Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

[Hage] Det finnes rettferdighet!

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-07-10, 23:39   #1
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

[Hage] Det finnes rettferdighet!

Den har gjennoppstått! På akkurat samme stedet ved hekken som jeg tidligere denne sesongen, i ren uforstand, drepte en boasnegl, kom det i kveld krypende ut en ny! Riktignok ikke så stor og prektig som den forrige, men det bedrer seg nok bare den får spist litt av de andre sneglene i hagen.

Kveldens sneglesjekk viste det samme som tidligere. De sneglene jeg finner i hagen er små og gulbrune. Jeg finner også noen med hus. En eneste større, sjokoladebrun snegl har jeg funnet denne sesongen, men jeg er slett ikke sikker på at det var en iberia.

På vei ut av hagen møtte jeg to andre som var på vei inn. En frosk og en padde ventet ved porten, og de så litt fornærmet ut fordi jeg hadde druknet nattmaten deres. Vel vel, da får de jobbe hardere med å finne de resterende.

Det er så fint med små hjelpere i hagen!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 01:01   #2
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Hage] Det finnes rettferdighet!

Godt med hjelparar, ja. Eg har hatt den første tråden din i tankane då eg har funne nokre boasneglar i hagen her, og har overvunne alle innskytelsar om å myrde dei med kaldt blod.

Dei to første eg fann var nok i gong med heftig kurtisering, så ved første blikk såg det ut som ein kjempelang, stripete orm rett utanfor døra. Ein kan få hjerteinfarkt av mindre, faktisk!

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 22:49   #3
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Det finnes rettferdighet!

Nå har mannen min funnet et Hemmelig Sted jeg kan importere boasnegler fra. Har allerede fått en bestilling på et par fra en venninne. Aner jeg en nisje?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 22:56   #4
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: [Hage] Det finnes rettferdighet!

Fant du to sure modder ved porten - også er du like blid?

  Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 22:58   #5
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Det finnes rettferdighet!

De bare ser sure ut. Egentlig er de harmløse og tafatte.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 23:00   #6
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: [Hage] Det finnes rettferdighet!

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

De bare ser sure ut. Egentlig er de harmløse og tafatte.

  Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 23:02   #7
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hage] Det finnes rettferdighet!

Du er heldig du, Mei. Pass godt på boaene dine. Jeg skulle gjerne hatt en slik boasnegl i hagen her. Kanskje jeg skulle lagt inn kontaktannonse? Territorial boasnegl ønskes for permanent opphold i hage full av godsaker, og egen komposthaug til å overvintre i. Kooooooomme da boaen min, kooooome da. :lokker:

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 23:02   #8
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Det finnes rettferdighet!

Du kan få kjøpe en av meg. Hva kan være en passende pris da? 1000 kroner?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 23:07   #9
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hage] Det finnes rettferdighet!

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Du kan få kjøpe en av meg. Hva kan være en passende pris da? 1000 kroner?

Hva er egentlig gjengs svartebørspris på disse dyrene nutildags? 1000 kroner låter jo stivt, men for å holde hagen ren for iberiaskit og annet rusk så er det kanskje verdt det.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 23:09   #10
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Det finnes rettferdighet!

1500 for to. Kjøper du mer enn ti kommer de ferdigstriglet og med sløyfe rundt magen.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 23:12   #11
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Det finnes rettferdighet!

Jeg har ørtenhundre iberiasnegler i hagen. Men, de kommer bare ut om kvelden og natta. Og jeg fant en Boa i forrigårs og i dag morges lå iberialikene strødd på hellegangen.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 23:14   #12
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Det finnes rettferdighet!

Jeg så en halshugd iberiasnegl i skogen i dag. Ingen så ut til å spise på den. Dreper boaen bare på skøy?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 23:16   #13
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hage] Det finnes rettferdighet!

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 23:23   #14
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Det finnes rettferdighet!

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Fant du to sure modder ved porten - også er du like blid?

Torsk, ikke Frosk! Smilefjes, da.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 10:12   #15
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: [Hage] Det finnes rettferdighet!

Ah - en frosk og en padde. Det er ikke torsk det, nei?

Jeg burde kanskje tenkt at man ikke treffer en fisk ved inngangen til en hage?

  Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 10:31   #16
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hage] Det finnes rettferdighet!

Jeg har ikke sett en eneste brunsnegl siden jeg bar med meg en boasnegle hjem. Jeg fant den sånn 400 meter unna. Håper den liker det nye territoriet. Jeg har observert en annen også, og mannen en. Så jeg har minst to. O lykke!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 10:42   #17
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: [Hage] Det finnes rettferdighet!

Jeg må være den verste hageingnoranten i verden for jeg har ikke sett en eneste snegle i hagen min jeg. Ikke noensinne - med unntak av en svart skogsnegle for snart ti år siden. :fremdeles traumatisert:

Ikke har jeg sett noen i området heller. Er det kanskje ikke sånt her jeg bor?

  Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 11:28   #18
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.934
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Det finnes rettferdighet!

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jeg så en halshugd iberiasnegl i skogen i dag. Ingen så ut til å spise på den. Dreper boaen bare på skøy?

Ja, da. De er jo territoriale. Det er litt sånn gjeng-mentalitet. De spiser dem sikkert også, hvis de er sultne.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 12:36   #19
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Det finnes rettferdighet!

Jeg vil vel påstå at det finnes tilgivelse mer enn rettferdighet, basert på dette.

Det rettferdige hadde selvsagt vært at DU som var så slem og drepte boa-sneglen fikk hagen full av brunsnegler, mens JEG, som aldri har gjort en boa fortred, skulle fått en pen, liten koloni av dem!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 12:48   #20
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hage] Det finnes rettferdighet!

Jeg fant en når jeg ryddet i masse råtne planker. Jeg kunne faktisk fått varige men, for det var ganske traumatisk. Fikk roet meg kraftig ( og vasket fingrene) så fikk jeg transportert den til bedet mitt. Dette var for to dager siden, og i går kveld på den vanlige plukke-ekle-snilebarn-runden var det betydelig færre av de ( knapt 10 tror jeg). Håper den blir her

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no