Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor mange Fjordland-pakker til riskrem til 11 personer?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-09, 23:24   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor mange Fjordland-pakker til riskrem til 11 personer?

Jada, jeg skal lage riskrem av Fjordland, shut up. Den er god, og jeg skal lage mat fra bunnen av til 11 personer denne julaften, inkludert altfor mange kaker og greier, så NOE må gjøres lettvint, og alle liker den der riskremen. Men så er spørsmålet; jeg kjøpte 2 store pakker i dag, altså 2 kg grøt. Men det står at 1 kg er til 2 personer, det gjelder jo bare om det er grøt, det blir jo større mengde når det er riskrem? Holder dette til 11 personer, mon tro? De fleste spiser jo ganske lite riskrem uansett, det er helst for mandelens skyld.
2 av dem er barn, og jeg spiser jo knapt en neve riskrem selv.

Gammel 21-12-09, 23:30   #2
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange Fjordland-pakker til riskrem til 11 personer?

Min kokkemann er heilt enig med deg. Han gjer det samme på jobben
Han meiner det holder.

Gammel 21-12-09, 23:32   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flott! Det er uansett ikke rare porsjonen som skal til, tror jeg. Folk er jo plutselig mette med en gang noen har fått mandelen, hehe.

Gammel 21-12-09, 23:36   #4
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Har du ikkje skjønt trikset då ?
Pappa gjorde det mot broren min eit år. Me satt alle 4 og åt grøten. Pappa fekk mandelen rimelig fort, men lot som ingenting og gøymte den. Broren min åt og åt. Han tømte skåla si, fylte den opp igjen og slik fortsatte det til det var heilt tomt i skåla hans og grautbollen.

Det fjeset på gutten då han skjønte at pappa hadde lurt han

Gammel 21-12-09, 23:42   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jo JEG har skjønt det, men det spørs hvem som får mandelen. Ikke alle er like flinke til å holde det hemmelig. Men stort sett holder folk seg, eller lager grimaser og later som de har fått den uten at de har det, og det blir DEN elleville stemningen rundt bordet. Familien min er gal.

Gammel 21-12-09, 23:43   #6
Intrigue
Superduperaktiv

Intrigue sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Du kan få kjøpt store poser f.eks på meieriet eller fra sånne steder som selger til storkjøkken. Da står det hvor mange en sånn diger pose er beregnet på

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 23:44   #7
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det må ikke være for mye grøt i kremen synes jeg....så 2 pakker må vel være mer enn nok. Det er jo ikke for at man skal spise seg mette heller!

Gammel 21-12-09, 23:45   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Intrigue, her.

Du kan få kjøpt store poser f.eks på meieriet eller fra sånne steder som selger til storkjøkken. Da står det hvor mange en sånn diger pose er beregnet på

Aha, men nå har jeg jo kjøpt da. Og jeg trenger ikke stor pose, det skal holde i massevis med de 2 kiloene tenker jeg.

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Det må ikke være for mye grøt i kremen synes jeg....så 2 pakker må vel være mer enn nok. Det er jo ikke for at man skal spise seg mette heller!

Enig, for mye grøt i kremen blir bare kvalmende.

Gammel 22-12-09, 06:50   #9
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

To sånne pakker er mer enn nok grøt for min storspisende grøtfamilie (to barn, to voksne), så jeg tror du har mer enn nok til 11 når det skal lages riskrem.

Gammel 22-12-09, 07:04   #10
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har 2kg Fjordland til å lage riskrem til 11 personer i alle fall. Trodde jeg ikke måtte bruke så mye, men det får jeg se. Hvor mye kremfløte har du beregnet til riskremen din Iset? *skriver handleliste*

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 07:26   #11
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skal gjøre akkurat det samme Iset. Vi blir sju personer (et barn) og jeg har ikke helt funnet ut hvor mye grøt vi må lage riskremen av.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 07:56   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk, Iset. Det er godt å høre at det er flere som jukser bittelitt innimellom. Jeg lager riktignok ikke riskrem, men jeg jukser på noen områder jeg også. Maten blir minst like god av noen snartveier.

Gammel 22-12-09, 08:05   #13
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor mye krem i grøten til 11 personer?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:16.