Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Livet med et ørkenbarn

Februarbildeblogging 3 - Nederland

En åpen blogg, hvor alle som vil kan lese og kommentere. Handler, stort sett, om det å være forelder til et barn med CDKL5 - en genfeil som gir store utfordringer.

"Sometimes at the end of the day, as you gaze up at the endless sky, you wonder, "What would Paris have been like?" But then you realize that the desert has become your home- and you wouldn't give it up for the world." (Ukjent forfatter)
Rangér dette innlegget

Februarbildeblogging 3 - Nederland

Postet 03-02-13 kl 11:23 av Inagh
Oppdatert 03-02-13 kl 11:32 av Inagh



"Du tar vel ikke bilde av de fine blomstene, med det svære, stygge apparatet ved siden av, vel!?"

Ernie var litt sjokkert og litt oppgitt over kona, som ikke hadde vett på å rydde unna skrotet, før hun foreviget det vakre, lille stykket Nederland som kom på døra vår fredag.

Men jo, jeg gjorde det. Helt bevisst tok jeg bilde av tulipanene, side om side med forstøverapparatet, som i fotograferende øyeblikk var med på å gi dagens første dose pustemedisiner, til en liten kar, som etter ei lang natt pustet som en traktormotor uten olje.

Et vakkert lite stykke Nederland, side om side med en del av vår egen flik av Nederland.

For dere som ikke er kjent med historien om Nederland, så ligger den her.

Nå skal jeg være den første til å si at vår egen lille bit av Nederland jaggu er vakker han med.

Men det er deler av vårt Nederland som ikke er så fint, deler av Nederland jeg innimellom har lyst til å pælme i veggen mens jeg brøler av mine lungers fulle kraft... Mine lunger trenger ikke daglige doser av medisin fra en Nederlandsmaskin for å kunne brukes skikkelig.

Og mens jeg sitter her og skriver om Nederland og pustemedisiner, hører jeg på en liten kar som trekker pusten med mye møye og stort besvær. Traktormotoren har fått smurt seg - nå har kaffetrakteren tatt over i bystet på ungen, etter surklinga å dømme, er det snart tid for kaffe.

Jeg har kaffe i koppen. koppen er i ferd med å bli tom, kaffen varmer i brystet mitt, på vei ned mot magen.

Forhåpentlig får Lillemann snart ei hostekule, så han blir rød som en nederlandsk tulipan, men så han blir kvitt kaffen som trakteren i brystet utrettelig brygger.

Life does not exist of Milestones. Life exists of Moments.

Fredag - jeg kom hjem fra trening. På kjøkkenbenken lå en innpakket bukett blomster, levert på døra mens jeg var borte, tatt i mot av Ernie, som ville jeg skulle ha gleden av å pakke ut.

Et vakkert lite stykke Nederland lyste mot meg. (Avsender, ei like vakker dame fra sør i landet.)

Life excists of Moments.

Kommentarer totalt 17

Kommentarer

Gammel
Nabojenta sin avatar
Ingen. Absolutt INGEN fortjener et vakkert stykke Nederland mer enn deg, Inagh.
Du skriver så kraftfullt og inderlig. Man kan kjenne kjærligheten din og frustrasjonen som et regnskyll på huden. Så virkelig, så allestedsværende og så vekkende. Så vekkende som i "Se! Kjenn! Føl! Dette er virkeligheten. Dette er livet vårt! Våkn opp! Se! Kjenn! Føl!"

Dagene og nettene deres med den tøffe nederlenderen deres er noe flere mennesker skulle fått lese om. Jeg har sagt det tidligere, og jeg sier det igjen. DU MÅ SKRIVE BOK! Om det er en bok med livshistorien deres, eller en bok med små ankedoter eller en samling skråblikk på hverdagen. Men en bok bør det bli. En gang.

Jeg er så ufattelig glad i deg og dine fine guttere. Og jeg er så takknemlig for at jeg har fått være så heldig å få lære dere å kjenne, alle sammen.

Du er fin, Inagh. Så veldig, veldig fin!
Postet 03-02-13 kl 11:41 av Nabojenta Nabojenta er ikke aktiv
Gammel
DM sin avatar
Det er så vondt at lillemann skal streve slik, og så er det så godt de stundene han har det bra. Jeg skulle så gjerne ønske at det ville bli mindre vondt, og mer stabilt bra for ham. Vakre blomster gjør nok dere begge godt.
Postet 03-02-13 kl 11:45 av DM DM er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Postet 03-02-13 kl 11:59 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Minerva sin avatar
Det er tøffe tak. Ganske vanskelig å sette seg inn i, jeg føler meg helt makteløs bare av å lese. Du er noe for deg selv, og en veldig fin mamma. Takk for litt perspektiver.
Postet 03-02-13 kl 12:02 av Minerva Minerva er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Vet du Inagh, du er så reflekter og klok og tøff og jeg får alltid tårer i øynene når jeg leser det du skriver om livet ditt. Jeg får tårer i øynene fordi jeg blir rørt av den styrken og kjærligheten som lyser av alt du meddeler. Takk!
Postet 03-02-13 kl 12:13 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
gnuri sin avatar
Du skriver fantastisk, og jeg er så glad for at lillemann har så fine foreldre!
Postet 03-02-13 kl 12:32 av gnuri gnuri er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Postet 03-02-13 kl 12:42 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Pebbles sin avatar
Jeg tenker stadig på deres hverdag, og slikt setter ting i perspektiv. Jeg synes ikke at man ikke skal få lov til å kjenne på at småting også er til plage, men jeg synes man skal unngå å drukne seg i det og bli overveldet av det. Perspektiv på tilværelsen er viktig for å kunne sette pris på alt som er fint. Dere gjør en kjempejobb og jeg er stadig imponert.
Postet 03-02-13 kl 12:52 av Pebbles Pebbles er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Postet 03-02-13 kl 12:55 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Adele sin avatar

Jeg ble veldig rørt av å lese blogginnlegget ditt.
Postet 03-02-13 kl 18:18 av Adele Adele er ikke aktiv
Gammel
trøtt sin avatar
Postet 03-02-13 kl 18:22 av trøtt trøtt er ikke aktiv
Gammel
Primrose sin avatar
Postet 03-02-13 kl 18:26 av Primrose Primrose er ikke aktiv
Gammel
noen sin avatar
Postet 03-02-13 kl 18:32 av noen noen er ikke aktiv
Gammel
Java sin avatar
Postet 03-02-13 kl 18:48 av Java Java er ikke aktiv
Gammel
Olvina sin avatar
Takk for at du skriv og let oss lese. Eg stiller meg i kø for å kjøpe boka di.
Postet 03-02-13 kl 21:54 av Olvina Olvina er ikke aktiv
Gammel
nolo sin avatar
Postet 03-02-13 kl 21:56 av nolo nolo er ikke aktiv
Gammel
Nextlife sin avatar
Så vel fortjente tuipaner. Du skriver så ærlig, varmt og beskrivende at det er en fryd å lese.
Postet 04-02-13 kl 18:00 av Nextlife Nextlife er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Inagh

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no