|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
www.bomulls.no
|
![]() Har vi rett på kompensasjon?Var litt usikker på hvor denne tråden passet best, så moderator må gjerne flytte den ...
![]() |
#2 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Har vi rett på kompensasjon?Ingen som har noe innspill? Jeg har enda ikke hørt fra butikken, men ringer selv hvis de ikke har tatt kontakt en halvtime før stengetid - greit å vite hva jeg kan si/lufte for dem da.
![]() |
#3 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har vi rett på kompensasjon?Fra forbrukerkjøpsloven:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Har diplom
![]() Sv: Har vi rett på kompensasjon?Det ser dog ut som at man bare får erstatning for evt økonomiske tap man lider som følge av forsinkelsen. Jeg ville tatt en telefon til forbrukerrådet og hørt med de. Fre kap. 11 om erstatning:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Har vi rett på kompensasjon?Takk! Jeg er håpløs på å finne frem i regler og lovverk, så dette var midt i blinken.
Når butikken/selger har bestilt feil og innrømmer det, dertil ikke utenfor deres kontroll, så skulle en jo altså tro at jeg faktisk har lov til å spørre om ikke de kan kompensere for dette med et prisavslag eller annet!?
![]() |
#6 |
Har diplom
![]() Sv: Har vi rett på kompensasjon?Skader ikke å spørre, nei! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Tøff
|
![]() Sv: Har vi rett på kompensasjon?Jeg hadde ringt dem og sagt som så at det frister slett ikke å betale full pris for en vare som det har vært så mye venting og rot med å få i hus. Så får det være opp til selger å tilby noe. Du kan jo da bare si deg enig eller ei i det som foreslås. Om ikke du er av forhandlertypen altså. =)
![]() |
|
|