|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Peppy!
|
![]() Hvilket flyselskap er mest behagelig å reise med til USA?Jeg vet det har vært en beslektet tråd oppe tidligere, men jeg drar opp temaet igjen med litt mer spesifikke spørsmål. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilket flyselskap er mest behagelig å reise med til USA?*abonnerer*
![]() |
#3 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Hvilket flyselskap er mest behagelig å reise med til USA?Vi skal avgårde til Orlando i februar.
![]() |
#5 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Hvilket flyselskap er mest behagelig å reise med til USA?
Jeg har visst byttet om. Det er til Chicago på vei bort, Washington på vei tilbake. Flyet fra C til orlando går 1715. Da vi bestilte gikk det mye før, men vi får jo hele tiden endringer på billettene
![]() |
#6 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hvilket flyselskap er mest behagelig å reise med til USA?Jeg har ikke så mye peil, men jeg ville IKKE ha reist med Continental. Små fly med trange seter og lite beinplass. Ikke større komfort enn på flyet til Bergen.
![]() |
#7 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Hvilket flyselskap er mest behagelig å reise med til USA?Jeg trives godt med KLM. Trauste og ordentlige, går når de skal og har personlig tv-skjerm og til og med noenlunde spiselig flymat. Brukt dem til Newark og Atlanta stort sett. Atlanta er jo i grunn en brukbar beliggenhet i forhold til både Alabama og nordlige Florida. Schiphol er en helt ålreit transitflyplass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hvilket flyselskap er mest behagelig å reise med til USA?Bare dra for guds skyld ikke gjennom Miami. :traumatisert for livet:
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvilket flyselskap er mest behagelig å reise med til USA?Nå føly vi gjennom London. Med Virgin Atlantic altså - nuddelig! |
![]() |
![]() |
#11 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvilket flyselskap er mest behagelig å reise med til USA?Jeg fløy KLM og Northwestern. Oslo-Schiphol-Minneapolis. Grei avgangstid i 11-tiden, og passe lang mellomlanding.
![]() |
#12 |
Henger i stroppen
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kan også anbefale Virgin Atlantic, det eneste minuset er at man må mellomlande i London.
![]() |
#13 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Hvilket flyselskap er mest behagelig å reise med til USA?Vi reiste i sommer med British Airways til Miami og var veldig fornøyd. Vi opplevde ingen forsinkelser, god service fra personalet (siden vi hadde med oss poden på 2 1/2, så fikk vi sjekke inn først, fikk ta vognen med inn på flyet og så satte de den frem igjen til oss når vi landet ++) |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Hvilket flyselskap er mest behagelig å reise med til USA?Jeg har grei/god erfaring med KLM/Nortwestern til USA. Vi fikk forresten et reisebyrå som er spesialiserte på USA-turer til å fikse flyturen for oss (hotellene også, men når vi dra til USA i sommerferien 2010, så ordner jeg hotell selv), så den saken var biff. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvilket flyselskap er mest behagelig å reise med til USA?Da vi var i USA sist fløy vi om Island med Icelandair. Da hadde vi omtrentlig 3 timer til flybytte. Det var lagt opp slik at mange fly kom fra steder i Europa omtrentlig samtidig, og fløy videre til flere steder i USA noen timer etterpå.
![]() |
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Akershus
![]() Sv: Hvilket flyselskap er mest behagelig å reise med til USA?[quote=Lisa;1963730 SAS utgår for min del siden jeg fortsatt har et snev av flyskrekk, cabin ansatte hos SAS er desidert verst i klassen til å ta hensyn til dette ( min erfaring, men venter på Elin sin kommentar til dette
![]() |
#17 |
|
![]() Sv: Hvilket flyselskap er mest behagelig å reise med til USA?Min mann anbefaler BA og han har jo fartet over Atlanteren mye i det siste med mange flyselskaper. Nå skal det dog sies at han bare har fløyet business med dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Hvilket flyselskap er mest behagelig å reise med til USA?Jeg har testet ut en del selskap på mine turer over til Houston.. og jeg synes definnitivt BA kommer best ut!!
![]() |
#19 |
anglofil
Jeg ventet på denne
![]() |
#20 |
Hvor: Akershus
Det er jo intet annet enn leit at du har erfart det slik, og jeg kan med hånden på hjertet GARANTERE at slik er ikke SAS-policy eller væremåte overfor flyskrekk-passasjerer. Jeg er faktisk ikkke vant til annet enn at mine kolleger ,og meg selv, alltid spør opptil flere ganger underveis hvordan det går, vi tilbyr i enkelte tilfeller besøk i cockpit (dersom den flyredde ønsker å se at pilotene også faktisk er laget av kjøtt og blod og som kan forklare den flyredde litt teknisk informasjon osv) Jeg har sågar sittet ved siden av flyredde passasjerer under take-off og landing i tilfeller hvor det har vært nødvendig, og dersom vi har vært nok kabinansatte ombord. Vi snakker med mange flyredde passasjerer hver eneste gang vi er på jobb, og er det noe vi nettopp er "drillet på" så er det håndtering av passasjerer som har behov for ekstra assistanse av noe som helst slag.
![]() |
|
|