Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Noen som vil komme med ferieforslag til familien min og meg?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-10, 12:43   #1
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Noen som vil komme med ferieforslag til familien min og meg?

Vi har bestilt 14 dager til Mallorca i juli/august. All Inclusive, på fint hotellanlegg tilrettelagt for barn. Kom på rett over 45000kr.
Forholdsvis langt fra byer. Ok på en måte med 3 "små" unger, men kan bli kjedelig. (?) Kan leie bil og det problemet er løst da.
Vi er en familie på snart 5 stykker. 2 voksen, 8åring, 4åring og da snart en baby.
Nå er jeg veldig usikker på om vi skal ta skritte å gidde å bruke så mye penger på ferie i år. Pengene er der, ferien har vi jo, ungen har lyst ditt, men vi er usikre. Kan vi finne på noe annet spennende??
Vi er egentlig ikke sånn veldig charter folk heller. I fjor leide vi hus 3 uker i Italia. Bodde for oss selv, eget basseng, sol hver dag osv. Det er FERIE!
Dette anlegget har bamseklubber, barnedisco osv på. Aldri vært på sånn type ferie før. Kan si at det kanskje passer akkurat i år siden vi og har med baby da.
Vi drømmer om sol og varme, men kan være heldig å få det hjemme også. Eller andre steder.
FORSALG til hva vi kan finne på i ferien? Hva passer en familie med barn i nevnt aldersgruppe?? Legoland o.l. parker er det jo bare utrivelig mye folk i sies det. (Men vi liker parker da....)
Disneyland forstod jeg kunne bli varmt i juli/august. Samt mye folk.
(Men får 4 overnattinger og frokost for ca 12500kr. Sjekket nå.)
Forslag til kortere reiser kanskje? Det skal samtidig være litt praktisk siden det er en liten baby med her.
Leie hus i Danmark utgår i akkurat år. Tar ikke sjansen på å sitte i et hus i Danmark i stri vind og små dårlig vær. Det blir ikke lettvint. Føler kravene er så store nå at alternativene vil bli ytterst få.

Håper det er noen av dere som har gode erfaringer å dele uansett hva det måtte være av type ferie!
ALLE TIPS TAES I MOT MED STOR TAKK!!

(Føler kanskje alle svarene kommer til å bli at det nok er enklest å holde seg hjemme...)

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 12:45   #2
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som vil komme med ferieforslag til familien min og meg?? *langt*

Opprinnelig lagt inn av Grøten

I fjor leide vi hus 3 uker i Italia. Bodde for oss selv, eget basseng, sol hver dag osv. Det er FERIE!

Hvorfor leier dere ikke hus en-eller-annen plass igjen etter mal for Italia-oppholdet?

Gammel 26-03-10, 12:47   #3
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Hvorfor leier dere ikke hus en-eller-annen plass igjen etter mal for Italia-oppholdet?

Det er enda dyrere... I allfall dersom vi skal til Italia og der vi var i fjor.
Kan jo sjekke opp andre land..forslag??

Gammel 26-03-10, 12:47   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere har da valgt et ganske dyrt sted, eller?

Vi er en familie på 4 (begge barna over 2 år), og betaler ca 25 000 for 14 dagers ferie på ultracharter i Tyrkia. Dog er mat ikke inkludert i denne prisen, men jeg tror ikke at vi kommer til å spise for 20 000; særlig siden barna spiser gratis når vi er på hotellet.

Gammel 26-03-10, 12:50   #5
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Grøten, her.

Det er enda dyrere... I allfall dersom vi skal til Italia og der vi var i fjor.
Kan jo sjekke opp andre land..forslag??

Det er jo store prisvariasjoner i Italia, da. Du kan jo sjekke andre steder i Italia. Eller andre land.

Gammel 26-03-10, 12:57   #6
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Dere har da valgt et ganske dyrt sted, eller?

Vi er en familie på 4 (begge barna over 2 år), og betaler ca 25 000 for 14 dagers ferie på ultracharter i Tyrkia. Dog er mat ikke inkludert i denne prisen, men jeg tror ikke at vi kommer til å spise for 20 000; særlig siden barna spiser gratis når vi er på hotellet.

Der er igjennom Ving vi har bestilt. Sun Garden 4 stjerners hotell. Men det ligger langt fra det meste, så fikk for meg at det ikke var så dyrt. Viva Mesqudia Resort heter anlegget.
Har vært i Tyrkia et par ganger, men litt usikker på hvordan det er med baby?? Ho vil være ca 3 mnd. Kanskje ikke noe værre å reise til Tyrkia enn Mallorca? Ser for meg at det er varmere i Tyrkia.
Hvem selskap reiser dere med??

Gammel 26-03-10, 13:01   #7
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Det er jo store prisvariasjoner i Italia, da. Du kan jo sjekke andre steder i Italia. Eller andre land.

Sitter å ser litt på hus i Spania nå. Er ikke så kjent bare, så veldig usikke på områder det er fint osv.
Å leie hus i Italia evt andre land har liksom ikke inngått i våre tanker. Når vi gjorde det i fjor var var det med min familie. (Pappa fyte 50år og betalte huset, selv stod vi for bil og fly.) Men det var en drømmeferie. Italia er jo også helt nydelig.
Dette er absolutt noe vi skal sjekke opp.

Gammel 26-03-10, 13:02   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikke vært i Tyrkia før, men prøver oss i år nettopp på grunn av prisforskjellen. Vi var på Mallorca i fjor (Alcudia). Det var veldig vellykket. Begge gangene er det snakk om Sunwing Resort and Spa. Fantastisk opplegg for ungene, og akkurat nå er det viktigere for oss enn at det er spennende på ferie.

Hvordan det vil være å reise med 3 måneders baby avhenger jo veldig av babyen. Bor man et sted med fungerende air condition så har man alltids et sted å rømme. Men jeg skal innrømme at vi også lurer på hvor varmt det er i Tyrkia i månedsskiftet juli/august. Det vet jeg mer om i midten av august.

Gammel 26-03-10, 13:11   #9
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Vi har ikke vært i Tyrkia før, men prøver oss i år nettopp på grunn av prisforskjellen. Vi var på Mallorca i fjor (Alcudia). Det var veldig vellykket. Begge gangene er det snakk om Sunwing Resort and Spa. Fantastisk opplegg for ungene, og akkurat nå er det viktigere for oss enn at det er spennende på ferie.

Hvordan det vil være å reise med 3 måneders baby avhenger jo veldig av babyen. Bor man et sted med fungerende air condition så har man alltids et sted å rømme. Men jeg skal innrømme at vi også lurer på hvor varmt det er i Tyrkia i månedsskiftet juli/august. Det vet jeg mer om i midten av august.

Vi var i Side for 2 år siden. Da lå det på 35-40 grader i juli/august.
Mallorca kan sikkert få det like varmt, men det er vel ikke like ofte?? Har selv aldri vært i Mallorca.
Har hørt mye bra om Allcudia da, men det blir også fort ganske dyrt. Derfor vi havnet på Cala Mesquida.

Gammel 26-03-10, 13:23   #10
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

45 000?

Gammel 26-03-10, 13:24   #11
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror 45 000 for All inclusive på barnested på Mallorca i ferien er ganske normalt. Dere må jo vurdere hva dere vil, men jeg synes det dere alt har bestilt høres perfekt ut jeg, gitt situasjonen. Jeg ville forøvrig ikke tatt med en så liten baby til Tyrkia.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 13:28   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg tror 45 000 for All inclusive på barnested på Mallorca i ferien er ganske normalt. Dere må jo vurdere hva dere vil, men jeg synes det dere alt har bestilt høres perfekt ut jeg, gitt situasjonen. Jeg ville forøvrig ikke tatt med en så liten baby til Tyrkia.

Jeg sier heller ikke at det er unormalt durt til Mallorca å være. Jeg tror også at det er perfekt sted å være gitt settingen. Men jeg tror det er mulig å gjøre det en del billigere hvis man ønsker det uten nødvendigvis å senke kvaliteten all verden.

Gammel 26-03-10, 13:31   #13
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror at jeg ville reist dit dere har bestilt. Da får de eldste barna være med på aktiviteter og dere KAN ta en dagstur til en by i nærheten for å se noe annet (med mindre det tar flere timer da selvsagt) dersom baby og alt ligger til rette for det.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 13:31   #14
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sier heller ikke at det er unormalt durt til Mallorca å være. Jeg tror også at det er perfekt sted å være gitt settingen. Men jeg tror det er mulig å gjøre det en del billigere hvis man ønsker det uten nødvendigvis å senke kvaliteten all verden.

Ja, helt enig, det var mest ift Skremmerns forbausede fjes.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 14:27   #15
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det høres mye ut, men vi har sikkert fått en god deal!

Gammel 26-03-10, 14:37   #16
silje
Superduperaktiv

Medlem siden: Jun 2008
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Sv: Noen som vil komme med ferieforslag til familien min og meg?

Gå for Cala Mesquida ! Der vil det være noe å finne på både for 4 og 8 åringen samtidig som det vil være tilrettelagt for baby.
14 dager går fort ! Der er alt tilrettelagt og med all inclusive kan du legge lommeboken igjen hjemme og BARE HA FERIE.
Jeg synes de 45 K er horribelt dyrt, men har bestillt tilsvarende ferie til tilsvarende pris selv. Det er faktisk det det koster i fellesferien og med all incl.

Jeg tror dere vil få en mye mer avslappende ferie der, enn å lage ett opplegg selv.

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 18:38   #17
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

45 000?

All-inclusive, 4-stjerners, midt i høysesong i Spania. 5 personer.Helt ok pris det.

Gammel 26-03-10, 18:40   #18
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Med 3 små barn så tror jeg et slikt opplegg som du har bestilt vil passe dere midt i blinken!

Gammel 26-03-10, 18:50   #19
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Med 3 små barn så tror jeg et slikt opplegg som du har bestilt vil passe dere midt i blinken!

Det tror jeg også!
Disneyland med en liten baby hadde jeg ALDRI villet reist til.
Tror det dere har bestilt passer perfekt.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 20:14   #20
Frida
Evig optimist

Frida sin avatar

Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

45000 er dyrt, men vi betaler 61000 for 5 personer i Alcudia og dette er uten mat.

Jeg har vært på anlegget dere har bestilt og det blir sikkert flott for barna.
Jeg hadde aldri reist med baby til Tyrkia på den årstiden.
Vi var i tyrkia i juli en sommer og temperaturen lå på 47 grader hele ferien.
Jeg er glad i varme, men dette var i overkant.Jeg gledet meg til å reise hjem igjen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:23.