Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Reimatec versus Reima Kiddo. Visste du dette?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-10, 22:18   #1
amelia
Superaktiv

Medlem siden: Aug 2007
amelia er litt kulamelia er litt kul
Standard

Reimatec versus Reima Kiddo. Visste du dette?

Jeg har to nydelige Reima Kiddo sett (todelte sett med jakke og bukse) tilsalgs (vi har gått for heldresser i år samt at de er litt snaue mtp neste års bruk). Mange kjøpere trekker seg imidlertid når de hører at det ikke er Reima tec og de sier at det da ikke er vanntett. Jeg personlig har kjempegode erfaringer med disse modellene og synes de har vært både vanntette og vindtette Jeg begynte å lure på om dette kunne stemme, så etter litt søking på Reima sine nettsider får jeg denne informasjonen om Reima kiddo versus Reima tec:
Reima Kiddo: vannsøyle på 8000 mm og slitestyrke på 38000 cycles
Reima tec: vannsøyle på 10000 mm og slitestyrke på 30000 cycles

Det viser seg faktisk at Reima Kiddo er mer enn nok vanntett for lek i snø og faktisk mere slitesterk enn Reima tec? Overrasket? Jeg må si jeg ble litt overrasket, men samtidig bekrefter det hvorfor vi har vært så fornøyde da! Hadde det ikke vært for økonomien ville jeg ha beholdt dem som ekstraskift Reima Kiddo er selvsagt noe rimeligere enn Reima tec, men absolutt verdt prisen. Personlig synes jeg Reima tec begynner å bli noe overpriset også jeg da, men det er en annen diskusjon

amelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 22:24   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Reimatec versus Reima Kiddo. Visste du dette?

Jeg regner med at Reima Kiddo er det som tidligere var "buller og bång"? Det var knallgode dresser i hvert fall. Jeg er lei meg for at de ikke selger dem lenger. ReimaTec blir så fort slitte.

Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 22:25   #3
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker dem ikke fordi de er så "tunge" i seg.

Gammel 21-02-10, 22:26   #4
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eh, du har dem til salgs? Størrelse og farge?

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 22:29   #5
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Synes ikke Kiddo er noe tung dress, Buller & Bong var ikke like fin som
Kiddo synes jeg, den var mer som en "parkdress".
Veldig fornøyd med vår Kiddo, men jeg kjøpte den for knapp så vi har ikke fått
brukt den noe særlig, den har varmepute i baken også!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 22:30   #6
amelia
Superaktiv

Standard

De jeg har er ikke tunge, nei

Gammel 21-02-10, 22:35   #7
amelia
Superaktiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Eh, du har dem til salgs? Størrelse og farge?

He,he. Ja det er nesten så jeg vil beholde dem selv nå, men vi har dobbelt opp av vintertøy
Str 110 marine og str 122 rosa/brunt

Gammel 21-02-10, 22:36   #8
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av amelia, her.

He,he. Ja det er nesten så jeg vil beholde dem selv nå, men vi har dobbelt opp av vintertøy

Ok, 122 er riktig størrelse, men jeg er rimelig sikker på at S i en alder av 5 og et halvt blir ganske sur hvis jeg trekker fram en ROSA dress til ham til vinteren. 110 er for lite dessverre.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 22:38   #9
amelia
Superaktiv

Standard

Er du heelt sikker?

Gammel 21-02-10, 23:33   #10
Hulda
Bør lage seg en tittel selv

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Reimatec versus Reima Kiddo. Visste du dette?

Bragus har en kiddo dress, som han nå har vokst ut av, den er tykk og lett.

Den har han heller aldri blitt våt i, og det er nesten ikke slitasje på den i det hele tatt.
Jeg har vært veldig fornøyd med den, og kommer til å kjøpe igjen om jeg kommer over et sett.

Reimatec vårdressen er sønderslitt i enden, og det kommer jeg aldri til å kjøpe til ham igjen.

Gutten er 7 år.

Gammel 21-02-10, 23:41   #11
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Vi har en kiddo dress, syns ikke den er spesielt tung, nei. Men vanntett er den definitivt ikke, nei. Nå har vi nylig kjøpt den og han har ikke brukt den ute i regn, da har han hatt regnklær, men en av ungene på min avdeling har lik dress og han var gjennomvåt etter en dag med regn og mildvær.

Gammel 21-02-10, 23:48   #12
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Har du lagt de ut til salgs noe sted? Bilde? Pris?

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 23:50   #13
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Intrisert!

Gammel 21-02-10, 23:53   #14
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

3000mm fant jeg på reima sine sider. 3000 er ikke så veldig mye. Holder til lek i fuktig vær, men ikke vått vær.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 23:57   #15
amelia
Superaktiv

Standard

Jeg tittet også på Reima sine sider.
http://www.reima.fi/no/kolleksjon/kharg/
Reima Kiddo: vannsøyle på 8000mm

Gammel 22-02-10, 00:03   #16
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor finner dere 8000mm? I følge Reima sine nettsider er det Reima 531 og 532 som brukes i Kiddo (Vårkolleksjonen: dressene Sicily og Rost), og det skal ha en vannsøyle på 3000mm:

Sitat:

80% Polyester 20% Polyurethane
Waterpillar: 3,000 mm
Water vapour permeability:
3,000 g/m2/24h
Abrasion resistance: 20,000 cycles
(Martindale with sandpaper)

Det er jo beste fall vannavstøtende, og hvertfall ikke vanntett.

Gammel 22-02-10, 00:05   #17
amelia
Superaktiv

Standard

Står light protec400 hvertfall. Se link i innlegg over her. Mulig det er forskjell på dressene og todelt.
http://www.reima.fi/no/materialer/light_protec_400/

Gammel 22-02-10, 00:16   #18
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva var prisen igjen ?? Kunne du mailet bilde igjen (slettet det da dressen egentlig var solgt ).....og har visst glemt å svare deg på mailen jeg fikk av deg

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 00:23   #19
amelia
Superaktiv

Standard

Pm sendt

Gammel 22-02-10, 00:36   #20
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Trenger jakke til eldste her. Kanskje denne hadde vært grei. Har du link til farge/type på den todelte i str 122?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:32.