|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Vaklende
|
![]() Kantarell, asparges, brun ris, søtpotet - hva tenkte jeg på? Hva skal jeg lage?Hva i all verden skal jeg lage til middag? En av disse dagene med 8,5 timers jobb uten do- og spisepause, og jeg har puttet varer oppi handlekurven uten å tenke meg rundt. Jeg er sulten og for sliten til å tenke kreativt. Noen forslag? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Kantarell, asparges, brun ris, søtpotet - hva tenkte jeg på? Hva skal jeg lage?Hm, når jeg handler uten å tenke havner det bare sjokolade i min kurv. Du er underlig, Balanse.
![]() |
#4 |
Pauset
|
![]() Sv: Kantarell, asparges, brun ris, søtpotet - hva tenkte jeg på? Hva skal jeg lage?Tja.. kok aspargesen såvidt, så surrer du bacon rundt og steker under grillen i ovnen. Kantarellene har jeg ikke noen gode tips for. Ellers så kan du jo ha ris til aspargesen. Og kyllingfileter? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Kantarell, asparges, brun ris, søtpotet - hva tenkte jeg på? Hva skal jeg lage?brun kyllingfiletene i panna med salt og pepper. ha dem i ovnen på 180 -200 grader i 20 min. mens du koker risen. Smørstek kantareller i salt og pepper i panna uten å vaske den etter kyllingstekingen. Kok asparges lett. Lag en dijonnaise av dijonsennep, litt eddik og mye raps-eller solsikkeolje. |
![]() |
![]() |
#6 |
kall om benen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kantarell, asparges, brun ris, søtpotet - hva tenkte jeg på? Hva skal jeg lage?Risotto med aspargessmak (dvs. du koker opp aspargesen og sper så på risotton med denne vesken og så har du asparges sen til etterpå) og smørstekte kantareller til?
![]() |
#7 |
Vaklende
|
![]() Sv: Kantarell, asparges, brun ris, søtpotet - hva tenkte jeg på? Hva skal jeg lage?Tusen takk for gode forslag!
Denne falt jeg helt for, og begynte nesten å gråte da jeg så at kyllingfileten gikk ut på dato i går. Men jeg skar søtpoteter, vanlig potet og gulrot i skiver og la i langpanne, med salt, peper, olje og sennepskrydder. Så lagde jeg noen boller av litt karbonadekjøttdeig (siden jeg var desperat ble det med rent kjøtt |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|