Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Grand voyager

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-08, 13:21   #1
Tispa
Hundegal
 
Tispa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 106
Tispa har et hav av muligheter foran seg
Standard

Grand voyager

Jeg tilter snart, har en vanlig stasjonsvogn, 3 unger og tre bikkjer.
Ser etter en større bil, og har lyst på en voyager. Noen her som har? Kan dere fortelle litt om bilen...

__________________
Snille jenter kommer til himmelen, trollete jenter kommer dit de vil.
Tispa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 13:33   #2
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grand voyager

Mine foreldre hadde. Det var en ordentlig mandagsbil, og merkeverkstedet bestod i tillegg av inkompetente mennesker (ja sjefen for verkstedet skrev det i det ene brevet til forsikringsselskapet). Utenom det er det en kjempebil. Bruker en del drivstoff da.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 13:38   #3
Tispa
Hundegal
 
Tispa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 106
Tispa har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Grand voyager

Det får bare være det med drivstoffet...... Ihvertfall for en periode jeg trenger god plass.

__________________
Snille jenter kommer til himmelen, trollete jenter kommer dit de vil.
Tispa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 13:45   #4
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Grand voyager

Vi/jeg/eksen har.

Har stor hund og skaffet Chrysler Grand Voyager da Poden var liten. Snakk om luksus! Digert hundebur og allikevel bare å trille bagvogna rett inn i bilen uten å slå den sammen. Allikevel er det plass til en del bagasje.
Bilen er skikkelig god å kjøre, en sitter høyt og godt. Baksetet er et annet kapittel. Der sitter en veldig rett opp i ryggen, og det er dårlig med benplass. Anbefales ikke for voksne på litt lengre turer.
Drikker bensin og er dyr å forsikre. Forholdsvis dyr på verksted. Men i innkjøp er den slett ikke så ille.

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 13:56   #5
Tispa
Hundegal
 
Tispa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 106
Tispa har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Grand voyager

Har sjekka litt ang. plassen i baksetet. Det kommer visst an på om det er combi eller ikke.... Er det 5 eller 7 seter dere har? Og hvilken års modell?

__________________
Snille jenter kommer til himmelen, trollete jenter kommer dit de vil.
Tispa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 13:56   #6
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grand voyager

Enn peugot 807? De er jo også digre.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 13:57   #7
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grand voyager

Går ut i fra at du snakker 1996-modell og de nærmeste årene (den runde typen uten snute)?

De har hatt store girkasseproblemer (automat). Se etter en som har fått byttet eller forsterket girkassen, hvis ikke snakker vi 25-30 000 kroner i reparasjon. Det har også vært en del kluss med det elektriske anlegget, og dårlige reflektorer i hovedlysene (de er dyre). Siden bilen er så tung slites hjulopphenget, så bytte av foringer/hjullagre/dempere/stabilisatorstag/endeledd/opphengskuler etc må påregnes, hvis det ikke allerede er gjort.

Ta NAF-test hvis du finner en aktuell bil, da vil mye av dette bli avdekket.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 13:59   #8
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.008
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grand voyager

Vi hadde denne, men i turbodiesel, og da brukte den ikke så mye. Vi omregistrerte den til 7-seter etter et år, og da ble den veldig kjekk. Kunne sette to vogner ved siden av hverandre i bagasjerommet uten å slå dem sammen, og i det hele tatt. Registerreima på disse har lett for å gå, og vi måtte vel skifte vår noen ganger mens vi hadde den, men den gikk heldigvis før garantien hadde gått ut alle gangene, så vi slapp å bruke penger på å skifte den ut.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 13:59   #9
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Grand voyager

Opprinnelig lagt inn av Tispa, her.

Har sjekka litt ang. plassen i baksetet. Det kommer visst an på om det er combi eller ikke.... Er det 5 eller 7 seter dere har? Og hvilken års modell?

5 seter, -98 modell. Hadde -96 model før det. Hvis baksetene skal være mer behagelige går det ut over plassen bak.

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 13:59   #10
Tispa
Hundegal
 
Tispa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 106
Tispa har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Grand voyager

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Enn peugot 807? De er jo også digre.

Kommer ikke en Peugot inn i gården her, hilsen gubben.... Ford er visst heller ikke populært. Jeg har sett på Galaxy`n, syns den virker ok også. Men, det er noen merker han ikke skal ha...

__________________
Snille jenter kommer til himmelen, trollete jenter kommer dit de vil.
Tispa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 14:02   #11
Tispa
Hundegal
 
Tispa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 106
Tispa har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Grand voyager

Blir ikke bensin og automat sammen ihverfall.

__________________
Snille jenter kommer til himmelen, trollete jenter kommer dit de vil.
Tispa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 14:02   #12
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grand voyager

Opprinnelig lagt inn av Tispa, her.

Kommer ikke en Peugot inn i gården her, hilsen gubben.... Ford er visst heller ikke populært. Jeg har sett på Galaxy`n, syns den virker ok også. Men, det er noen merker han ikke skal ha...

Galaxy er ren VW, unntatt noen av motorene (2,0 og 2,3 l bensinmotor). 2,0 er kass, 2,3 er helt ok. Kvaliteten er generelt bedre enn Voyager, men mye mindre motorer, og det er en del småplukk med eldre modeller.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 14:06   #13
Tispa
Hundegal
 
Tispa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 106
Tispa har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Grand voyager

Fader også, at det skal være så vanskelig med bil...

__________________
Snille jenter kommer til himmelen, trollete jenter kommer dit de vil.
Tispa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 14:34   #14
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Grand voyager

Jeg hadde gått for en Toyota periva eller hva den heter , Ford Galaxy , eller En mitshu Grandis.

Leeeenge før Bon Voyage

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 15:51   #15
Tispa
Hundegal
 
Tispa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 106
Tispa har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Grand voyager

Toyota Previa kan gå an, men for en stiv pris a gett... Grandisen blir for liten.
Har du kjennskap til en nyere Voyager Honda?

__________________
Snille jenter kommer til himmelen, trollete jenter kommer dit de vil.
Tispa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 17:10   #16
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grand voyager

Vi ELSKER Grand Voyageren vår, 2002 modell, 3,3 liter bensin, 5 seter, så det går en del bensin, men nydelig å kjøre automat, sitter høyt og flott i komfortable seter og bagasjeplassen er en drøm, har vel ikke sett en annen bil med tilsvarende bagasjeplass. Triller bare kombivogner, sykler og alt mulig inn stående, til hytteturer er det bare å lesse inn med ski og utstyr og Ikeaturene går utrolig bra, det meste flatpakket går inn. Jeg som er passe lav står inne i bilen når jeg fester ungene bak, det er behagelig.
Minus er selvfølgelig bensinforbruket, men vi kan leve med det. Baksetene er som nevnt her veldig rette i ryggen og korte i rumpesetene, trangt, men vi har sjelden voksne passasjerer bak. Jeg som er elendig til å parkere/lukeparkere sliter på trange plasser, mannen min bryr seg ikke. Vi har tenkt å omregistrere den til 7-seter senere hvis behov. Vi kjører over grensen til Sverige og tar service og reparasjoner på merkeverksted der, det er alltid halve prisen enn i Norge og i tillegg var vi utrolig misfornøyd med verkstedet vi hadde her.
Bilen kan anbefales på det varmeste!

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 22:45   #17
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Grand voyager

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Går ut i fra at du snakker 1996-modell og de nærmeste årene (den runde typen uten snute)?

De har hatt store girkasseproblemer (automat). Se etter en som har fått byttet eller forsterket girkassen, hvis ikke snakker vi 25-30 000 kroner i reparasjon. Det har også vært en del kluss med det elektriske anlegget, og dårlige reflektorer i hovedlysene (de er dyre). Siden bilen er så tung slites hjulopphenget, så bytte av foringer/hjullagre/dempere/stabilisatorstag/endeledd/opphengskuler etc må påregnes, hvis det ikke allerede er gjort.

Ta NAF-test hvis du finner en aktuell bil, da vil mye av dette bli avdekket.

Byttet girkasse er ikke nok. Gamlingen hadde tre stk. Voyanger på 90-tallet, kjøpt nye; 91, 95 og 99-mod. Ny automatkasse var vel omtrent en del av standard service (skiftet vel hele tre ganger på hver av de to første). I tillegg var det svært mye annet diverse dill. Den siste ble ikke så gammel før han vel endelig forstod hvor dårlige biler dette var.

Nå har jeg ikke kjørt noe nyere enn 99 av disse, men selv den var ikke noe særlig på vinteren.

Ser man på statistikker over feil og kundefornøydhet kommer bilene, selv av nyere dato, temmelig dårlig ut. Det samme gjelder for den saks skyld også Peugeot 807/Citröen C8 (samme bilen). Hadde en 807 som leiebil her for et års tid siden. Jeg likte den definitivt ikke, selv om den rent plassmessig var kurant. Vil regelrett kalle det en drittbil på vinterføre, og automatkasse tok vel egentlig mye av kraften som motoren egentlig skulle kunne gi (4-trinns automat som generelt var lite imponerende).

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 08:34   #18
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grand voyager

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Byttet girkasse er ikke nok. Gamlingen hadde tre stk. Voyanger på 90-tallet, kjøpt nye; 91, 95 og 99-mod. Ny automatkasse var vel omtrent en del av standard service (skiftet vel hele tre ganger på hver av de to første). I tillegg var det svært mye annet diverse dill. Den siste ble ikke så gammel før han vel endelig forstod hvor dårlige biler dette var.

Nå har jeg ikke kjørt noe nyere enn 99 av disse, men selv den var ikke noe særlig på vinteren.

Ser man på statistikker over feil og kundefornøydhet kommer bilene, selv av nyere dato, temmelig dårlig ut. Det samme gjelder for den saks skyld også Peugeot 807/Citröen C8 (samme bilen). Hadde en 807 som leiebil her for et års tid siden. Jeg likte den definitivt ikke, selv om den rent plassmessig var kurant. Vil regelrett kalle det en drittbil på vinterføre, og automatkasse tok vel egentlig mye av kraften som motoren egentlig skulle kunne gi (4-trinns automat som generelt var lite imponerende).

Hadde han Voyager eller Grand Voyager? Det er vel ikke helt samme sak. Det var mye feil på en del på eldre biler, men dette er mye forbedret på de nye. Vi har en 2002-modell og har til nå ikke hatt større reparasjoner på den.
Automat og stor bil (og under 3,3 l som vi har) er vel ikke noe for de som ønsker "sportsbilfølelsen", men i vår er det mer enn nok kraft i motoren.
Det er riktig at den ikke er spesielt god på vinterføre, altså veldig glatte veier eller veldig mye snø. Jeg har kjørt meg fast på parkeringsplassen vår flere ganger, dårlig måket, og da graver man seg bare enda mer ned og har ikke gir til å kunne hjelpe seg ut. Samme på fjellet hvis man kjører seg fast opp en bakke, da er det ikke spesielt morsomt med automat.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 11:34   #19
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Grand voyager

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Hadde han Voyager eller Grand Voyager? Det er vel ikke helt samme sak. Det var mye feil på en del på eldre biler, men dette er mye forbedret på de nye. Vi har en 2002-modell og har til nå ikke hatt større reparasjoner på den.
Automat og stor bil (og under 3,3 l som vi har) er vel ikke noe for de som ønsker "sportsbilfølelsen", men i vår er det mer enn nok kraft i motoren.
Det er riktig at den ikke er spesielt god på vinterføre, altså veldig glatte veier eller veldig mye snø. Jeg har kjørt meg fast på parkeringsplassen vår flere ganger, dårlig måket, og da graver man seg bare enda mer ned og har ikke gir til å kunne hjelpe seg ut. Samme på fjellet hvis man kjører seg fast opp en bakke, da er det ikke spesielt morsomt med automat.

Alle var Grand Voyager; de to første med 3.3L V6 (hhv 150 og 163 hk så vidt jeg husker) og den siste med 2.4 R4 (148hk så vidt jeg husker). Rent motormessig var de ellers greie nok. Bilene var for så vidt komfortable, men jeg vil ikke si at kjøreegenskapene var gode.

Teknisk sett skal det vel uansett ikke være de store forskjellene mellom vanlig og Grand, det er vel bare snakk om en forlengelse av bilen og mulig at de kortere var tilgjengelig med mindre motorer o.l.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 11:37   #20
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Grand voyager

Vi har også 3 hunder. Vi har en Toyota Hiclass, hvor mannen har bygget bur bak setene. Buret står på stolper og er så høyt at man fint kan stable ting under det. Bilen er god å ha fordi vi får med oss utrolig mye.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no