Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Noen som har vært i India?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-09, 16:59   #1
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen som har vært i India?

Vi skal til India til neste år, til Mumbai. Vi hadde egentlig planlagt å reise uten barn, men vi har ombestemt oss og tar med fireåringen. Er det noen som har reist i India og har litt å fortelle om det? Er det mulig å reise rent og pent, eller må vi innstille oss på å både se slum og bli matforgiftet? (Sistnevnte er en bekymring som holder meg våken om natten, jeg er sjitredd for at mann og barn skal bli syke. Selv er jeg rimelig robust i magen, men det er min manns soft spot. Og barnet er jo et barn, så han vil jeg heller absolutt ikke se syk. )

På Barne-TV i dag var det et program om to barn som besøkte Lotustempelet i Delhi, og det så nå rimelig turistvennlig ut. Kan jeg regne med å oppleve India slik, eller er det et lost case? Jeg kan legge til at vi har tenkt å legge penger i å bo luksuriøst, og vi får også leid sjåfør og en ålreit bil. Barnesete tar vi med oss, og jeg håper nå virkelig vi kan få tak i en bil med bilbelter. (Det er mulig å skaffe alt i India, right? ) Hvis jeg høres hysterisk ut her så er det helt riktig. Det skyldes delvis boken til Torbjørn Færøvik, Slumdog Millionaire og diverse annen litteratur jeg har slukt de seneste årene.

Hvis noen har reist i India og kan berolige meg med at det blir en fin opplevelse så blir jeg glad. Jeg liker å reise, og jeg liker å se nye ting, men akkurat India har jeg litt småangst for.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 17:25   #2
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noen som har vært i India?

Vi reiste en måned i India for noen år siden, uten barn. Jeg ville prøvd å unngå bilkjøring, selv med privatsjåfør og bilsete, hvis jeg hadde hatt med barn. De kjører som gale. Lotustempelet er fint og sikkert greit med barn. Vi var flere steder i Dehli hvor det gikk fint med barn. Barn er jo som regel med blant de lokale.

Man kan bo fint og trygt i India, men det var faktisk på et fint sted mannen ble dårlig i magen. Så det betyr ikke at maten er tryggere.

Det blir nok India på oss med barn i framtiden, men venter nok til de blir større.

Gammel 02-08-09, 17:28   #3
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for svar, Stikka!

Jeg må presisere at vi ikke skal til Delhi altså. Jeg nevnte det kun som et eksempel på at det så ut som en attraksjon som ikke var fullstendig kaotisk, som jeg synes det ser ut som det meste er når jeg ser på reiseprogrammer. Vi skal kun være i Mumbai, i en uke.

Men dårlig i magen selv på et fint sted altså?

Og hvordan kan man bevege seg rundt uten å bruke bil? Vi må jo frem og tilbake til flyplassen, samt et par andre steder vi skal besøke.

Gammel 02-08-09, 17:31   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jepp. Har ikke vært i India, men noen andre asiatiske land. Det var ofte på fine steder vi fikk matforgiftning og på shabby steder fikk vi ikke noe.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 17:31   #5
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke vært i India, men jeg kjenner mange som har jobbet der og vært der mye. Og det med annerledes bakterieflora ER et problem, det er veldig mange som blir syke. Jeg ville tatt forebyggende magetabletter og ellers forhørt meg med lege for å ta med det som trengs om man blir akutt syk. Ellers virker India veldig spennende.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 17:43   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er et velkjent problem at hotellbuffeter er en av de største bakteriebombene som finnes. Hjelper det ikke med Echoral heller for mannen din? Probiotika kan kanskje forebygge noe, men det virker nok bedre på å gjenopprette balansen enn noe annet.

Er det lov med en liten ? Vi har utsatt India i enda noen år til, men én gang skal vi, alle sammen.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 18:00   #7
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har vært i India og ikke blitt syke, og hatt en fantastisk opplevelse.! Setter denne på abbonere-lista mi så jeg kan skrive et langt svar til deg etter at mini har lagt seg!

Gammel 02-08-09, 18:00   #8
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Takk for svar, Stikka!

Jeg må presisere at vi ikke skal til Delhi altså. Jeg nevnte det kun som et eksempel på at det så ut som en attraksjon som ikke var fullstendig kaotisk, som jeg synes det ser ut som det meste er når jeg ser på reiseprogrammer. Vi skal kun være i Mumbai, i en uke.

Og hvordan kan man bevege seg rundt uten å bruke bil? Vi må jo frem og tilbake til flyplassen, samt et par andre steder vi skal besøke.

Vi reiste rundt og det var mange av stedene vi var på som hadde funket greit med barn. Det er jo mye folk i India, men ikke fullstendig kaotisk. Det henger nok litt sammen med sesonger og lokale høytider også.

Ja vi spiste både her og der og gatelangs, men det var først da vi skulle unne oss en god middag på et veldig fint hotell som mannen ble skikkelig dårlig. Småtrøblete mager hadde vi omtrent fra starten. Det hører med i Inda og jeg har vanligvis sterk mage. Jeg ble først skikkelig syk når vi hadde kommet tilbake til Norge og havnet på sykehus på isolat. Så er nok litt farget av våre erfaringer når det kommer til å ta med små barn til India.

Gammel 02-08-09, 18:03   #9
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Standard

Sykehus, Stikka? Var det på grunn av ting dere spiste?

Takk for råd og tips! Vi har snakket med Reiseklinikken, og det er noe vaksineaktig vi kan få for å forebygge det verste. Men min mann kan fort bli veldig dårlig om han får noe småsjabert i seg, så han får nok leve på medbragte knekkebrød.

Hotellbuffet: Man kan ikke velge fra a la carte i stedet, og slippe unna trøbbel? :håpefull:

Gammel 02-08-09, 18:08   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er nok Echoral, ja. Vi tar det hver gang vi er ute og reiser. Man kan selvsagt bli matforgiftet likevel, med det skal visstnok ta 80 % av den vanlige turistdiaréen. Vi er sjelden dårlige på tur (men jeg har hatt to skikkelige matforgiftninger. De er et hel%$te når de står på, men det er jo fort overstått, vanligvis).

A la carte er definitivt sikrere, da er det jo nylaget og gjennomvarmt. Det er den stå-i-to-timer-i-35-grader-greia som er gull. For bakteriene, altså. Men man kan aldri sikre seg 100 % mot dårlig hygiene på kjøkkenet eller salat vasket i springvann og sånt.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 19:48   #11
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Vært 6 uker i India (Mumbay og sørover) og ELSKET det. Ble faktisk ikke syk, men de fleste andre jeg kjente ble det. Også på fine steder.

Å unngå slum tror jeg blir umulig, da det er fattige stort sett overalt, utenfor turiststeder osv. Ville nok tatt en reflektert tilnærming til den biten, siden dere skal ha med barn, og mange barn tigger.

Bilene kjører som gale, men vi tok taxi og sånne trehjulsmotorsykler. Tog går det også mye av.

Ta viaksinene som trengs i god tid, det skader heller ikke å ha med egne kanyler og slikt hvis dere skulle bli syke litt unna et ok sykehus.

Gammel 02-08-09, 20:05   #12
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dukoralvaksine er gull verd på slike turer og verd hver eneste krone. Jeg har ikke vært i India, men jeg kjenner mange som har reist dit og mange har blitt syke. Jeg har også reist til steder i verden hvor det er lett å bli magesyk og har vaksinert meg hver gang. Buffeter er fy fy. Melkeprodukter er også ganske fy fy.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 20:08   #13
Stikka
...

Stikka sin avatar

Standard

Det var nok gjennom mat eller drikke vi fikk i oss de skumle bakteriene. Jeg var ikke isolatmateriale viste det seg etterhvert, men de tar ingen sjanser når man kommer fra "skummelt utland".

Echoral brukes ikke lenger fikk vi beskjed om på vaksinasjonskontoret. Vi har pleid å ta den før vi drar. Tok den også før Indiaturen. De hadde vist funnet ut at den ikke funket noe særlig, eller noe sånt.

Gammel 02-08-09, 20:10   #14
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Echoral brukes ikke lenger fikk vi beskjed om på vaksinasjonskontoret. Vi har pleid å ta den før vi drar. Tok den også før Indiaturen. De hadde vist funnet ut at den ikke funket noe særlig, eller noe sånt.

Vi ble anbefale Dukoral før reisen vår i fjor. Er Echoral og Dukoral det samme tro? Jeg har ikke hørt om Echoral.

Gammel 02-08-09, 20:13   #15
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Standard

Er det kolera den vaksinen tar? Er det drikkevaksine?

Gammel 02-08-09, 20:15   #16
Guava

Guava sin avatar

Standard

Dukoral er koleravaksine som drikkes. Den tar visst noen andre former for diaré også. Jeg har reist til koleraområde noen ganger og måtte ta den, men har også blitt anbefalt den til reise på steder med høy forekomst av turistdiaré.

Gammel 02-08-09, 20:16   #17
Stikka
...

Stikka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Vi ble anbefale Dukoral før reisen vår i fjor. Er Echoral og Dukoral det samme tro? Jeg har ikke hørt om Echoral.

Vi fikk denne beskjed før påske. Vi skulle til Egypt å ønsket å ta den vaksinen hele familien.

Den virker mot kolera i to år og ETEC-diaré i 3 mnd.

Gammel 02-08-09, 20:18   #18
Stikka
...

Stikka sin avatar

Standard

Echoral og Dukoral er same same. Bare navnebytte tror jeg.

Gammel 02-08-09, 20:20   #19
Guava

Guava sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Echoral og Dukoral er same same. Bare navnebytte tror jeg.

Kan det være ulik produsent? Jeg synes å huske at det var Dukoral jeg tok da jeg reiste til tropene for 13 år siden.

Gammel 02-08-09, 20:22   #20
Guava

Guava sin avatar

Standard

Nå fant jeg svaret etter å ha googlet litt. Dukoral byttet navn en periode til Echoral, men har nå tatt navnet tilbake igjen.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:47.