|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pauset
|
![]() Barn som trener på treningsstudiohttp://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=152034 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Moden
|
![]() Sv: Barn som trener på treningsstudio.....mmmm.....nei, dette smaker av "rask-profitt-uten-å-tenke-konsekvenser"
![]() |
#3 |
lakenskrekk
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barn som trener på treningsstudioHva skjedde med den gode, gamle allidretten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barn som trener på treningsstudioJeg trodde det var en grunn til at det er aldersgrense på treningsstudio?
![]() |
#5 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Barn som trener på treningsstudioTja, jeg har smakt litt på denne. Selv var jeg uttalt lat i hele oppveksten og kunne ikke fordra idrett. ALL idrett, og allidrett og andre "åh, nå har vi det gøy, dere!" idretter især. Det er først som voksen at jeg har funnet noe som jeg LIKER å trene, som jeg har LYST å trene. Og det er studiotrening. Jeg har det faktisk sånn at når mann skal ta med barn ut i marka og gå tur og brenne bål så benytter jeg muligheten til å stikke på studioet siden jeg har barnevakt. Av og til. Som oftest får den dårlige samvittigheten overtaket og så labber jeg med gjengen i skauen istedet. Hyggelig, men ikke som treningsform. Gubben trener også på studio da; i tillegg til tur/ski.
![]() |
![]() |
#6 |
Tar en fot av gangen
![]() Sv: Barn som trener på treningsstudioMiss Norway, som voksen er det ikke noe problem. Du vet hvilke konsekvenser det kan få om du trener feil. Slik tenker ikke barn. Jeg har desverre hørt om unger som har fått ryggproblemer pga av vekttrening.
![]() |
#7 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Barn som trener på treningsstudio
Det gjelder jo ALL idrett. Skal man sammenligne må man ta utgangspunkt i at treningen utføres som instruert. Skader forekommer det jo masse av i annen organisert idrett også. Unntatt kanskje allidrett, men det er vel ikke så mange år de holder på med det før det blir mer spesialisert idrett av det og? (Jeg vet faktisk ikke altså.)
![]() |
![]() |
#8 |
Tar en fot av gangen
![]() Sv: Barn som trener på treningsstudioVi får se.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Barn som trener på treningsstudioHmm, tror ikke helt jeg klarer å venne meg til tanken ennå. Barn med vekter??? Neeeeiiii.. Syns det er helt utrolig at de starter ett eget sted for barn, er det mulig å tjene på det? Er det marked for dette? Mine barn skal ikke på noe studio. Her vi bor har vi ALLIS(Allidrett). |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Moden
|
Hvordan kan man godt nok instruere en 8-9 åring som da allerede i utgangspunktet ser seg selv som større enn de egentlig er.
![]() |
#11 |
Pauset
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|