Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Spekemat til små barn. Er jeg streng?

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-07, 09:11   #1
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Spekemat til små barn. Er jeg streng?

Etter e-coli-saken har jeg blitt litt engstelig for å servere småtten (20 mnd) kjøtt som ikke har vært varmebehandlet. Jeg har tenkt at spekemat og salt pølse er voksenmat, og ikke noe for små barn. Men nå registerer jeg at mange andre av barna i barnehagen har fårepølse på matpakka og ingen synes det er noe rart.

Er det ikke farlig og skummelt? finnes det noen anbefalinger ang dette? Får deres barn spekemat?
Alt jeg har funnet om spekemat til små barn handler bare om saltinnhold. Det er jo et greit argument, men jeg er ikke så redd for salt, siden han får lite spedd mat og annet "skjult" salt i seg.

Mvh Søster, p.t "Hønemor"

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 09:20   #2
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spekemat til små barn. Er jeg streng?

Når det gjelder e-colisaken er jo den over forlengst. Mange barn liker vel spekemat. Jeg har aldri gitt det til små barn, synes vel også det er voksenmat og jeg spiser det sjelden selv.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 09:23   #3
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spekemat til små barn. Er jeg streng?

Gir heller ikke barna mine spekemat pga for mye salt ihvertfall de to som er under 4 år. Hun eldste liker ikke slikt så det er bare like greit..

Må si vi har nesten sluttet å kjøpe slikt etter e-coli hysterie. Kjøpte engang. Men maten bare vokste i munnen min med tanke på jeg muligens satt og spiste på dritt! *urk*

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 09:28   #4
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spekemat til små barn. Er jeg streng?

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Når det gjelder e-colisaken er jo den over forlengst.

Joda, og jeg er ikke veldig redd for at det skal skje igjen. Men det er vel ikke helt trygt, for selv om bæsjen er ryddet ut av produksjonen, er jo fortsatt ikke kjøttet varmebehandlet, og kan uansett inneholde toxoplasmose og sikkert annet muffins som voksne mager takler bedre enn barns?

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 09:43   #5
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spekemat til små barn. Er jeg streng?

Opprinnelig lagt inn av søster, her.

Joda, og jeg er ikke veldig redd for at det skal skje igjen. Men det er vel ikke helt trygt, for selv om bæsjen er ryddet ut av produksjonen, er jo fortsatt ikke kjøttet varmebehandlet, og kan uansett inneholde toxoplasmose og sikkert annet muffins som voksne mager takler bedre enn barns?

Du kan stole på din egen magefølelse, server den maten du selv føler er sunn og trygg.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 11:59   #6
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spekemat til små barn. Er jeg streng?

Jeg gir spekemat. Men det er omtrent det eneste småtten har blitt tilbudt som hun ikke har villet spise.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no