Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Toffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Toffe

Postet 17-05-18 kl 07:00 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 37

Kommentarer

Gammel
Blånn sin avatar
Gratulerer med dagen!

Jeg har vekket korpsgutten og skal straks hoppe i bunaden min. Russen min skal få sove ut litt til, han får en tøff dag i dag. Hva mannen og mellomste gjør avhenger litt av formen hans.
Postet 17-05-18 kl 07:16 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Gratulerer med dagen!

Har levert minste til toget, nå skal jeg lage potetsalat og dekke bord. Hadde glemt å sjekke at pensko passet, så her ble det joggesko til bunad.

Trøtt, ja.
Postet 17-05-18 kl 07:58 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Gratulerer med dagen.
Våknet akkurat av salutten.
Opp og i bunaden med oss.
Håper alle får en fin dag.
Postet 17-05-18 kl 08:07 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Jeg våknet også av salutten. Skal prøve å sove litt videre, og korte ned formiddagen litt..

Gratulerer med dagen!
Postet 17-05-18 kl 08:22 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Vi har straks oppmøte, så her er alle i finstasen. Dvs, ikke russen som skal arrangere champagnefrokost her for 12 om en halvtime. Verten sover fremdeles. ( )
Postet 17-05-18 kl 08:58 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Gratulerer med dagen.

Foreløpig bare jeg som er oppe, men ungene kommer vel tuslende opp etterhvert. Toget går om 11,30, så vi har jo relativt god tid vil jeg si.

Ellers så skal vi å spise middag hos broren min, tanteskatten er kommet hjem så det blir koselig å treffe henne.
Postet 17-05-18 kl 08:59 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Oppe og ferdig dusjet jeg også. Alle andre sover. Tenkte en tur til byen etterhvert. Spent på om et stk mann finner ut av ingen har strøket skjorten hans.
Postet 17-05-18 kl 09:11 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Jeg er fortsatt litt på Hong Kong-time, så jeg våkner klokken 6. Men fortsatt trøtt.
Postet 17-05-18 kl 09:12 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Teofelia sin avatar
God morgen. Jeg vil feire 17. mai med dere i dag. Jeg har sendt mann og yngste barn på langhelgferie. Eldste barn feirer med bestevenninnen sin, mens jeg skal lese til eksamen i hele dag. Hurra.
Postet 17-05-18 kl 09:13 av Teofelia Teofelia er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Gratulerer med dagen!

Første spilleoppdrag er allerede unnagjort, nå er jeg hjemme for å skifte og gjøre meg klar til barnetog og skolearrangement.
Postet 17-05-18 kl 09:24 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Selma sin avatar
Store barn gir nye 17.mai-tradisjoner. 16-åringen har venninner på frokost og frk. russ sover fortsatt. Hun skal videre på frokost i tolv-tiden. For første gang er vi ikke ute av huset grytidlig. Vi dropper barnetog og drar til byen for å se borgertog og russetog etterhvert
Postet 17-05-18 kl 10:32 av Selma Selma er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Nye 17. mai-tradisjoner her også, med ett barn på hybel sørpå og det hjemmeboende barnet av samme type som moren: Ikke spesielt sentimental og får fullstendig hetta av store folkemengder. Så vi surrer rundt hjemme ennå, vi. Planen er at vi skipper togene, brønsj for bare oss to, og 17. mai-buffet på et av byens hotell med pappa'n og farfaren klokken 16.

Hun som bor sørpå tok med seg bunaden da hun var hjemme forrige helg og har planer for hele dagen. (Jeg grovstrøk bunadskjorta før hun reiste, men det var visst ikke bare lett å få den fin nok i går likevel. Hun har bra strykejern, men ikke strykebrett, og håndduk på kjøkkenbordet ble visst litt krevende. )
Postet 17-05-18 kl 10:42 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Gratulerer med dagen!

Eldste har allerede sunget til flaggheising og etter en bedre frokost så er vi snart klare for avmarsj skolen. Hipp hipp!
Postet 17-05-18 kl 10:42 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Gratulerer med dagen! Vi har veldig rolige planer; ingen her i huset har lyst til å dra til byen eller gjøre noe annet organisert, så planen er å ta med lunsjen til piknikplenen i Botanisk hage, og så spise reker til sen middag senere. Men jeg skal ha på bunad, og Poden skal ha den nye dressen sin, så litt feststemning blir det.
Postet 17-05-18 kl 11:45 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn, morn, her er det engelsk arbeidsdag. Det var visst ganske merkelig å måtte gå på skolen i morges, men vi får kompensere med tur på isbar i ettermiddag. Is må til!
Postet 17-05-18 kl 11:48 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Is er vel kanskje egentlig det viktigste?
Postet 17-05-18 kl 11:49 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Men Secunda får nok ikke slått fjorårets rekord på 17 is, stakkars.
Postet 17-05-18 kl 12:00 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
nokon sin avatar
Mann og barn er kledd opp og sendt av gårde for å sjå på korpsa i sentrum. Sjølv slenger eg på sofaen og er usikker på om eg kjem meg ut av huset i dag.
Postet 17-05-18 kl 12:21 av nokon nokon er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
17 is.

Vi er foreløpig på én is totalt i familien, men har fylt opp fryseren med seks-sju ulike esker, så vi skal nok få spist litt is. Vi har levert kake på skolen, blitt iskalde i toget, hengt rundt på skolen og så vidt vært vert for noen leker, og nå er jeg hjemme med pledd og ulltøy og ser 17. mai på TV. Skal marinere kylling til grillspyd og lage ferdig ei kake om litt. Og så ha fire dager fri.
Postet 17-05-18 kl 14:46 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Trafikkvakt-tjeneste er utført, pølser og is er spist i skolegården. Nå hviler føttene litt før jeg skal spille i folketoget.
Postet 17-05-18 kl 15:27 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Herremannen og jeg endte opp med å dra på hurtigrutekaia og se på at morfar og bestemor I. danset for turistene. De danser folkedans, i et lag der snittalderen nok er mellom 70 og 80. Skikkelige sprekinger (pappa fylte 80 for en måned siden). Nå roer vi ned hjemme igjen.
Postet 17-05-18 kl 15:38 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Hei og hopp! Sentrumsplikten er gjennomført! Nuh er det chill&grill etterhvert, og kanskje jeg får sneket meg en tur i marka også.
Postet 17-05-18 kl 16:12 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Vi har spist kake alle 3, 2 har spist pølse og en har spist is. Nå skal vi snart dra å spise middag hos broren min. Fin dag så langt.
Postet 17-05-18 kl 16:17 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Sentrumsplikt og bestemorbesøk unnagjort, har hoppet ut av bunaden for et par timer og tar med bikkja i skogen før ulla (evt annen kjole) skal på igjen. Nice!
Postet 17-05-18 kl 16:18 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Teofelia sin avatar
Juhu. Jeg har gjort unna 3,5 av fire planlagte leseøkter, samt luket bittelitt ugress. Det siste før jeg husket hvilken dag det var, og tok meg selv i å tenke «herlighet, hva ville mamma sett om hun så meg nå!» Det var midt i barnetogstiden da, så jeg tror ikke jeg ble observert av kritiske naboer, og mamma får ikke vite noe. :sssh:

Nå: tilbake til sosial nettverksteori. :svosj:
Postet 17-05-18 kl 16:54 av Teofelia Teofelia er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
På toget hjem fra Oslo. Vi hadde reservert bord til lunsj, men klarte ikke være der pga. skyhøy musikk med MYE bass vegg i vegg. Det var så ille at jeg ble fysisk uvel av bassen. Men vi fant et annet sted nesten uten folk og med lav chill-musikk i bakgrunnen. Flaks.

Nå hjem til kosebukse og litt vin.
Postet 17-05-18 kl 16:54 av Divine Divine er aktiv nå
Gammel
Addison sin avatar
Ferdig med fire etapper med spilling og marsjering. I bunad. Nå litt vin på terrassen før middag hos venner. Ignorerer lett det faktum at jeg skal på jobb i morgen!!
Postet 17-05-18 kl 17:18 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Ute av bunaden, brownies i ovnen og jordbær og is klart. Det er 17. mai-feiringen sin, det. Selv om det bare er oss.
Postet 17-05-18 kl 18:13 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Gratulerer med dagen.

Etter 17.mai frokost og tur til byen for å se på togene kom vi hjem, tok av bunadene og på turtøy og gikk fjelltur. Urolig deilig i det fine være. Nå skal jeg bare lage grøt og rydde kjøkkenet og så skal bunaden på igjen og noen venner kommer hit for å drikke cava før vi avslutter dagen med fakkeltoget i sentrum. Perfekt 17. mai. Og jeg fortrenger at jeg skal på jobb i morgen.
Postet 17-05-18 kl 19:43 av Blå Blå er aktiv nå
Gammel
Divine sin avatar
Jeg sov i en time da vi kom hjem. Jeg ba mannen vekke meg etter et kvarter, men nei, jeg var som bedøvd. Nå sløver jeg på verandaen med prosecco og bok, og synes det er litt krise at vi verken har kake eller is her. Vi har After Eight, da. Det er da dog noe.
Postet 17-05-18 kl 20:35 av Divine Divine er aktiv nå
Gammel
Appelsin sin avatar
Jeg har hatt en tøff dag. Grått en halv fjord og ikke spist før nå. Men har i det minste utført alle dugnadspliktene for korpset, og brodert noen cm på 13-åringen sitt bunadsforkle.
Postet 17-05-18 kl 22:28 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Appelsin.

Jeg ville ha av bunaden fortest mulig, men endte med å ha den på lengre enn noen gang. Kom ikke av før litt før 21.
Postet 17-05-18 kl 22:39 av star star er aktiv nå
Gammel
Matilda sin avatar
Appelsin.
Postet 17-05-18 kl 22:48 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Appelsin
Postet 17-05-18 kl 22:50 av Blå Blå er aktiv nå
Gammel
Maverick sin avatar
Usj, Appelsin. De kan være riktig så tunge, disse markeringsdagene.

Hjelper å løpe i fjellet igjen snart?
Postet 17-05-18 kl 22:51 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
på fine-Appelsin.
Postet 17-05-18 kl 23:26 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
på appelsin. Du skulle sagt noko, eg har vert heime store delar av dagen. Kunne holdt deg med selskap.
Postet 17-05-18 kl 23:49 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no