![]() |
#1 |
Hundegal
Medlem siden: Dec 2007
![]() |
![]() Grand voyagerJeg tilter snart, har en vanlig stasjonsvogn, 3 unger og tre bikkjer.
![]() |
#2 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Grand voyagerMine foreldre hadde. Det var en ordentlig mandagsbil, og merkeverkstedet bestod i tillegg av inkompetente mennesker (ja sjefen for verkstedet skrev det i det ene brevet til forsikringsselskapet). Utenom det er det en kjempebil. Bruker en del drivstoff da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hundegal
![]() |
![]() Sv: Grand voyagerDet får bare være det med drivstoffet...... Ihvertfall for en periode jeg trenger god plass.
![]() |
#4 |
thirtysomething
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Grand voyagerVi/jeg/eksen har.
![]() |
#5 |
Hundegal
![]() |
![]() Sv: Grand voyagerHar sjekka litt ang. plassen i baksetet. Det kommer visst an på om det er combi eller ikke.... Er det 5 eller 7 seter dere har? Og hvilken års modell?
![]() |
#7 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Grand voyagerGår ut i fra at du snakker 1996-modell og de nærmeste årene (den runde typen uten snute)?
![]() |
#8 |
fri
|
![]() Sv: Grand voyagerVi hadde denne, men i turbodiesel, og da brukte den ikke så mye. Vi omregistrerte den til 7-seter etter et år, og da ble den veldig kjekk. Kunne sette to vogner ved siden av hverandre i bagasjerommet uten å slå dem sammen, og i det hele tatt. Registerreima på disse har lett for å gå, og vi måtte vel skifte vår noen ganger mens vi hadde den, men den gikk heldigvis før garantien hadde gått ut alle gangene, så vi slapp å bruke penger på å skifte den ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
thirtysomething
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Grand voyager
5 seter, -98 modell. Hadde -96 model før det. Hvis baksetene skal være mer behagelige går det ut over plassen bak.
![]() |
#10 |
Hundegal
![]() |
Kommer ikke en Peugot inn i gården her, hilsen gubben.... Ford er visst heller ikke populært. Jeg har sett på Galaxy`n, syns den virker ok også. Men, det er noen merker han ikke skal ha...
![]() |
#11 |
Hundegal
![]() |
![]() Sv: Grand voyagerBlir ikke bensin og automat sammen ihverfall.
![]() |
#12 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
Galaxy er ren VW, unntatt noen av motorene (2,0 og 2,3 l bensinmotor). 2,0 er kass, 2,3 er helt ok. Kvaliteten er generelt bedre enn Voyager, men mye mindre motorer, og det er en del småplukk med eldre modeller.
![]() |
#13 |
Hundegal
![]() |
![]() Sv: Grand voyagerFader også, at det skal være så vanskelig med bil...
![]() |
#14 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() Sv: Grand voyagerJeg hadde gått for en Toyota periva eller hva den heter , Ford Galaxy , eller En mitshu Grandis.
![]() |
#15 |
Hundegal
![]() |
![]() Sv: Grand voyagerToyota Previa kan gå an, men for en stiv pris a gett... Grandisen blir for liten.
![]() |
#16 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Grand voyagerVi ELSKER Grand Voyageren vår, 2002 modell, 3,3 liter bensin, 5 seter, så det går en del bensin, men nydelig å kjøre automat, sitter høyt og flott i komfortable seter og bagasjeplassen er en drøm, har vel ikke sett en annen bil med tilsvarende bagasjeplass. Triller bare kombivogner, sykler og alt mulig inn stående, til hytteturer er det bare å lesse inn med ski og utstyr og Ikeaturene går utrolig bra, det meste flatpakket går inn. Jeg som er passe lav står inne i bilen når jeg fester ungene bak, det er behagelig.
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Byttet girkasse er ikke nok. Gamlingen hadde tre stk. Voyanger på 90-tallet, kjøpt nye; 91, 95 og 99-mod. Ny automatkasse var vel omtrent en del av standard service (skiftet vel hele tre ganger på hver av de to første). I tillegg var det svært mye annet diverse dill. Den siste ble ikke så gammel før han vel endelig forstod hvor dårlige biler dette var. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Hadde han Voyager eller Grand Voyager? Det er vel ikke helt samme sak. Det var mye feil på en del på eldre biler, men dette er mye forbedret på de nye. Vi har en 2002-modell og har til nå ikke hatt større reparasjoner på den.
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Alle var Grand Voyager; de to første med 3.3L V6 (hhv 150 og 163 hk så vidt jeg husker) og den siste med 2.4 R4 (148hk så vidt jeg husker). Rent motormessig var de ellers greie nok. Bilene var for så vidt komfortable, men jeg vil ikke si at kjøreegenskapene var gode. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
![]() Sv: Grand voyagerVi har også 3 hunder. Vi har en Toyota Hiclass, hvor mannen har bygget bur bak setene. Buret står på stolper og er så høyt at man fint kan stable ting under det. Bilen er god å ha fordi vi får med oss utrolig mye.
![]() |
|
|