Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-10, 17:17   #1
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Sint!

Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!

Nå er jeg rimelig forbanna. Det er ikke lenge siden jeg kjøpte nye Reimatec-dresser til ungene, som de bl.a bruker som regntøy. I dag regner det og naturlig nok har de brukt dressene ute. At de blir skitne og slitt er ikke noe problem, men i dag hadde de største barna snekkerverksted - og i den anledning er det en komplett tankeløs mor som har tatt med rester av oljemaling fra huset i barnehagen - resultatet er at dressen til poden nå ser ut som en malerdress, med hvit oljemaling på armer og bein, litt overalt!!

Barnehagen var lei seg og jeg ble så "satt ut" at jeg ikke klarte å reagere skikkelig tror jeg, dressen lå våt i en pose og jeg så ikke så nøye etter, styrer sa også at min gutt hadde fått langt mindre maling på sin dress enn sønnen til den allerede nevnte moren, og jeg tenkte at det ikke kunne være SÅ ille. Men det er ganske ille, dressen ser ikke ut og jeg er faktisk så sær at jeg vet jeg ikke vil la guttungen bruke denne dressen stort mer ...liker at ungene i det minste ser litt ordentlige ut, all den tiden dressen jo er like tett og funksjonell som før. Dvs. det vet jeg jo ikke, for de har forsøkt å skrubbe vekk mye og det med gudene vet hva ...

At dressen blir slitt og får hull på rumpe eller knær ved rusjing, ungene henger fast i en spiker osv. osv., det kan jeg leve med, ikke minst regne med, men at den blir full av maling - det kjenner jeg at jeg blir forbanna over altså!! Og NÅ våger de å spørre om ikke guttungen har noe rimeligere regntøy det ikke er så farlig med!?? Hallo!?? De kunne sagt i fra tidligere, de kunne ringt meg og spurt om det var greit eller om vi hadde noe annet, eller de kunne tredd på ungen søppelsekker for min del, men de lar da pokka meg ikke ungen stå og male med oljemaling og i tøy de selv nå står og sier til meg at de vet er dyrt og fint!??

Et helt annet aspekt er jo hva i huleste heiteste oljemaling har å gjøre i en liten barnehage!?? Hørt om vannbasert!?

I tillegg kan jeg fortelle at den mindre oppegående mammaen er sint også, uten at jeg synes det fortjener noe som helst engasjement - det er meg rykende likegyldig!! Både hun og barnehagen burde tenkt ørten neser lenger og vel så det!

Mulig jeg er urimelig, men jeg er ganske heit i topplokket nå. Og til det viktigste; hva kan jeg kreve? Er det greit at jeg bruker helgen til å "tenke litt" og så snakke med dem på mandag, i og med at jeg ikke fikk sagt stort ved hentingen nå i ettermiddag? Burde jeg reagert med én gang, mener jeg, og ikke komme "krypende med halen mellom beina" på mandag? Jeg har da rett til å være sinna, har jeg ikke!!? Kan jeg kreve at de betaler for forsøk på rens, eller at de betaler det en ny dress koster?? Eller må jeg bare svelge x-antall kameler og tenke at slikt skjer?

Uansett skal de få høre hva jeg mener om oljemalingen i seg selv, det har ingenting i nærheten av små barn å gjøre!!

Sist redigert av Bomull : 11-06-10 kl 17:22.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 17:23   #2
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehagen har ødelagt Reimatec-dressen!

Du har all grunn til å være rasende.
Ble så paff da jeg leste dette at jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg hadde reagert hvis jeg selv hadde stått midt oppi dette. Hadde iallefall ikke latt dette passere! For dette var langt over grensen for hva man kan akseptere.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 17:26   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uff, så ergerlig. Jeg er enig i at barnehagen ikke trenger å la ungene grise seg til med oljemaling.

Å rense en dress med oljemalingsflekker har ingen hensikt. Den har nok fått permanente flekker, i alle fall hvis malingen har tørket og du ikke får det bort med white spirit. Jeg aner for øvrig ikke hva WS vil gjøre med impregneringen av en dress.

For min del hadde jeg latt ungen gå med flekkete dress i barnehagen; å kjøpe ny dress hadde vært aldeles uktuelt når en fortsatt fungerer som den skal, men jeg vet at jeg ikke er av de mest jålete på dette området, da.

Jeg gjetter på at du ikke kommer noen vei med noe erstatningskrav overfor barnehagen, men jeg synes godt du kan spørre dem hvilket ansvar de har i slike saker og om det kan tenkes at de kan erstatte noe. Jeg synes uansett det er helt uproblematisk om du tar opp det på mandag; det kan umulig ha noe å si at du ikke tok det i dag.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 17:27   #4
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klarer ikke helt å hisse meg opp, kjenner jeg. Jeg mener at har man unger i barnehage, så bør man regne med litt svinn på klesfronten. At det var uheldig å la ungene leke med oljemaling kan nå så være, men det finnes da mange andre måter dressen kunne blitt like ødelagt på også.

Men hvis du føler at dette er noe du ønsker å ta opp, så er det ikke noe i veien for å ta det opp på mandag. Da klarer du sikkert også å legge det frem på en mer saklig og mindre rasende måte.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 17:28   #5
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde blitt fly forbannet, ja!! Maling har ikke mye i en barnehage å gjøre, spør du meg og jeg tenker da selvsagt ikke på vannmaling de maler med innendørs .

Og skal du allikevel bruke maling, bør de ta på malerklær (stygge, egnede klær som bare kan kastes etterpå).

Jeg synes det er veldig uansvarlig, og ville krevd erstatning ja!

PS! Vet hvor ergelig det er, for snuppa mi og nevøen min, hadde kost seg med maling på hytta. Sto litt rester ute, siden vi akkurat har fått ny hytte og snekkere holder på å sette opp en hytte til ved siden av vår. Jeg visste ikke at det sto maling ute, men men...det sto nå rester i et spann og det koste de seg altså med. Nevø med maling over Hellytec dressen sin og snuppa mi med store maling på den nye Bergans jakka si....

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 17:28   #6
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jenta mi fikk maling(beis) på Reima-jakka si i bhg engang, og jeg fikk så og si bort alt med sitronsåpe, så det er verdt et forsøk.

Jeg hadde tatt opp med styrer at dette var uakseptabelt, så sant dere ikke har fått beskjed på forhånd at det skulle males, og at dere måtte ha med maletøy. Det må jo være de ansattes ansvar at barna ikke får ødelagt sine klær med uvaskbar maling!!!

Gammel 11-06-10, 17:30   #7
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt utrolig. Jeg ville tatt det opp.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 17:41   #8
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg roer meg helt sikkert ned og ser litt mer nøyansert på dette etterhvert , selv om jeg neppe tror at jeg kommer til å synes at dette er greit ...

Som sagt; at dressene før eller siden blir slitt og/eller ødelagt, det regner jeg med, men jeg regner ikke med at barnehagen nær sagt går direkte inn for å ødelegge tøyet. De har ikke gitt beskjed om at det skulle males, og de burde jo tenke lengre enn å la ungene styre på med en type maling som i utg.pkt (etter min mening) ikke skulle vært i barnehagen i det hele tatt. At en tankeløs mor tar det med er jo én ting, men ansatte i barnehagen burde i allefall ha reagert og sett at dette ikke var helt heldig. At de maler, med vannbasert ville da være helt greit og hadde vi fått sjansen til å ta med noe tøy det ikke var noen fare med om det kom maling på, så ville jeg da heller ikke reagert som jeg gjør! Veldig lite gjennomtenkt dette her synes jeg!!

Jeg regner heller ikke med å få noe igjen for dressen, og det kan godt hende guttungen fortsetter å bruke malingsflekken sin altså, men jeg kommer til å ta det opp med dem og si i fra hva jeg mener, så de kanskje tenker seg om to ganger ved en senere anledning.

Det er forøvrig foreldresamtaler i barnehagen i neste uke, vi kunne kanskje snakket med dem om dette da, men gi de signaler om det i forkant slik at de også får sjansen til å være litt forberedt.

Gammel 11-06-10, 17:47   #9
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig i at dette er noe som bør tas opp, all den tid du reagerer så kraftig som du gjør. Barnehagen vedgår sikkert at dette var en stor tabbe, og det er vel tvilsomt at det en aktivitet de kommer til å oppfordre til i fremtiden.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 17:51   #10
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg trodde ikke det var mulig å få kjøpt oljemaling nå jeg, at det var forbudt.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 17:52   #11
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg prøvde med sitronsåpe på Bergansjakka, men med dårlig resultat desverre. Malingsflekkene ble muligens noe svakere, men ikke mye

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 17:53   #12
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes dette er sløvt av barnehagen.
Vi har selv latt barna male ei lekehytte i barnehagen. For det første brukte vi vannbasert, men vi sendte også et skriv til foreldrene. De måtte ta med maleklær, legge i pose og merkes med "maleklær" slik at det ikke blei tatt feil tøy. Unger som ikke hadde med fikk låne tøy av barnehagen eller satt til andre ting.

Du MÅ iallfall si ifra. Hadde det vært vanlig tøy han hadde griset til så hadde det vært en ting. Men dyrer dresser bør dem kunne skjønne ikke er ønskelig skal bli full av maling. Det er lov å bruke hodet liksom!!
Ja, det blir slitt/ødelagt etterhvert, men dette blir da så unødvendig.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 18:00   #13
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For å være ærlig tror jeg ikke det hadde gjort meg forbannet. Alle klær i barnehagen regner jeg som "arbeidstøy". Det herpes, på enten ene eller andre måten. Klær jeg ikke vil ha ødelagt har ikke noe i barnehagen å gjøre. Jeg synes også det blir sært å anse dressen som ubrukelig av den grunn? Jeg tviler på at barnet bryr seg om flekkene...

Og jeg skjønner ikke helt argumentet med at det er en dyr dress? Skal de lage forskjellige aktiviteter for barn med billige dresser og barn med antatt kostbare dresser? For de som eier dressene har jo den billige dressen samme bruksverdi?

Gammel 11-06-10, 18:11   #14
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde blitt sur. Fordi dressens tekniske egenskaper har nok blitt ødelagt på områdene hvor malingen er. Fordi dette er noe som kunne vert unngått med litt tankearbeid fra barnehagens side.

Barnehagen jeg jobber i har måtte erstatte vognposer fordi de har blitt ødelagt når vognene sto i bod uten lufting (mugg). Så kan jo være er mulig å få erstattning her og.

Jeg fikk en dress levert mer malingflekker på i høst. Nesten helt ny reima dress. Fikk aldri malingen helt vekk. Var vanlig vannmaling med barnehagen hadde ikke sagt at de hadde malt i denne dressen så var flere dager etterpå jeg oppdaget det. Ble temmelig sur. Men er bare 2 små flekker igjen nå. Derfor har jeg ikke krevd erstattning for det.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 18:14   #15
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Hvor: Far out east
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde blitt drittsur. Hadde glatt gitt beskjed om at jeg ville hatt beskjed om at det skulle males med oljemaling, slik at jeg kunne tatt med egnede klær til det. Teknisk utetøy er ikke malingstøy, jøss og bevares så sur jeg hadde blitt. :furie:

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 18:18   #16
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

For all del Niobe, jeg hadde blitt like oppgitt om det var en dress de hadde som kostet mindre - og jeg har som sagt skrevet at jeg regner med slitasje osv. Jeg er jo ikke helt på viddene heller; jeg lager ytterst sjelden furore over ting og går videre. Jeg tror aldri jeg har blitt sinna for noe som er gjort i barnehagen tidligere i det hele tatt, men kanskje dette er toppen av isfjellet og det er derfor jeg reagerer såpass sterkt ...beger renner over før eller senere! Jeg synes bare akkurat dette var så totalt unødvendig, og ikke bare for min unges dress, men de andre ungene også, som har opplevd akkurat det samme!!

Annemede: Det vet jeg ikke noe om, men dette er rester fra de malte huset, som like gjerne kan være 5 år siden for alt jeg vet.

Gammel 11-06-10, 18:21   #17
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Reima dress skal brukes til lek ute og man kan forvente slitasje. Men jeg ville ALDRI funnet på å male i Bergans buksen som jeg bruker i barnehagen. Hvorfor skal barna male i sine klær om jeg aldri ville gjort det i mine?

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 18:23   #18
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde definitivt ikke forventet at barnehagen skulle brukt oljemaling eller noe som helst som setter flekker - uansett om der er Reimatec eller rimelig regntøy. Virkelig ikke.

Gammel 11-06-10, 18:24   #19
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg ville absolutt tatt det opp med barnehagen, og sagt at jeg forventet at det ikke ble benyttet oljemaling, både fordi det er vanskelig å få bort ved søl men også fordi oljemaling kan inneholde mange gifter. Oljemaling er ikke et leketøy for småbarn.

Gammel 11-06-10, 18:24   #20
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da synes jeg faktisk det er foreldrene som må si ifra om at akkurat denne dressen ikke skal brukes til enkelte aktiviteter, og sørge for et alternativ. Jeg gjør regning med at det av poden klær som henger i barnehagen faktisk brukes ukritisk.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:00.