|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har fått viljen sin
|
![]() [Hage] Det finnes rettferdighet!Den har gjennoppstått! På akkurat samme stedet ved hekken som jeg tidligere denne sesongen, i ren uforstand, drepte en boasnegl, kom det i kveld krypende ut en ny! Riktignok ikke så stor og prektig som den forrige, men det bedrer seg nok bare den får spist litt av de andre sneglene i hagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gjer så godt eg kan
|
![]() Sv: [Hage] Det finnes rettferdighet!Godt med hjelparar, ja. Eg har hatt den første tråden din i tankane då eg har funne nokre boasneglar i hagen her, og har overvunne alle innskytelsar om å myrde dei med kaldt blod. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: [Hage] Det finnes rettferdighet!Fant du to sure modder ved porten - også er du like blid? |
![]() |
![]() |
#7 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Hage] Det finnes rettferdighet!Du er heldig du, Mei. Pass godt på boaene dine. Jeg skulle gjerne hatt en slik boasnegl i hagen her. Kanskje jeg skulle lagt inn kontaktannonse? Territorial boasnegl ønskes for permanent opphold i hage full av godsaker, og egen komposthaug til å overvintre i. Kooooooomme da boaen min, kooooome da. :lokker:
![]() |
![]() |
#9 |
Carve canem
![]() Sv: [Hage] Det finnes rettferdighet!
Hva er egentlig gjengs svartebørspris på disse dyrene nutildags? 1000 kroner låter jo stivt, men for å holde hagen ren for iberiaskit og annet rusk så er det kanskje verdt det.
![]() |
![]() |
#11 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: [Hage] Det finnes rettferdighet!Jeg har ørtenhundre iberiasnegler i hagen. Men, de kommer bare ut om kvelden og natta. Og jeg fant en Boa i forrigårs og i dag morges lå iberialikene strødd på hellegangen.
![]() |
#13 |
Carve canem
![]() |
![]() |
#14 |
Epikur
|
Torsk, ikke Frosk!
![]() |
#15 |
Passiv
|
![]() Sv: [Hage] Det finnes rettferdighet!Ah - en frosk og en padde. Det er ikke torsk det, nei? |
![]() |
![]() |
#16 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: [Hage] Det finnes rettferdighet!Jeg har ikke sett en eneste brunsnegl siden jeg bar med meg en boasnegle hjem. Jeg fant den sånn 400 meter unna. Håper den liker det nye territoriet. Jeg har observert en annen også, og mannen en. Så jeg har minst to. O lykke!
![]() |
#17 |
Passiv
|
![]() Sv: [Hage] Det finnes rettferdighet!Jeg må være den verste hageingnoranten i verden for jeg har ikke sett en eneste snegle i hagen min jeg. Ikke noensinne - med unntak av en svart skogsnegle for snart ti år siden. :fremdeles traumatisert: |
![]() |
![]() |
#18 |
Sviiisj!!
|
Ja, da. De er jo territoriale. Det er litt sånn gjeng-mentalitet. De spiser dem sikkert også, hvis de er sultne.
![]() |
#19 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: [Hage] Det finnes rettferdighet!Jeg vil vel påstå at det finnes tilgivelse mer enn rettferdighet, basert på dette.
![]() |
#20 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: [Hage] Det finnes rettferdighet!Jeg fant en når jeg ryddet i masse råtne planker. Jeg kunne faktisk fått varige men, for det var ganske traumatisk. Fikk roet meg kraftig ( og vasket fingrene) så fikk jeg transportert den til bedet mitt. Dette var for to dager siden, og i går kveld på den vanlige plukke-ekle-snilebarn-runden var det betydelig færre av de ( knapt 10 tror jeg). Håper den blir her
![]() |
|
|