Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Barn som trener på treningsstudio

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-07, 15:42   #1
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Barn som trener på treningsstudio

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=152034

Huff jeg vet ikke om jeg liker dette... Bra at barna er i bevegelse, men denne form for trening er veldig målrettet.... Syns det skal være spontan fysisk utfoldelse for barn, ikke slik som dette....

Da vil jeg heller ha barna på gymlek på Friskis og Svettis eller et annet idrettslag.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 15:49   #2
Zefid
Moden
 
Zefid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 375
Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Sv: Barn som trener på treningsstudio

.....mmmm.....nei, dette smaker av "rask-profitt-uten-å-tenke-konsekvenser"
liker heller ikke at fysioterapeuter ser positivt på dette.

Mine barn skal definitivt ikke trene vekter på treningsstudio før de er hvertfall 16-18

Hjelper ikke at det legges opp til lek eller fin musikk for fokuset blir mot å være eldre enn de er og bruke kroppen sin på feil måte etter min mening

__________________
Zefid
stolt fire-barns mor
Zefid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 15:52   #3
Molo
lakenskrekk
 
Molo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 1.156
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barn som trener på treningsstudio

Hva skjedde med den gode, gamle allidretten?

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 15:56   #4
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barn som trener på treningsstudio

Jeg trodde det var en grunn til at det er aldersgrense på treningsstudio?
Barn skal ikke trene vekter, de skal leke og ha det gøy. De kan dessuten få belastningsskader hvis ting blir gjort feil.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 18:39   #5
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn som trener på treningsstudio

Tja, jeg har smakt litt på denne. Selv var jeg uttalt lat i hele oppveksten og kunne ikke fordra idrett. ALL idrett, og allidrett og andre "åh, nå har vi det gøy, dere!" idretter især. Det er først som voksen at jeg har funnet noe som jeg LIKER å trene, som jeg har LYST å trene. Og det er studiotrening. Jeg har det faktisk sånn at når mann skal ta med barn ut i marka og gå tur og brenne bål så benytter jeg muligheten til å stikke på studioet siden jeg har barnevakt. Av og til. Som oftest får den dårlige samvittigheten overtaket og så labber jeg med gjengen i skauen istedet. Hyggelig, men ikke som treningsform. Gubben trener også på studio da; i tillegg til tur/ski.

Så da har jeg tenkt som så: Prinsessen går på allidrett og synes det er gøy det. Hun liker også gym på skolen. Det er liksom helt aksptert at fotballpappaer drar med seg småguttene på banen fra de er bittesmå. Og at barna introduseres til slalåm, langrenn, håndball etc slik som mor og far da de var små.

Men jeg liker studiotrening jeg. Og synes det må bli praktisk og morsomt å ha med prinsessen også når hun blir større hvis hun vil? Det er jo noe VI kan dele. Og at det skal være så mye mer forferdelig enn ballett, turn og RS (masse kroppsfiksering der) kan jeg ikke begripe. Som med alt annet må man bruke sunn fornuft og følge med på barna sine?

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 18:48   #6
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barn som trener på treningsstudio

Miss Norway, som voksen er det ikke noe problem. Du vet hvilke konsekvenser det kan få om du trener feil. Slik tenker ikke barn. Jeg har desverre hørt om unger som har fått ryggproblemer pga av vekttrening.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 18:59   #7
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn som trener på treningsstudio

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Miss Norway, som voksen er det ikke noe problem. Du vet hvilke konsekvenser det kan få om du trener feil. Slik tenker ikke barn.

Det gjelder jo ALL idrett. Skal man sammenligne må man ta utgangspunkt i at treningen utføres som instruert. Skader forekommer det jo masse av i annen organisert idrett også. Unntatt kanskje allidrett, men det er vel ikke så mange år de holder på med det før det blir mer spesialisert idrett av det og? (Jeg vet faktisk ikke altså.)

Synes ikke noe av det som fremkom i artikkelen var så veldig betenkelig ihverfall.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 19:11   #8
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barn som trener på treningsstudio

Vi får se.
Vi spilte mye kanonball og langball. Finnes det ennå? Det er lenge siden jeg har sett det.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 19:24   #9
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barn som trener på treningsstudio

Hmm, tror ikke helt jeg klarer å venne meg til tanken ennå. Barn med vekter??? Neeeeiiii.. Syns det er helt utrolig at de starter ett eget sted for barn, er det mulig å tjene på det? Er det marked for dette? Mine barn skal ikke på noe studio. Her vi bor har vi ALLIS(Allidrett).

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 19:30   #10
Zefid
Moden
 
Zefid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 375
Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Sv: Barn som trener på treningsstudio

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Det gjelder jo ALL idrett. Skal man sammenligne må man ta utgangspunkt i at treningen utføres som instruert. Skader forekommer det jo masse av i annen organisert idrett også. Unntatt kanskje allidrett, men det er vel ikke så mange år de holder på med det før det blir mer spesialisert idrett av det og? (Jeg vet faktisk ikke altså.)

Synes ikke noe av det som fremkom i artikkelen var så veldig betenkelig ihverfall.

Hvordan kan man godt nok instruere en 8-9 åring som da allerede i utgangspunktet ser seg selv som større enn de egentlig er.
Har du feks sett 6-7-8 åringer på fotballbanen? De spytter og klør seg i skrittet, løper med hendene i været hvis de scorer osv
dette gjør de fordi de kopierer de voksne

På alle arenaer nå skal barna "presses" inn i voksenverden og både kle seg som og oppføre seg som små voksne og nå skal også trening i treningsstudio åpnes for barn helt ned i åtte-års alder, syns det er helt forkastelig jeg.
Her er det voksne som ser sitt snitt til å tjene ekstra penger ved å være først ute med noe som lokker barna inn i voksenverden også på trenings/fysisk utfoldelse-planet.
Selvfølgelig kan det være positive sider ved det også, men for meg vil definitivt de negative veie tyngst.
Det er større konsekvenser for barn i vekst å ødelegge seg ved å løfte vekter enn å snuble på fotballbanen eller "tryne" da de skal slå hjul på turningen.

Når det gjelder dette med å finne noe man kan gjøre sammen med barna sine mener jeg det vil være sunnere at den voksne legger seg på barnets nivå, ikke omvendt.

__________________
Zefid
stolt fire-barns mor
Zefid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 19:35   #11
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barn som trener på treningsstudio

Opprinnelig lagt inn av Zefid, her.

Hvordan kan man godt nok instruere en 8-9 åring som da allerede i utgangspunktet ser seg selv som større enn de egentlig er.
Har du feks sett 6-7-8 åringer på fotballbanen? De spytter og klør seg i skrittet, løper med hendene i været hvis de scorer osv
dette gjør de fordi de kopierer de voksne

På alle arenaer nå skal barna "presses" inn i voksenverden og både kle seg som og oppføre seg som små voksne og nå skal også trening i treningsstudio åpnes for barn helt ned i åtte-års alder, syns det er helt forkastelig jeg.
Her er det voksne som ser sitt snitt til å tjene ekstra penger ved å være først ute med noe som lokker barna inn i voksenverden også på trenings/fysisk utfoldelse-planet.
Selvfølgelig kan det være positive sider ved det også, men for meg vil definitivt de negative veie tyngst.
Det er større konsekvenser for barn i vekst å ødelegge seg ved å løfte vekter enn å snuble på fotballbanen eller "tryne" da de skal slå hjul på turningen.

Når det gjelder dette med å finne noe man kan gjøre sammen med barna sine mener jeg det vil være sunnere at den voksne legger seg på barnets nivå, ikke omvendt.



Jeg tror at det er lettere for barn å pådra seg skader som følge av feil trening på et treningsstudio enn om de går på allidrett. For meg blir det helt feil. Jeg kan ikke tenke meg å sende min etterhvert 8-åring på treningsstudio fordi jeg liker det. Det er ikke et sted for barn. Da foretrekker jeg å ta henne med i svømmehallen.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no