Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tirsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tirsdag

Postet 13-11-18 kl 07:05 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 18

Kommentarer

Gammel
Millen sin avatar
Postet 13-11-18 kl 07:50 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Er i Oslo, venter på tog.
Postet 13-11-18 kl 09:06 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg sitter på kontoret og har en oppgave som jeg skjønner at er delegert til meg, men som jeg har skikkelig lite lyst til å gjøre allikevel. Hipp hurra!
Postet 13-11-18 kl 09:11 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
På jobb, det er iallefall en start.
Postet 13-11-18 kl 09:21 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
På vei til Oslo, dagstur med elever. Blir fint!
Postet 13-11-18 kl 09:23 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Her er det den store helsereisedagen. Først reggistannlege for f,este gang med jenta, og så skal eg på drop in-røntgen. Joho.
Postet 13-11-18 kl 09:29 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Mornings. Hjemmekontor mens jeg venter på ny strømmmåler.
Postet 13-11-18 kl 09:37 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Morn. Jeg har gjemt meg på kontoret, men nå må jeg dra for å rekke tannlegetimen. Er det virkelig mulig for en voksen person å grue seg så mye? :tannlegeskrekk:
Postet 13-11-18 kl 09:41 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
God morgen!
Er på kontoret enn så lenge, men har en syk unge plassert hos besteforeldrene mine så det er spørst om det blir veldig varig. Er litt smågruffen selv, så skal innrømme at sofaen frister veldig. Vel, vel, en liten økt får man vel til.
Postet 13-11-18 kl 09:44 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Dette blir en heftig dag med mange møter, time hos snakkedame, enda flere møter og musikkøvelse i kveld. Jeg sluker kaffe og håper på å holde maska til jeg er hjemme en gang i kveld.
Postet 13-11-18 kl 10:06 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Null hull, som vanlig. Men jeg åler meg fortsatt som en mark i tannlegestolen. Godt jeg har en vennlig innstilt tannlege.

Nå vil jeg produsere litt!
Postet 13-11-18 kl 11:09 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Tangerine sin avatar
Guttungen har fått tannregulering i dag. Fremdeles like søt!

Dyre greier, forresten.
Postet 13-11-18 kl 12:09 av Tangerine Tangerine er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Ser ut som det blir ei med regulering her også etter hvert. Sånn går det når man arver sin mors mangel på voksentenner, men med dårligere plassering.
Postet 13-11-18 kl 12:35 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Jeg får nesten tannlegeskrekk av å lese om at andre skal til tannlegen, såeh...

Såder start på dagen her, men nå kom piffen bittelitt tilbake, så da skal jeg holde ut resten av dagen. Gleder meg til å hente barn seinere.
Postet 13-11-18 kl 13:21 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg hospiterer for livet i Innsbruck. Ganske intenst å springe mellom timer og lærere - og så bare sitte der og observere. Slår fast at elevene er mer eller mindre som mine egne, bortsett fra at de deltar mer i timene.

Det faglige innholdet er vanskelig å sammenligne fordi det er tydelig at de forbereder elevene på en helt annen type avgangseksamen enn vi gjør. Det vises særlig godt i tysktimene, når jeg sammenligner dem med typiske norsktimer. Samtidig blir jeg litt slått i bakken av at lærerne og elevene diskuterer parataktiske og hypotaktiske setningsstrukturer med den største selvfølgelighet. Hadde jeg brukt sånne ord til mine elever, hadde de bare sett dumt på meg.
Postet 13-11-18 kl 15:09 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Tangerine, du må fortelle hvordan det går med reguleringsungen utover kvelden og de nærmeste dagene. Det er vår tur i desember og jeg lurer litt på hva vi kan forvente. Bortsett fra regninga, da.
Postet 13-11-18 kl 15:26 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Tangerine sin avatar
Mhm! Han har fått oppe, og skal også ha nede. Han har store tenner og liten plass. Noen har kastet tennene inn i munnen hans, ser det ut som.

Det går bra til nå. Han dro tilbake til skolen, hadde gym og skal både på fotballtrening og speider. Sier han.
Postet 13-11-18 kl 15:52 av Tangerine Tangerine er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg er ferdig med dagens undervisningssjau, skal bare ha et lite møte med en student, så er jeg ferdig med å snakke med folk for dagen. :introvert: Jeg hadde også en slapp og motvillig start, men har kviknet til litt nå (det trengs!).
Postet 13-11-18 kl 15:58 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no