Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Freffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Freffe

Postet 22-06-18 kl 07:16 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 53  

Kommentarer

Gammel
polarjenta sin avatar
En dag igjen, blir en rolig dag. Tror vi skal ha trinnledermøte på morran, men ellers bare litt smårydding. Glemte å kjøpe brus og litt godteri til minstemann i går, så det må vi gjøre før skoletid.

Klokka14 er det FRI.
Postet 22-06-18 kl 07:22 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
God morgen.
Siste arbeidsdag før F, allerede på jobb.
Håper å gå litt før i dag så jeg kan begynne å pakke. I morgen går turen til Spania

God fredag til folket.
Postet 22-06-18 kl 08:04 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God morgen. Har kaffe og det trengs.
Postet 22-06-18 kl 08:31 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Jeg skal jobbe 2 uker til, men barna skal på leir i dag, så det blir en annerledesuke. Og tidlig helg!
Postet 22-06-18 kl 08:49 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Siste skoledag for snupps i dag. Og mannen trekker i grønt og har forsvinner i mange dager. Gleder meg ikke sånn veldig til å sjonglere både henting og levering i bhg og på sommerskole med jobb i flere dager.

Men først helg! Og så fantastisk lange, vakre sommerkvelder at jeg nesten får lyst til å sove ute. Nesten. Hvis jeg hadde fått med senga mi.
Postet 22-06-18 kl 08:56 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Morn!

Fredag, og jeg har med eldstes mobil på jobb etter en kommers med spillavslutning i går kveld. Samtale venter når jeg kommer hjem fra jobb. Vi får håpe det verste tenåringsraseriet har gitt seg da.

Jeg er mutters alene på jobb i dag, og sliter bittelitt med motivasjonen. Tror jeg må ut å produsere litt, for sikkerhets skyld.

Ja, etter kaffe og litt PC-"jobbing", da.
Postet 22-06-18 kl 09:17 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Siste dag før F i dag, og det har selvsagt kommet inn noe stort og uventet på jobb, så jeg er glad jeg avlyste PT-timen min, så jeg ikke må dra herfra klokken 15. Det hadde vært litt krise. Nå skal jeg ingenting før frisørtime halv sju. Men etter DET blir det stress, for innen i morgen klokken 15 må jeg ha pakket til ferie, trent og vasket leiligheten. Prokrastinere? Jeg?
Postet 22-06-18 kl 09:41 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
Siste skoledag for guttene, og jeg har innvilget meg en halv dag fri for å gjøre litt stas på dem.
I kveld er det sommerfest med jobben. Ute. I 10 grader og frisk bris. Det er bare å finne fram vestlandsbunaden. Og mye vin.
Postet 22-06-18 kl 09:52 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Litt mer enn 6 timer til F.
Postet 22-06-18 kl 10:16 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Siste skoledag for ungene i dag, og siste dag på barneskolen for eldstemann! Så jeg laget vafler til frokost og skolemat.

Fortsatt 2 uker til F, men tar tidlig helg og drar på OverOslo i kveld.
Postet 22-06-18 kl 10:26 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Regn og under ti grader her. Gutta skal fly alene for første gang idag og er spente. De skal besøke onkel i oslo som er minst like spent da han har veldig lite erfaring med å være alene med unger De gleder seg veldig da så tror det blir bra! Siste skoledag i år for junior og han sa ' mamma, æ e mer spent for at vi ska fly alein idag enn at det er siste dag i fjerde. For femte e jo minst like irriterende'
Postet 22-06-18 kl 10:34 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Siste skoledag for førsteklassingen her, dette året har gått helt vilt fort!

Jeg har et par møter tett i tett, og så er det noen timer arbeid før sommerfest med jobben i kveld. Det blir bra!
Postet 22-06-18 kl 10:48 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Skal straks begynne å pakke tingene som er lagt fram. Reiser på fotballcup om noen timer. Skal bare drikke litt kaffe først
Postet 22-06-18 kl 10:52 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God morgen. Jeg har forsovet meg med glans, og er fortsatt ikke våken, selv etter dusj og å ha droppet av unge i barnehagen. Blir nok en fin dag.
Postet 22-06-18 kl 11:16 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Skolebarn og skolemann har siste dag før ferien i dag. Vesla og jeg har henholdsvis ei og to uker igjen før vi kan slippe å stå opp for å gå i barnehage og på jobb.

Motivasjonen er synkende, kan ikke nekte for det. Men det blir i hvertfall mindre stress når jeg etter hvert kan stå opp alene og stikke på jobb.
Postet 22-06-18 kl 11:19 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Vi har brukt 2 måneder på å selge leiligheten vår uten noe resultat. I går hadde vi privatvisning, og nå er det plutselig budkrig. Vi kommer til å få solgt, og til en HELT grei pris.

Jeg er så letta at det ikke finnes ord.
Postet 22-06-18 kl 11:22 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Nå ble jeg glad på dine vegne Tjorven. Grattis!
Postet 22-06-18 kl 11:25 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Kaprifol sin avatar
Hurra, Tjorven!
Postet 22-06-18 kl 11:38 av Kaprifol Kaprifol er ikke aktiv
Gammel
Pelen sin avatar
Så deilig, Tjorven. Folk sitter og venter på at det skal starte.
Postet 22-06-18 kl 11:39 av Pelen Pelen er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Så bra, Tjorven! Da kan du senke skuldrene og gå sommeren lykkelig i møte!
Postet 22-06-18 kl 11:45 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Jeg har bare grave-oppgaver på plakaten i dag, og kaster bort mye tid på å prøve å få rapporter ut av møkkasystemet på jobb.
Altså, det hjelper ikke at systemet bare bruker 15 sekunder på å starte opp når alt annet tar en føkkings evighet. ( Inspirert av diverse ymse saker i medier om hvor tregt alle andre tilsvarende systemer er ... )
Postet 22-06-18 kl 11:47 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Å, Tjorven, dette var dagens gladnyhet altså! Nå kan dere flytte inn i nytt med senkede skuldre.
Postet 22-06-18 kl 11:48 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Høst sin avatar
Så flott Tjorven!

Siste skoledag for Junior i går, siste dag for Vesla i dag. De fikk vitnemål i forgårs og ikke bare fikk hun karakterer, de var til og med stort sett helt greie!!! Holdt på å begynne å grine på hele avslutningen delvis fordi jeg var så glad, og delvis fordi jeg var lei meg for at hun ikke skal videre på den skolen. Men til høsten flytter Junior over til god-skolen, og Vesla får med seg firbente venner til skolen hun har kommet inn på. Tør jeg tro at ting kan fikse seg? :ber:
Postet 22-06-18 kl 11:49 av Høst Høst er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Så bra, Tjorven!

Jeg innleder bursdagsfeiringsbonanzaet mitt med middag i kveld med barndomsvenninnene. Det har gått i ett hele uka og jeg er totalt bakpå, så i dag må jeg avspasere noen timer for å rydde og fikse siste rest som må på plass før de kommer. At jeg kunne tenke på at denne helgen var en god idé for sånt! Hele uka har jo vært helt ellevill!
Postet 22-06-18 kl 11:52 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Der har vi solgt. Til 230 000 over den siste prisantydningen. (Nå skal det sies at da den først ble lagt ut var prisantydningen 250 000 over det igjen, men den summen var jo skyhøy.)

Denne fredagen er helt fantastisk bra!

Nå får jeg kanskje sove igjen.
Postet 22-06-18 kl 12:05 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Så bra, Tjorven – gratulerer!
Postet 22-06-18 kl 12:06 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Gratulerer!
Postet 22-06-18 kl 12:10 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Hurra! Jeg tenkte faktisk akkurat på deg i morges, om dere har fått solgt. Nå håper jeg du får sove, og dere unner dere en tur på en god restaurant.
Postet 22-06-18 kl 12:10 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Gratulerer Tjorven!

Her er det sløving frem til halv to, da skal jeg hente en seksåring som har vært på leirskole siden onsdag med barnehagen. Det blir så godt å få ham hjem!
Postet 22-06-18 kl 12:15 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Så deilig, Tjorven, gratulerer!

Jeg har våknet opp i et solfylt London og er ganske så fornøyd med livet.
Postet 22-06-18 kl 12:17 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Benzo sin avatar
Grattis Tjorven, så utrolig deilig å bli ferdig med salg før ferie!
Postet 22-06-18 kl 12:20 av Benzo Benzo er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Hurrra, Tjorven! Enig med Candy, nå må dere gå på en skikkelig bra restaurant og feire!

Det er litt rart med all skolesluttbonanzaen på nett når det er en hel måned igjen her i UK, men det bidrar unektelig til den generelle ferie-uten-ferie-følelsen min. I dag startet jeg dagen med å klippe meg temmelig sommerkort – jeg kan ikke helt huske når jeg sist var hos frisøren, muligens i februar? Uansett er det deilig med nyklipt hår i solskinnet.
Postet 22-06-18 kl 12:26 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Gratulerer med salg, Tjorven!

Jeg har vært ute i produksjonen og gjort mitt der for i dag. Nå er det lunsj, et møte med nettsidefolka, og så er det jammen meg helg!
Postet 22-06-18 kl 12:36 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Gratulerer, Tjorven, så deilig!
Postet 22-06-18 kl 12:52 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Gratulerer Tjorven, hussalg er på topp ti lista over kjipe ting jeg har gjort i livet tror jeg. Håper det hjelper på søvnen!
Postet 22-06-18 kl 13:03 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Vi går jo inn i «barnløs i Oslo»-uken vår, og kan nevne The Well, GALT, Bass og nye Nedre Foss på planen.
Postet 22-06-18 kl 13:06 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Vi skal ut å feire i dag, men i dag skulle knerten få bestemme, så da blir det nok Nodee eller Dinner.

Vi skal riktignok bruke de to neste ukene på å flytte, men ettersom vi også er barnefrie, så skal vi nok få sneket inn et par restaurantbesøk. Særlig når som vi har litt økonomisk trygghet igjen. Det er greit å eie to boliger i 2 måneder når du vet at det blir med de to månedene.
Postet 22-06-18 kl 13:14 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Hurra, Tjorven!

Jeg ligger på en strand i Spania og her skal jeg mer eller mindre ligge i 3 uker.
Postet 22-06-18 kl 13:39 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Å, agenten, det høres helt nydelig ut.
Postet 22-06-18 kl 13:41 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Å, nå ble jeg misunnelig på Agenten, her regner det og er iskaldt.
Postet 22-06-18 kl 13:49 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Så deilig, Tjorven!

Jeg er som vanlig frossen på jobb, etter lunsj er det ulljakke som teller her i gården. Referatskriving og fiksing før helgen nå, og noen sa noe om fredagskaffe.
Postet 22-06-18 kl 13:57 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Da har vi bord på Nodee i kveld.
Postet 22-06-18 kl 14:00 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Gratulerer så mye, Tjorven!

Jeg har visst ferie.
Postet 22-06-18 kl 14:57 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Så utrolig bra, Tjorven!

(Jeg har uforvarende havnet på en sms-liste for en flere dagers laaaangsom budkrig på et hus i området vårt, og kjenner på selgernes nerver bare av DET. )
Postet 22-06-18 kl 15:48 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Jeg skjønner godt alle som misunner meg, for dette er vidunderlig! Jeg vil nok bruke noen dager på å få skuldrene ut av ørene og normal hjerterytme, for de siste månedene har vært fullpakket av stress både privat og på jobb. Jeg har himlet litt over de som er så sliten at de gråter på jobb, men mandag og tirsdag var det jaggu meg min tur.
Postet 22-06-18 kl 16:16 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Gratulerer, Tjorven! Håper søvnen melder seg i natt.

På jobb, legger timeplan, det er ganske gøy, men tar jammen meg masse tid.
Postet 22-06-18 kl 17:04 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Gratulerer, tjorven! Det var godt å høyre. Ikkje rart du har vært stressa.
Eg og har visst ferie, og det kom brått og som eit sjokk, så no fer eg berre rundt i huset og gjer ingenting, hodet er bomull og jenta er borte, så korleis dette skal gå veit ikkje eg. Eg har kjøpt meg damekvitvin. Kanskje eg skal starte med ein gong?
Postet 22-06-18 kl 17:06 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Gjør det du Honda.
Postet 22-06-18 kl 18:03 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Gratulerer Tjorven.
Jeg dro ganske tidlig fra jobb, har husket nesten alt og er klar for F.
De fredagene der F følger er de beste.
Postet 22-06-18 kl 18:50 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Gratulerer så mye med salget, Tjorven!!

Høres ut som ferie var hardt tiltrengt Agenten, nyt hvert minutt!!

Tre uker til det er min tur, men i ny jobb føles ting ganske annerledes enn før, tar meg i å glede meg til høsten. Har knapt skjedd før, tror jeg. Gleder meg selvfølgelig til ferie, men ikke på den måten at jeg tror ikke jeg orker å begynne på jobb igjen etterpå.
Postet 22-06-18 kl 20:48 av Addison Addison er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no