|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Peppy!
|
![]() Noen som har vært i India?Vi skal til India til neste år, til Mumbai. Vi hadde egentlig planlagt å reise uten barn, men vi har ombestemt oss og tar med fireåringen. Er det noen som har reist i India og har litt å fortelle om det? Er det mulig å reise rent og pent, eller må vi innstille oss på å både se slum og bli matforgiftet? (Sistnevnte er en bekymring som holder meg våken om natten, jeg er sjitredd for at mann og barn skal bli syke. Selv er jeg rimelig robust i magen, men det er min manns soft spot. Og barnet er jo et barn, så han vil jeg heller absolutt ikke se syk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen som har vært i India?Vi reiste en måned i India for noen år siden, uten barn. Jeg ville prøvd å unngå bilkjøring, selv med privatsjåfør og bilsete, hvis jeg hadde hatt med barn. De kjører som gale. Lotustempelet er fint og sikkert greit med barn. Vi var flere steder i Dehli hvor det gikk fint med barn. Barn er jo som regel med blant de lokale.
![]() |
#3 |
Peppy!
|
![]() Sv: Noen som har vært i India?Takk for svar, Stikka! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Noen som har vært i India?
Jepp. Har ikke vært i India, men noen andre asiatiske land. Det var ofte på fine steder vi fikk matforgiftning og på shabby steder fikk vi ikke noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Noen som har vært i India?Jeg har ikke vært i India, men jeg kjenner mange som har jobbet der og vært der mye. Og det med annerledes bakterieflora ER et problem, det er veldig mange som blir syke. Jeg ville tatt forebyggende magetabletter og ellers forhørt meg med lege for å ta med det som trengs om man blir akutt syk. Ellers virker India veldig spennende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Noen som har vært i India?Det er et velkjent problem at hotellbuffeter er en av de største bakteriebombene som finnes. Hjelper det ikke med Echoral heller for mannen din? Probiotika kan kanskje forebygge noe, men det virker nok bedre på å gjenopprette balansen enn noe annet.
![]() |
#7 |
Trøtt
|
![]() Sv: Noen som har vært i India?Vi har vært i India og ikke blitt syke, og hatt en fantastisk opplevelse.! Setter denne på abbonere-lista mi så jeg kan skrive et langt svar til deg etter at mini har lagt seg!
![]() |
#8 |
...
Vi reiste rundt og det var mange av stedene vi var på som hadde funket greit med barn. Det er jo mye folk i India, men ikke fullstendig kaotisk. Det henger nok litt sammen med sesonger og lokale høytider også.
![]() |
#9 |
Peppy!
|
![]() Sv: Noen som har vært i India?Sykehus, Stikka? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Noen som har vært i India?Det er nok Echoral, ja. Vi tar det hver gang vi er ute og reiser. Man kan selvsagt bli matforgiftet likevel, med det skal visstnok ta 80 % av den vanlige turistdiaréen. Vi er sjelden dårlige på tur (men jeg har hatt to skikkelige matforgiftninger. De er et hel%$te når de står på, men det er jo fort overstått, vanligvis).
![]() |
#11 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Noen som har vært i India?Vært 6 uker i India (Mumbay og sørover) og ELSKET det. Ble faktisk ikke syk, men de fleste andre jeg kjente ble det. Også på fine steder.
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Noen som har vært i India?Dukoralvaksine er gull verd på slike turer og verd hver eneste krone. Jeg har ikke vært i India, men jeg kjenner mange som har reist dit og mange har blitt syke. Jeg har også reist til steder i verden hvor det er lett å bli magesyk og har vaksinert meg hver gang. Buffeter er fy fy. Melkeprodukter er også ganske fy fy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
...
![]() Sv: Noen som har vært i India?Det var nok gjennom mat eller drikke vi fikk i oss de skumle bakteriene. Jeg var ikke isolatmateriale viste det seg etterhvert, men de tar ingen sjanser når man kommer fra "skummelt utland".
![]() |
#14 |
|
Vi ble anbefale Dukoral før reisen vår i fjor. Er Echoral og Dukoral det samme tro? Jeg har ikke hørt om Echoral. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
Dukoral er koleravaksine som drikkes. Den tar visst noen andre former for diaré også. Jeg har reist til koleraområde noen ganger og måtte ta den, men har også blitt anbefalt den til reise på steder med høy forekomst av turistdiaré. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
...
Vi fikk denne beskjed før påske. Vi skulle til Egypt å ønsket å ta den vaksinen hele familien.
Den virker mot kolera i to år og ETEC-diaré i 3 mnd.
![]() |
#18 |
...
![]() Sv: Noen som har vært i India?Echoral og Dukoral er same same. Bare navnebytte tror jeg.
![]() |
|
|