![]() |
#1 |
trenger lading
|
![]() Skifte av dekk, men hvilke?Et lite "problem"...
![]() |
#3 |
Den paranoide androide
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skifte av dekk, men hvilke?Dekk blir balansert mot felgen de monteres på, faktisk, så balanseringen er uavhengig av både bil og plassering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skifte av dekk, men hvilke?Men det spørs vel også på tidspunkt på året. April er lunefull, og det kan da umulig være noe stort problem å kjøre på vinterdekk et par uker til.
![]() |
#5 |
trenger lading
|
![]() Sv: Skifte av dekk, men hvilke?To av dekkene er ganske slitt ytterst, skjønner ikke helt hva det kommer av, for dårlig lufttrykk i?
![]() |
#6 |
Den paranoide androide
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skifte av dekk, men hvilke?Det kommer helt an på typen dekk om det finnes en rulleretning. Noen har det, andre har det ikke. Er det rulleretning skal det stå "rotation" og en pil i rulleretning på dekket. Hvor gammelt dekket er står også på. Husker jeg ikke helt feil er det seks siffer; fire for årstall og så to for måned. Dette angir prod.måned. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Skifte av dekk, men hvilke?Jeg ville definitivt satt på de sommerdekkene som er minst slitt kjenner jeg. Da har du dekk lengst. |
![]() |
![]() |
#8 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skifte av dekk, men hvilke?Slitasje på midten: For høyt lufttrykk.
![]() |
#9 |
trenger lading
|
![]() Sv: Skifte av dekk, men hvilke?Så ingen tall som kunne ligne på uke og år. Tall her og der, men ingen med "nuller", og det skulle det jo være da? Men kan kanskje se på de vinterdekkene jeg har nå, der bør det stå et eller annet med 2009 et sted... Tror likevel jeg drøyer skifte litt til, kan jo være kaldt på natta enda.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skifte av dekk, men hvilke?
Vanlig er at det er en uke-år-kode, f.eks. 4508 skulle si uke 45 i 2008. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skifte av dekk, men hvilke?Piggfrie dekk er dårlige sommerdekk som blant annet gir lengre bremselengde. I tillegg ødelegges dekkene av for høye temperaturer. Med litt varmegrader blir piggfrie dekk mykere enn de er normalt gjennom vinteren, og noe av strukturen i dekken svekkes. Selv "halvdårlige" sommerdekk er bedre sommerdekk enn selv nye vinterdekk gjerne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
trenger lading
|
![]() Sv: Skifte av dekk, men hvilke?Oppdatering...
![]() |
|
|