|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Flått i bøtter og spannSist uke var jeg ute i skogen på fottur. På et tidspunkt oppdaget jeg at en hel haug med flått var på målbevisst marsj oppover buksebena mine, som heldigvis var lyse av farge så flåtthæren var lett å se. Jeg tipper, uten å ha tellet, at det var rundt 30 stykker. De fleste var større enn flått jeg har sett før. Jeg hadde nettopp passert et område med høyt gress og bregner. Noe slikt har jeg aldri opplevd før, og jeg måtte nesten ta telling for å ikke å bli hysterisk. Jeg fikk vekk alle, eller i allefall de fleste, og opplevde deretter flere ganger på resten av turen at det var en eller flere flått på buksa igjen. Vel fremme fant jeg en flått som hadde satt seg såvidt fast på hofta, og senere på kvelden en liten en som hadde satt seg fast der-du-vet sånn cirka. Jeg anslår å ha hatt nærkontakt med godt over 50 flått denne dagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Flått i bøtter og spann
![]() |
#3 |
Har ingen tittel
De liker seg visst der det er varmt og litt fuktig. :erfart: Og gjerne der huden er litt tynn, tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Flått i bøtter og spannHar hørt at flåtten liker lyse klær. Men dette var mange, ja. *grøss*
![]() |
#5 |
Har ingen tittel
![]() Sv: Flått i bøtter og spannTurfølget mitt hadde sort bukse, med anslagsvis like mange flått på. Ulempen var at de var mye vanskeligere å se. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Unik
|
![]() Sv: Flått i bøtter og spannDu har nok havna borti eit bol. Det hender av og til at det er inn i hampen mange av dei samla på ein plass. Og høgt gras er blant yndlingsplassane deira.
![]() |
#9 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Flått i bøtter og spannJeg har hørt om lignende ja, så flått kan faktisk opptre i armeer! *usj* |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Har ingen tittel
Finnes det "flåttbol"? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Flått i bøtter og spannEr det ikke sånn at når en flått har lagt egg, så blir det mange på ett sted? Men da var det jo rart at de var så store. Har nemlig lest at det kan være flere hundre flått på en busk dersom en hopper av f.eks. et rådyr, og så legger egg på busken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Unik
|
![]() Sv: Flått i bøtter og spannEg er usikker på om dei lagar seg bol. Men dei må jo føda ein eller annan plass desse krypa og ( føder dei levande ungar mon tru ? )
![]() |
#15 |
Passiv
|
![]() Sv: Flått i bøtter og spannFlåtten samles i mengder der det er sannsynlig at det noe å suge seg fast på, som i hjort eller elgtråkk etc. Sist redigert av Left : 13-08-10 kl 15:11. |
![]() |
![]() |
#16 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Flått i bøtter og spannDe legger egg.
![]() |
#17 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Flått i bøtter og spannNår det gjelder spredning av flått, er det noen som vet hvor man sender inn registrering? For jeg ble bitt av flått på Røros og det hadde ikke svigers hørt om, at det hadde vært flått der før.
![]() |
#18 |
Har ingen tittel
![]() Sv: Flått i bøtter og spannJeg vet ikke, men jeg meldte fra om dette til FHI, og de sa takk for informasjonen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Flått i bøtter og spannÆæææsj!
![]() |
#20 |
Logistikkdronning
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Flått i bøtter og spann50 flått på én gang har jeg aldri vært borti :skrekkoggru: |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|