Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kantarell, asparges, brun ris, søtpotet - hva tenkte jeg på? Hva skal jeg lage?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-08, 17:48   #1
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Kantarell, asparges, brun ris, søtpotet - hva tenkte jeg på? Hva skal jeg lage?

Hva i all verden skal jeg lage til middag? En av disse dagene med 8,5 timers jobb uten do- og spisepause, og jeg har puttet varer oppi handlekurven uten å tenke meg rundt. Jeg er sulten og for sliten til å tenke kreativt. Noen forslag?
(Jeg har litt mer i kjøleskapet også, som hvitløk, kyllingfilet, gulerot og ... nei, det var visst det hele.)

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 17:50   #2
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kantarell, asparges, brun ris, søtpotet - hva tenkte jeg på? Hva skal jeg lage?

Hm, når jeg handler uten å tenke havner det bare sjokolade i min kurv. Du er underlig, Balanse.

Gammel 08-10-08, 17:52   #3
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kantarell, asparges, brun ris, søtpotet - hva tenkte jeg på? Hva skal jeg lage?

Antakelig var det hjernen som kortsluttet på grunn av nettopp presset på å unngå sjokoladeinnkjøp...

Gammel 08-10-08, 18:02   #4
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja.. kok aspargesen såvidt, så surrer du bacon rundt og steker under grillen i ovnen. Kantarellene har jeg ikke noen gode tips for. Ellers så kan du jo ha ris til aspargesen. Og kyllingfileter?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 18:21   #5
Slettet bruker
Passiv

Standard

brun kyllingfiletene i panna med salt og pepper. ha dem i ovnen på 180 -200 grader i 20 min. mens du koker risen. Smørstek kantareller i salt og pepper i panna uten å vaske den etter kyllingstekingen. Kok asparges lett. Lag en dijonnaise av dijonsennep, litt eddik og mye raps-eller solsikkeolje.

Skjær de ferdig stekte kyllingfiletene i passe tykke skiver. Server dem sammen med kantarellene med rikelig med dijonnaise. Asparges og ris ved siden av.

Spar søtpotetene til i morgen.

Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 19:19   #6
kalufs
kall om benen

kalufs sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Risotto med aspargessmak (dvs. du koker opp aspargesen og sper så på risotton med denne vesken og så har du asparges sen til etterpå) og smørstekte kantareller til?

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 19:31   #7
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Tusen takk for gode forslag!

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

brun kyllingfiletene i panna med salt og pepper. ha dem i ovnen på 180 -200 grader i 20 min. mens du koker risen. Smørstek kantareller i salt og pepper i panna uten å vaske den etter kyllingstekingen. Kok asparges lett. Lag en dijonnaise av dijonsennep, litt eddik og mye raps-eller solsikkeolje.

Skjær de ferdig stekte kyllingfiletene i passe tykke skiver. Server dem sammen med kantarellene med rikelig med dijonnaise. Asparges og ris ved siden av.

Spar søtpotetene til i morgen.

Denne falt jeg helt for, og begynte nesten å gråte da jeg så at kyllingfileten gikk ut på dato i går. Men jeg skar søtpoteter, vanlig potet og gulrot i skiver og la i langpanne, med salt, peper, olje og sennepskrydder. Så lagde jeg noen boller av litt karbonadekjøttdeig (siden jeg var desperat ble det med rent kjøtt ). Jeg tok noen få asparges i på slutten, og det smakte godt det også.

I morgen kjøper jeg litt mer kyllingfilet.

Gammel 08-10-08, 19:33   #8
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Det andre hørtes også godt ut, men siden jeg ikke hadde bacon og ikke visste hvordan man koker risotto gikk det litt ut.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:58.