefales?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-08, 11:28   #1
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Spørsmål

Hvilken espressomaskin kan anbefales?

Skal lage 2-4 kopper per dag.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 12:33   #2
mosol
Nytt år, nye muligheter
 
mosol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.953
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?

Det lurte jeg på også før vi kjøpte, og det kommer nok an på behovet ditt. Du skal jo lage relativt mye kaffe, men hva tenker du om kaffeinnkjøp og rengjøring? Vi kjøpte for noen uker siden og endte opp med Nespresso Essenza c100 uten steamer/melkeskummer, men med en Aeroccino melkeskummer fra Nespresso separat. (Mange her på FP har skytt av Aeroccinoen.) Vårt viktigste kriterium var at den skulle være enkel i bruk og rengjøring, og vi drikker relativt lite kaffe. Nespressomaskinene bruker "pods"/doser fra Nespresso, så du kan ikke gå på Kaffebrenneriet eller Stockfleths å kjøpe favorittkaffen din. Vi vurderte det sånn at vi hadde kommet til å kaste masse kaffe hvis vi skulle kjøpt løsvekt.

Det er en skikkelig jungel der ute. Lykke til med valget. Vi er superfornøyde med vår. Jeg har akkurat kost meg med en enkel latte

__________________
Storesøster (jun 05), Mellomsøster (mai 08), lillesøster (jul 11)
mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 12:57   #3
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?

Hvor mye penger har du tenkt å bruke da?

Vi har en Gaggia Classic, som lager espresso og steamer melk. Den er veldig god, bruker vanlig løskaffe (espressomalt selvfølgelig). Denne koster vel 4 - 4500 tenker jeg.

Ellers så er vel Rancilio Silivia en god espressomaskin. Den koster over 5000.

Nespresso-maskinene har jeg ikke noe erfaring med, men jeg syns det høres litt dumt ut å måtte bestille på nett eller kjøpe bare i spesielle butikker. Men det høres veldig kjekt ut med lite søl, da.

__________________
95, 99, 04

Sist redigert av Erica : 08-09-08 kl 20:48. Årsak: Skriveleif
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 20:01   #4
mosol
Nytt år, nye muligheter
 
mosol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.953
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?

Vi betalte forresten 2500 for espressomaskinen og melkeskummeren. Da kan vi kjøpe en del kaffe før vi kommer opp i 4-5000 kroners klassen. Hver kaffeporsjon koster ca. tre kroner, tror jeg. -Og Nespresso leverer to dager etter at bestillingen er sendt på nett.

For the record: jeg er verken ansatt i Nespresso eller får provisjon av salg. Er bare superfornøyd

__________________
Storesøster (jun 05), Mellomsøster (mai 08), lillesøster (jul 11)
mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 20:11   #5
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?

Nespresso. Nydelig kaffe, og ikke minst samme resultat hver gang. Pluss for at den er enkel å bruke, selv i halvsovne. Kommer definitivt inn i huset vårt når jeg får loenn den 15.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 20:12   #6
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?

Nespresso, det er de små begerne, er 1 beger = 1 kopp?

Jeg trenger ikke melkeskummer.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 20:21   #7
mosol
Nytt år, nye muligheter
 
mosol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.953
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Nespresso, det er de små begerne, er 1 beger = 1 kopp?

Jeg trenger ikke melkeskummer.

Ja, 1 beger er en kopp. Du kan velge størrelsen på koppen selv om du ønsker.

__________________
Storesøster (jun 05), Mellomsøster (mai 08), lillesøster (jul 11)
mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 20:28   #8
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?

Gå for Nespresso! Beste kjøpet jeg har gjort.

Masse forskjellig kaffetype og koffeinfri om du vil.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 20:29   #9
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?

Så hvis jeg kjøper en Nespressomaskin til 1999,-. Kaffeforbruket kommer på ca 2350, så blir det 4350,- det første året.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 20:32   #10
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Gå for Nespresso! Beste kjøpet jeg har gjort.

Masse forskjellig kaffetype og koffeinfri om du vil.

Koffeinen er hele poenget.

Er denne god nok?



Trenger som sagt ikke melkeskummer.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 20:33   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?

Jeg ser at mange er fornøyd med Nespresso, men hva er egentlig forskjellen på den og å bruke pods på en "ordentlig" espressomaskin?

Ellers er vel Rancillo testvinnerne, sammen med Gaggia. Jeg har en nyydelig Francis Francis, men helt ærlig er den ikke verdt prisen hvis man ikke er veldig opptatt av design (og kanskje bittelitt mindre av kaffen :innrømmer under sterk tvang: ).

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 20:33   #12
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?

Skal du kjøpe skikkelig god espressokaffe til maskin som tar løskaffe koster det en del også. Vi betaler ca 60 kr per 250 g pakke. Tror du får 20-25 porsjoner kaffe for en pose. (2,5 - 3 kroner per porsjon)

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 20:36   #13
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?

Jeg syns det blir veldig god kaffe med en Bialetti espressokanne, ikke noen dyr maskin men bare en liten kjele som brukes rett på komfyrtoppen. Går veldig kjapt og greit å lage kaffe. Jeg er ingen stor kaffekjenner, men jeg vet mange andre som syns den er god også.

Sånn ser vår ut, den er til induksjonstopp.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 21:08   #14
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Koffeinen er hele poenget.

Er denne god nok?



Trenger som sagt ikke melkeskummer.

Det er denne jeg har provd, og som jeg kommer til å gå for. Jeg syns den er bra nok til mitt bruk og jeg er glad i god kaffe.

En annen ting jeg liker med Nespresso er at kaffepods-ene kommer i forskjellige varianter, slik at en kan variere like mye der som med kaffe i losvekt.

Har også en Bialetti, men den knoter jeg med slik at jeg syns ikke den lager særlig god kaffe så lenge jeg er i andre enden av kaffekokeren.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 21:08   #15
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?

Jeg kan anbefale Rancilio Silvia på det varmeste. Vi har hatt vår i snart 7 år. Den har vært testvinner over flere år og hevdes blant mange kaffeentusiaster å være den beste maskinen for privat bruk. :kaffeentusiast:

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 21:14   #16
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?

Eia: din maskin er jo lekker, og jeg forstår jo godt hva du mener. Men er det ikke litt omstendelig å bruke den? Og hvor vanskelig er den å rengjore?

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 21:22   #17
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?

Nespresso.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 21:23   #18
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?

Jo da, en liten innføring og en innkjøringsperiode kreves, men når resultatet er det som teller mest, er det et lite offer. Vi renser maskinen ca. en gang hver 14. dag. Ellers er den lett å holde ren til daglig.

Det er veldig OK instruksjoner, både på bruk og rengjøring, på siden i linken jeg la inn til HP.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 21:25   #19
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?

Jeg er for øvrig av de som mener at kaffe fra Bialettikannene er MYE bedre enn f. eks. fra Nespressomaskinene. :dukker:

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 21:28   #20
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.116
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?

Jeg bruker også espresso-kanne på komfyren, nyyydelig kaffe blir det.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no