Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Lo andre steder enn i lofilter? (Bosch kondenstrommel)

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-09, 14:18   #1
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lo andre steder enn i lofilter? (Bosch kondenstrommel)

Vi har nylig skaffet oss denne kondenstrommelen fra Bosch (nr WTE863E0SN):

I bruksanvisningen står det

Sitat:

Påse at ingen fremmedlegemer (dun, fyllstoff) havner i luftkanalen når du rengjør lofilteret. Støvsug eventuelt trommelen på forhånd. Skulle det likevel havne fremmedlegemer i luftkanalen - ring kundeservice. Fare for brann!

Lofilteret ligger slik at når jeg åpner døren og ser ned på trommelen så ligger det foran trommelen. Det er altså ikke i døren.

Når jeg tar ut filteret for å rengjøre det så ligger det alltid noe lo igjen langs kantene og noe mer i hulrommet der hvor filteret skal settes nedi. Men hvis det er dette hulrommet som er luftkanalen så bør jo ikke det komme lo nedi der? Men det gjør det altså hver gang. Jeg kommer ikke nedi med hånda, men mulig støvsugerrøret gjør det. (Jeg har ikke prøvd ennå.) Det ser tett ut når filteret er på plass, men allikevel klarer lo å snike seg unna filteret.

Noen her inne som har samme type eller ligende modell kondenstrommel hvor dette skjer? Og skal det være slik eller er det noe feil med maskinen min?

(Jeg har sendt mail til Bosch og spurt om dette for flere dager siden, men ikke fått noe svar ennå.)

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 14:27   #2
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lo andre steder enn i lofilter? (Bosch kondenstrommel)

Det kan komme lo andre steder enn i filteret også ja. Jeg må med jevne mellomrom støvsuge og gjøre rent der filteret står og ned i "kanalen". Enkelte er det ikke, men jeg gjør så godt jeg kan. Reparatør har sagt at jeg må gjøre dette av og til siden det kan komme lo andre steder enn i filteret.

Så jeg tror ikke det er noe feil med maskinen din. Det viktigste er å fjerne lo hver eneste gang man setter på ny tørk, og så må den vel rengjøres skikkelig hos en reparatør med jevne mellomrom.

Jeg kommer ikke godt nok ned med støvsugerrøret, men jeg setter på en dings som følger med støvsugeren, sånn et tynnere rør på en måte. Og da får jeg med meg det meste av støv og lo.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 14:56   #3
kiddo
På flyttefot.

kiddo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Etter noen års bruk begynte vår kondenstrommel fra Bosch å klikke helt. Pep at tøyet var ferdig etter to minutter eller at vi måtte tømme filter/vanntank.

Viste seg at det er et stort rom helt nederst på maskinen, du kan ta av "dekselet", og der er det et stort filter som du kan ta helt ut. Dette må rengjøres hvert halvlår cirka... (Vi hadde ikke gjort det på over tre år, så det var rimelig tett. Men etterpå er maskinen mye raskere).

Var kanskje ikke helt det du spurte om, men det er i alle fall veldig viktig på den type maskiner

Gammel 05-12-09, 15:16   #4
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Det kommer alltid lo forbi filteret på tørketromler er min erfaring. Vi har hatt flere forskjellige opp gjennom årene, og jeg har kjøpt en flaskebørste jeg bruker for å putte nedi og inni div åpninger for å få tak i alt.
Og det er veldig forskjell etter at vi har tatt en sånn runde og skrapet ut alt, i alle fall når trommelen er noen år gammel.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 15:34   #5
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har samme trommel og der også er det lo på avveie rundt filterområdet. Jeg fjerner litt med klut og så støvsuger jeg engang i blant.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 15:55   #6
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvis du har en kondenstrommel må du ta ut kondensatoren eller hva den nå heter og rengjøre den med jevne mellomrom. Bruker du trommelen mye må du gjøre den ren ofte, bruker du den sjelden så gjør den ren sjeldnere. Denne rengjøringen kommer i tillegg til lofilteret ja.

http://www.plusstid.no/husoghjem/kle...ticle12540.ece

http://www.leasy.no/support/oss-hjel...omler-oss.aspx

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 16:01   #7
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Kondensatoren må vaskes med jevne mellomrom ja. Jeg bruker å gjøre det to-tre-fire ganger pr år.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 22:32   #8
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har lik eller nesten lik maskin som deg. Jeg bruker støvkost og flaskebørste for å rengjøre der innimellom. Sånn ca i gang i halvåret eller noe. Vår trommel er ofte i bruk og vi vasker veksleren 1 gang i måneden.

Det er forøvrig vår andre Bosch kondens tørketrommel, den første levde i hele 13 år :imponert:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:14.