Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvordan ta livet av en karbonademiddag

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-09, 18:37   #1
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvordan ta livet av en karbonademiddag

Finn ut at de skal stekes i bakerovn. Legg derfor et lag amerikanske grønnsaker i bunnen av ildfast form. Spe på med rødløk. For å øke spenningen er det best å eksperimentere litt med tilbehøret, så gå i kjøleskapet og let frem noen rester - tacosaus ser fint ut. Strø over litt salt. Så litt sitronpepper. For å gjøre det litt mer smaksfullt - ta hvitløkpulver og bruk en god dæsj av dette. Og bare som en ettertanke - og forå virkelig overraske kona med kokkekunnskapene - bruk ekstra masse rosmarin.
Karbonadene legges på toppen, og sørg for at de er tørre på oversiden og blaute på undersiden. Det er forsåvidt ikke så vanskelig - det er bare å la være å snu dem under stekingen.
Serveres med billig-nudler til.

Jeg håper at jeg i morgen kan le av dette. I kveld er jeg ennå for sulten og sur. Men all til de to som klarte å spise den blandingen. Vel, mannen turde vel ikke ahnnet siden det var hans verk. Og stesønn dæsjet på med så mye ketsjup at han kjente lite til noen annen smak. Jeg tok et knekkebrød i stedet.

Og kan en modde fikse leifen min i headingen? Please? *grmf av meg selv*

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 18:39   #2
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ta lievet av en karbonademiddag

Hørt om Peppes pizza? Mannen bør spandere.

Gammel 11-09-09, 18:40   #3
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ta lievet av en karbonademiddag

Der hadde du fredagskosen tenker jeg.

Gammel 11-09-09, 18:41   #4
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan ta livet av en karbonademiddag

Gammel 11-09-09, 18:47   #5
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Uffda.

Gammel 11-09-09, 18:48   #6
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Hmmmm.... og jeg som syntes ostesmørbrødene våre var litt stusselige...

Gammel 11-09-09, 18:49   #7
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Nå kjente jeg at jeg ble litt småkvalm her.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 19:06   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var fredagsmiddagen sin det.

Jeg hadde definitivt krevd noe digg take-away.

Gammel 11-09-09, 19:07   #9
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ugh...

Gammel 11-09-09, 19:15   #10
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Take away ja.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 19:22   #11
Betty
Superaktiv

Betty sin avatar

Hvor: Trøndelag
Betty er populærBetty er populærBetty er populærBetty er populær
Standard

Ingenting å si på fantasien hvertfall.

Gammel 11-09-09, 19:25   #12
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ble gretten på dine vegne, kjenner jeg. Det er lov å kjenne egen kokkebegrensning. Spesielt en fredag der de som skal få mat er litt ekstra slitne og fysne på noe godt.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 19:33   #13
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Han kjenner ikke sin egen begrensning... Jeg spiste to karbonader og kastet grønnsakene. Skjønner ikke hvordande to orket å spise den blandingen der - det smakte pfy!

Det er dessverr ikke første gang han tar slike stunts. Og jeg sa sist det ble ille at det er ikke nødvendig å bruke så mange forskjellige ting! Det gikk tydeligvis ikke inn - og jeg blir en smule grinete for... det er da ikke nødvendig at jeg skal måtte lage middag hver dag vel?
Peppes hadde vært greit - bortsett fra at det er to mil hver vei. Jeg får heller steke meg et egg eller no' til kveldsmat.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 19:37   #14
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Herregud, så det finnes faktisk flere menn (enn min mann) som er helt, HELT, ubrukelige på kjøkkenet. Og som ikke aner hvilke smaker som passer sammen, som har en naturlig ryggmargsrefleks på hvor lenge noe skal kokes/stekes, eller som rett og slett klarer å lage noe som smaker godt...

Du har min fulle sympati, retten til å være sur er på din side! Jeg kan fortelle deg at den gangen min mann laget en middag som skulle etterlikne en "salatplukkedisk ala Meny", med hovedingredienser som kinakål, revet (altså ikke OST men REVET pizza- og gratengtopping ) og stekt laks, sammen med alt du finner av grønnsaker på boks eller glass, var jeg bare drittsur.

Gammel 11-09-09, 19:52   #15
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Hehe! Høres skikkelig kvalmt ut ja...

Gammel 11-09-09, 20:28   #16
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det var fredagskosen sin ja. :urk:

Gammel 11-09-09, 20:29   #17
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 20:39   #18
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Gammel 11-09-09, 20:39   #19
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Au, vi hadde peppespizza inntatt i et regnskur på barneskolen. Det høres faktisk bedre ut en karbonadekreasjonen deres.

Her i huset kunne jeg - ikke mannen - slått til med den slags tull.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 20:39   #20
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

For en blanding.
Jeg liker ikke knekkebrød, men hadde nok også foretrukket det etter denne middagen.

Han skal jo ha kreditt for at han prøver.
Send ham på et kokkekurs.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:49.