|
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Spekemat til små barn. Er jeg streng?Etter e-coli-saken har jeg blitt litt engstelig for å servere småtten (20 mnd) kjøtt som ikke har vært varmebehandlet. Jeg har tenkt at spekemat og salt pølse er voksenmat, og ikke noe for små barn. Men nå registerer jeg at mange andre av barna i barnehagen har fårepølse på matpakka og ingen synes det er noe rart.
![]() |
#2 |
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spekemat til små barn. Er jeg streng?Når det gjelder e-colisaken er jo den over forlengst. Mange barn liker vel spekemat. Jeg har aldri gitt det til små barn, synes vel også det er voksenmat og jeg spiser det sjelden selv.
![]() |
#3 |
Come what may...
|
![]() Sv: Spekemat til små barn. Er jeg streng?Gir heller ikke barna mine spekemat pga for mye salt ihvertfall de to som er under 4 år. Hun eldste liker ikke slikt så det er bare like greit.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spekemat til små barn. Er jeg streng?
Joda, og jeg er ikke veldig redd for at det skal skje igjen. Men det er vel ikke helt trygt, for selv om bæsjen er ryddet ut av produksjonen, er jo fortsatt ikke kjøttet varmebehandlet, og kan uansett inneholde toxoplasmose og sikkert annet muffins som voksne mager takler bedre enn barns?
![]() |
#5 |
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spekemat til små barn. Er jeg streng?
Du kan stole på din egen magefølelse, server den maten du selv føler er sunn og trygg.
![]() |
#6 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Spekemat til små barn. Er jeg streng?Jeg gir spekemat. Men det er omtrent det eneste småtten har blitt tilbudt som hun ikke har villet spise.
![]() |
|
|