Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Toffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Toffe

Postet 01-12-16 kl 07:14 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 22

Kommentarer

Gammel
Toffskij sin avatar


Jeg er trøtt, for jeg binget de tre siste episodene av Gilmore Girls i går kveld/natt, og da jeg var ferdig, måtte jeg sannelig se sjakkinnspurt også. Kaffe! Kaffe!
Postet 01-12-16 kl 08:07 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Trøtt, trøtt.
Trene og skrive eksamen, en dag igjen.
Det skal bli så sinnsykt deilig å få levert den oppgaven.
Postet 01-12-16 kl 08:16 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Jeg har startet dagen med å kjefte på Viken Fiber for at de nå, rett før jul, plutselig finner ut at de ikke har fakturert det de skulle ganske lenge, og så kommer det en diiiiger faktura med forfall 10 dager før jul. I tillegg var det feil i fakturaen, for mye fakturert, så klart. Utrolig sløvt!!

On the bright side, grusomme november er slutt, nå er det desember og solen snur om tre uker. Jeg var på fin korpsøvelse i går, det blir fint å spille julekonsert! Til helgen er det feiring for snarttiåringen, dobbel dose på lørdagen og huset fullt i overnattingsgjester. Burde egentlig svosje vilt, helst hjemme, men først jobb.
Postet 01-12-16 kl 08:22 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
I dag våknet vi til alvedør på veggen i gangen og brev fra Alva som sier hun skal bo hos oss til julaften. Frøkna mi på snart åtte tror virkelig på dette, og det er så deilig å se helt ekte barnemagi i utvikling. Vi voksne har alltid vært påpasselige med å ikke avsløre at tannfeen og julenissen og alver kanskje ikke er helt på ånkli, og det får vi igjen for når barna får stjerner i øynene av en liten dør på veggen og et brev fra alven Alva.
Postet 01-12-16 kl 08:33 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar

Lang morgen hjemme, skal følge 9-åringen til reguleringstannlege om litt.
Postet 01-12-16 kl 08:40 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Sliten etter gårsdagens pepperkakebursdag, men glad for et ørlite snødryss som gjorde det hyggeligere å se ut i morges. Sjefen delte ut julekalendere i går, i år blir det Haribo-godteri hver morgen.
Postet 01-12-16 kl 08:58 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Harriet Vane sin avatar
Hva slags jakke og sko i hovedstaden? Er det glatt? Undrer Harriet (74).
Postet 01-12-16 kl 09:00 av Harriet Vane Harriet Vane er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Nei, ikke glatt. Og sier JEG at det ikke er glatt, ja, da er det ikke glatt, altså. :konstant redd for lårhalsen:

I dag holder jeg på å forgå av varme i parkas, så ikke velg den varmeste vinterjakka.
Postet 01-12-16 kl 09:02 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Harriet Vane sin avatar
Hrmpf, jeg har bare tynn dunjakke og FP-parkasen tilgjengelig, kommer meg rett og slett ikke opp på loftet for å finne den mellomtykke. Jeg hater å fryse, så jeg tror jeg går for åpen parkas. :Harriets krevende liv:
Postet 01-12-16 kl 09:05 av Harriet Vane Harriet Vane er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Åpen parkas fungerer.
Postet 01-12-16 kl 09:08 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Java sin avatar
Jeg har brukt FP-parkasen i flere uker allerede. Jeg hater å fryse, så den kommer fram tidligere og tidligere på høsten.
Postet 01-12-16 kl 09:18 av Java Java er ikke aktiv
Gammel
Gaia sin avatar
Parkas er tingen i Tigerstaden. Og du kan fint gå på høye støvlettheler uten å gå på snørra, selv om det er et lett dryss med snø på bakken.
Postet 01-12-16 kl 09:27 av Gaia Gaia er ikke aktiv
Gammel
Kaprifol sin avatar
Parkas vil fungere bra. Det kan være ganske surt på morgenen og kvelden. Bart i gatene og overhodet ikke glatt. Fungerer med høye hæler langt ut i provinsene.
Postet 01-12-16 kl 09:31 av Kaprifol Kaprifol er ikke aktiv
Gammel
Svanen sin avatar
"Ufrivillig" fri i dag og i morgen... Skulle til Riksen med minsten i dag, men så ringte de i går kveld og måtte utsette til neste uke. Hadde akkurat kjøpt togbillett og begynt å pakke. Var allerede dekt opp for mine vakter på jobb, så jeg er hjemme. Litt spent på hvordan dette blir med jobb. Jeg har jo ikke "lyst" på fri om jeg må ta igjen vaktene senere... Men skjønner at jeg ikke kan ha sykt barn dager heller. Så egentlig håper jeg noen blir syke så jeg må jobbe. Inntil da får jeg gjøre litt fornuftig i huset.
Postet 01-12-16 kl 09:34 av Svanen Svanen er aktiv nå
Gammel
Svanen sin avatar
Pappalille , hva skriver eller gjør Alva videre i advent? Eller hva tror du hun gjør?
Postet 01-12-16 kl 09:36 av Svanen Svanen er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar
Planleggingsdag for lille her, det passet oss fint. Stille og rolig desembermorgen med levende lys og ivrige barneøyne. Helt Disney-stemning her en stund.
Postet 01-12-16 kl 09:55 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Jeg har kjøpt stor Lindt-adventskalender til Poden på nettet. Og så kjøpte jeg en liten til meg med det samme. Trodde jeg. Jeg så visst ikke så nøye på størrelsen da jeg bestilte, så det ble en forholdsvis stor en til meg også. Ja ja, det finnes vel verre skjebner.
Postet 01-12-16 kl 10:00 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God formiddag. Barna har fått croissanter og nypresset eplejuice (to av dem, i hvertfall) og legokalender til frokost, åpenbart fortsatt moro med lego selv om de er halvvoksne slamper. Jeg er nesten på jobb og skal tvinge inn noen timer effektivitet, og så er det julebord for administrasjonen i kveld på Pjoltergeist, og det bør jo bli bra. Stemmer det at man ikke kan betale med MasterCard der? Men islandske kontanter er OK?
Postet 01-12-16 kl 10:15 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Sjuk, to av tre unger sjuke, mannen kommer hjem igjen fra jobb for å passe på oss, siden jeg ikke klarer å holde meg våken. Får tro man er frisk igjen til jul, nå da.
Postet 01-12-16 kl 10:23 av Matilda Matilda er aktiv nå
Gammel
Pappalille sin avatar
Svanen: Alva skal finne på litt bøll som å gjemme vekk ting vi trenger som vi så får tilbake når vi har gjort som forlangt. Det dreier seg mye om å pynte til jul. "Få opp julekransen på døra så får dere skoene deres." Hun er av og til bare hyggelig óg så enkelte morgener får barna små gaver (de har ikke pakkekalender i år, siden kalendernisser ikke kommer til hus der laver holder til).
Postet 01-12-16 kl 10:38 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Harriet Vane sin avatar
Vi har nedskalert pakkekalenderkaoset (jeg gidder/makter ikke) og gått fra 72 gaver til at vi etter tur åpner en om dagen. Alle kjøper en liten ting til alle og i dag åpnet minsten ballet. Han var utrolig begeistret over den lille pepperkakeformen fra Søstrene Grene, vi tente lys og de fikk ekstra rosiner på havregrøten. Bra at jeg fremdeles har litt takknemlige barn i overflodens tid.

Jeg fikk ikke tatt dinovember i år, jeg pleier jo å la dinosaurene herje siste uken i november, de finner på masse bøll om natten og bygger lego, søler og griser, men jeg vet ikke hvor de er! Mest sannsynlig har de laget et helvete på loftet.

Jeg fikk en super sjokoladekalender av de nydelige studentassistentene mine, 30 luker! 1, 2, 3, 3 1/2, 4 osv. Kjempefint!
Postet 01-12-16 kl 11:22 av Harriet Vane Harriet Vane er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Tre kalendere henger på rekke og rad som vanlig, selv for eldstemann som ikke kommer hjem på juleperm før 21. desember.
Postet 01-12-16 kl 11:58 av Addison Addison er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no