Har vi rett på kompensasjon?
Var litt usikker på hvor denne tråden passet best, så moderator må gjerne flytte den ...
Det har seg slik at vi har bestilt en vare med flere ukers leveringstid, varen koster 10k+ dersom det har noen betydning. Den ankom fprhandler i går og vi dro ut for å hente den i ettermiddag. Vel hjemme når vi skal pakke den ut, viser det seg at varen er i feil farge/modell.
Rekker å ringe forhandler for å spørre hva vi kan gjøre med dette, og etter at de har undersøkt litt ringer de opp igjen bare for å fortelle at det er de som har bestilt feil, de har ikke rett vare på lager, får ikke tak i produsent nå og kan ikke gi noe mer svar før de forhåpentligvis kommer i kontakt med produsent i morgen.
Men leveringstiden blir vel den samme okke som og vi må nok derfor pent vente på ny vare, men vi skulle jo gjerne hatt noe i mellomtiden da, ettersom det tilsvarende vi hadde er solgt og ute av hus - så her sitter vi uten.
Har vi krav på noen form for kompensasjon? Jeg har lyst til å ta i bruk varen vi har fått, mot at vi får den nye når den kommer - eller hvis vi kunne få et prisavslag så hadde jo det vært enda bedre, for vi klarer oss nemlig veldig godt uten for noen uker. Jeg har bare ikke så lyst til å la forhandler slippe unna uten å mukke, ettersom dette tross alt betyr minst dobbelt ventetid for oss og varen alt er betalt. Men vil heller ikke kreve noe hvis ikke vi har noen som helst rett på det.
__________________
Dåtten ♥ 2006, Fjåtten ♥ 2008 & Lyn fra klar himmel ♥ 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
|