Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Nabbe

Den 7. Ramadan

Rangér dette innlegget

Den 7. Ramadan

Postet 19-09-07 kl 18:49 av Nabbe

7. Ramadan, en uke gått.

Faster fra 0537 til 1953
Frokost: Sto opp 0530 så det ble litt på hurten og sturten, fikk i meg litt drikke og noen dadler i dag.
Middag: Currykøfte fra i går, karbonader, makaronistuing og ovnsstekte poteter.

I dag har jeg vært grådig trøtt. Sovnet her da vi alle var kommet hjem. Ungene herjet sånn, at jeg bare fjernet meg selv fra situasjonen istedenfor å hysje og hysje på de. Jeg gikk på rommet, og sovnet omtrent før jeg traff puta. Khadija tuslet etter, og la seg ved siden av meg, tydeligvis, for en time senere våknet jeg av at hun snakket i søvne.

Hun er sin mors datter, ja.

Hun aser så forferdelig om kvelden når hun skal i seng. Da begynner hun å si "Det er ingen biler i sengen min, mamma" igjen og igjen, og med skikkelig panikk i stemmen, og gråten i halsen. Eller "Det er ingen kuer i sengen min, mamma"... Så når hun skal legge seg, må jeg jage vekk kuene/bilene/fuglene eller hva det er.

En kveld hadde tydeligvis dette gått litt inn på meg, fordi jeg lå og halvsov og drømte noe, og så sa jeg halvhøyt at "Det er ingen idioter i sengen min".

Joda, sier mannen min, "jeg er her, jeg"!

Nå er det en time til jeg kan spise, men jeg har enda ikke begynt på middagen. Vell, micro'en er min venn i dag, det er rester på gang, så det går nok fint det!

Jeg skal forsøke å fortsette litt på denne brosjyren jeg planlegger, om konvertitter og ekteskapsinngåelse i islam. Men det får bli i morgen eller noe. Jeg er helt tappet for energi om dagen. Godt ungene skal til pappaen sin i helgen, ja!

Jeg skal "Hoppe etter Wirkola" på lørdag, og ha damer over på middag. Det blir nok bra til slutt hehe, men jeg kjenner jeg har litt prestasjonsangst.

Postet under Ramadan
Kommentarer 2 E-post blogginnlegg
Kommentarer totalt 2

Kommentarer

Gammel
Noba sin avatar
Herlige kommentarer du kommer med i søvne

Faster ungene også?
Postet 19-09-07 kl 23:51 av Noba Noba er ikke aktiv
Gammel
Nabbe sin avatar
Nei, de forsøkte litt i helgen, de holdt ut hele lørdag, men ikke hele søndag.

Tror ikke de spør om å få faste igjen
Postet 20-09-07 kl 00:17 av Nabbe Nabbe er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Nabbe

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no