Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!
Nå er jeg rimelig forbanna. Det er ikke lenge siden jeg kjøpte nye Reimatec-dresser til ungene, som de bl.a bruker som regntøy. I dag regner det og naturlig nok har de brukt dressene ute. At de blir skitne og slitt er ikke noe problem, men i dag hadde de største barna snekkerverksted - og i den anledning er det en komplett tankeløs mor som har tatt med rester av oljemaling fra huset i barnehagen - resultatet er at dressen til poden nå ser ut som en malerdress, med hvit oljemaling på armer og bein, litt overalt!! 
Barnehagen var lei seg og jeg ble så "satt ut" at jeg ikke klarte å reagere skikkelig tror jeg, dressen lå våt i en pose og jeg så ikke så nøye etter, styrer sa også at min gutt hadde fått langt mindre maling på sin dress enn sønnen til den allerede nevnte moren, og jeg tenkte at det ikke kunne være SÅ ille. Men det er ganske ille, dressen ser ikke ut og jeg er faktisk så sær at jeg vet jeg ikke vil la guttungen bruke denne dressen stort mer ...liker at ungene i det minste ser litt ordentlige ut, all den tiden dressen jo er like tett og funksjonell som før. Dvs. det vet jeg jo ikke, for de har forsøkt å skrubbe vekk mye og det med gudene vet hva ...
At dressen blir slitt og får hull på rumpe eller knær ved rusjing, ungene henger fast i en spiker osv. osv., det kan jeg leve med, ikke minst regne med, men at den blir full av maling - det kjenner jeg at jeg blir forbanna over altså!! Og NÅ våger de å spørre om ikke guttungen har noe rimeligere regntøy det ikke er så farlig med!??  Hallo!?? De kunne sagt i fra tidligere, de kunne ringt meg og spurt om det var greit eller om vi hadde noe annet, eller de kunne tredd på ungen søppelsekker for min del, men de lar da pokka meg ikke ungen stå og male med oljemaling og i tøy de selv nå står og sier til meg at de vet er dyrt og fint!??
Et helt annet aspekt er jo hva i huleste heiteste oljemaling har å gjøre i en liten barnehage!?? Hørt om vannbasert!?
I tillegg kan jeg fortelle at den mindre oppegående mammaen er sint også, uten at jeg synes det fortjener noe som helst engasjement - det er meg rykende likegyldig!! Både hun og barnehagen burde tenkt ørten neser lenger og vel så det!
Mulig jeg er urimelig, men jeg er ganske heit i topplokket nå. Og til det viktigste; hva kan jeg kreve? Er det greit at jeg bruker helgen til å "tenke litt" og så snakke med dem på mandag, i og med at jeg ikke fikk sagt stort ved hentingen nå i ettermiddag? Burde jeg reagert med én gang, mener jeg, og ikke komme "krypende med halen mellom beina" på mandag? Jeg har da rett til å være sinna, har jeg ikke!!? Kan jeg kreve at de betaler for forsøk på rens, eller at de betaler det en ny dress koster?? Eller må jeg bare svelge x-antall kameler og tenke at slikt skjer?
Uansett skal de få høre hva jeg mener om oljemalingen i seg selv, det har ingenting i nærheten av små barn å gjøre!!

Sist redigert av Bomull : 11-06-10 kl 17:22.
|