|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Franskbrød/loffJeg har alltid trodd at sånn type brød utelukkende var noe man spiste som tilbehør - f.eks. til reker og salater. Jeg ante ikke at det "gikk an" å ha det i matpakken. :beskyttet oppvekst:
![]() |
#2 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Franskbrød/loff
Det er sånn brød man kjøper når man har glemt å handle brød, kommer på det kl. 22:50, og butikken bare har det brødet igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tankefull
|
![]() Sv: Franskbrød/loffTilbehør ja til reker, gryter, salater ol.
![]() |
#4 |
Etylbarbital
![]() |
#5 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Franskbrød/loffTilbehør, ja.
![]() |
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Franskbrød/loffTilbehør, fransk frokost eller 22:50-varianten som Teofelia beskriver. Glitterbarnet får kjøpe franskbrød når vi er i Danmark og går til den lokale bakeren på morgenen, han syns det er stas med sånne lange brød.
![]() |
#7 |
Mother of Dragons
|
Jeg tenker på det som tilbehør ja. Men det er klart, om man ikke får tid til å bake og det ikke er noe annet i butikken så hadde jeg nok kjøpt loff sånn for en gangs skyld.
![]() |
#8 |
flisespikker
|
![]() Sv: Franskbrød/loffHjemme brukte vi loff (mammas hjemmelagede
![]() |
#9 |
Dukkar plutseleg opp ...
![]() Sv: Franskbrød/loffLoff er knapt nok tilbehør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Franskbrød/loffLoff er noe vi sjelden har. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Franskbrød/loffVi har fint brød i helgene i blant, men ikke til hverdags.
![]() |
#13 |
En som trener
|
![]() Sv: Franskbrød/loffLoff har vi veldig sjelden. Egentlig bare til reker når jeg tenker meg om, men ofte har vi annet brød da også (f.eks. steinovnsbakt surdeigsbrød). Baguetter og fine rundstykker har vi en sjelden gang til helgefrokost. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
intro
|
![]() Sv: Franskbrød/loffDet er tilbehør her også, og det hender at mannen baker loff med litt havregryn i. Litt sunnere - og godt! Nå er det jo mandag i dag, og jeg ser ikke bort fra at jeg kunne sendt med loff i barnehagen hvis vi hadde igjen en del fra f.eks. lørdagsmiddagen. Liv kaller for øvrig alt som er finere enn farens veldig grove hjemmebakst for loff.
![]() |
![]() |
#15 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Franskbrød/loffJeg er vokst opp med at loff = kake. Loff serveres med tynne skiver meierismør (og/eller bringebærsyltetøy) som kaffebrød. (Det uttrykket har jeg for øvrig fra min nordnorske mor; jeg aner ikke om det er gangbart i resten av landet. Sist redigert av Matilda : 01-02-10 kl 12:44. Årsak: Utilgivelig skrivefeil |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Franskbrød/loffLoff er luft.
![]() |
#17 |
Passiv
|
![]() Sv: Franskbrød/loffVi har loff her en gang i året sånn ca. Da er det typisk tilbehør ja. Er det igjen noe så kan jeg godt finne på å la barna få med resten i matpakka. De synes det er kjempegodt, og det er altså rundt en gang i året så jeg tror ikke de tar varig skade av det. |
![]() |
![]() |
#18 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Franskbrød/loffLoff hører til helger og ferie. Mest det siste.
![]() |
#19 |
Borte
|
![]() Sv: Franskbrød/loffJeg bruker franskbrød eller baguetter som tilbehør til middag, men i det siste har jeg erstattet det med knallgode olivenbrød som jeg baker selv. Loff bruker vi veldig sjelden og jeg kan ikke huske sist. Kanskje i sommer en gang da vi kjøpte et fransk landbrød som var veldig loffaktig.
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() Sv: Franskbrød/loffVi bruker loff en gang i mellom, da som tilbehør til annen mat, gryterett/lasagne/salat el.
![]() |
|
|