Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Onsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Onsdag

Postet 27-01-21 kl 07:10 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 20

Kommentarer

Gammel
løve70 sin avatar
God morgen :trøtt:

Ny, kald dag. Prøver å psyke meg opp til å ta fatt på alt arbeid jeg har liggende. Har dessverre dagen stort sett fylt opp med teams møter (som vanlig), så må nok ta ettermiddagen til hjelp..
Postet 27-01-21 kl 08:31 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God morgen! Kaldt, ja. :brr:

Regnskap i dag. Første forsøk på årsavslutning. Normalt dukker det opp flere spørsmål enn svar, men regner med å komme en del nærmere i alle fall.
Postet 27-01-21 kl 08:54 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er litt mindre mismodig i dag. I går klarte jeg faktisk å få gjort en del jobb, og jeg fikk en skikkelig prat med sjefen min. Han er veldig redd for at jeg skal overarbeide meg, men jeg prøvde å fortelle at når jeg sier at jeg ikke har det bra, så er jobben ingen årsak til dette. Jobben min er faktisk et gode selv om jeg mener at jeg kunne gjort den enda bedre hvis jeg møtte kollegene mine fysisk.

Men i dag er det altså en måned siden jeg fysisk var sammen med noen i mer enn 15 minutter som ikke er i kjenrefamilien min. (Unntatt tannlegen min, men det teller virkelig ikke, for da er jo munnen min fylt med alt mulig annet.)
Postet 27-01-21 kl 09:18 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Kvirrevitt! Jeg våknet i armkroken til kjæresten og tenker at denne dagen kan ikke ødelegges av noe.
Postet 27-01-21 kl 09:22 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Blondie: Jeg blir svett bare av tanken på å våkne i armkroken til noen som helst. Blir man ikke fryktelig varm av slikt?

Men for all del - jeg unner deg alt (du synes er) godt. En bra start på dagen er virkelig en god start.
Postet 27-01-21 kl 09:25 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Blondie!

Tjorven, er alle restauranter og kafeer stengt? Jeg har selv i de strenge periodene her vest unnet meg en tur på kafe, eller en joggetur eller spasertur med ei venninne. Det har vært avgjørende for den mentale helsa mi. Tenker ikke at jeg har brutt noen retningslinjer eller regler heller. Rådet er færrest mulig nærkontakter. Og en venn eller to utenfor kjernefamilien som treffes under ordnede forhold tenker jeg må være helt ok.
Postet 27-01-21 kl 09:33 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
I dag er det både utviklingssamtale og fysio.
Jeg er helt på felgen og aner ikke hvordan jeg skal orke å ta en dusj.
Postet 27-01-21 kl 09:40 av star star er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar

Til de som trenger det.
Postet 27-01-21 kl 09:44 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Enig med Tink i at det kan være lurt å prøve å få til noe selv om det ikke er optimalt. Jeg har hatt en del rusleturer sammen med venninner og søster. Vi har hatt kaffelag rundt bålpanna ute i naturen og forrige helg hadde jeg og mannen en fest med svoger og svigerinne online. Videokomferansefest i 4,5 time og var faktisk litt fyllesyk dagen derpå. Blir ikke det samme, men bedre enn ingenting

Hjemmekontor med fyr i peisen idag. Mannen koker kaffe og pus rusler rundt. Ganske koselig. Nå snart nytt teamsmøte.
Postet 27-01-21 kl 10:11 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
1-1 med sjefen i dag og ble forespeilt hjemmekontor i iallfall 6 måneder til. Han skulle skaffe meg en ny stol da, det hjelper.

Men jeg trives egentlig på hjemmekontoret mitt jeg selv om noen dager er tyngre enn andre.
Postet 27-01-21 kl 11:03 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Sitat:
Blondie: Jeg blir svett bare av tanken på å våkne i armkroken til noen som helst. Blir man ikke fryktelig varm av slikt?
Nå er ikke det å være varm noe skjellsord for meg. Vi har bare vært sammen i et år, må du huske, han er så pen og fin at jeg vil være inntil alltid.
Postet 27-01-21 kl 11:03 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn. Jeg syns også at hjemmekontor ikke er så verst akkurat nå på verste vinteren. Slipper ut i kulde, sørpe, snø osv, og får jobbet inntil en time ekstra bare pga spart transporttid. Minuset er helt klart at det er litt stusselig, men jeg har på radio så lenge det ikke er møter.
Postet 27-01-21 kl 11:06 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Jeg er rasende. Vi er noen fagfolk som har fått ansvar for et område.

I dag er det et stort oppslag i media der vår sjef har snakket om hva som skal prioriteres i kommende uke. Helt nytt for oss. Dette er ikke noe vi har diskutert, vi har ikke klargjort for arbeid dette området, og vi vet ikke en gang om vi synes det er faglig korrekt å satse på området. Så fint å lese dette i avisen.

Vi har ikke fått noe info internt heller, så enn så lenge løfter vi ikke en finger.
Postet 27-01-21 kl 11:13 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Fjernkontor og sitter for meg selv på et bittelite kontor. Greit nok. Litt tiltaksløs for tiden. Er mange store baller i luften her på jobben, og vi har liksom ikke landet dem helt, så mange går liksom litt rundt med følelsen av hvordan skal vi klare å spise 4 elefanter i løpet av året, uten at noen forteller hvordan vi skal begynne. Ordner seg nok.
Postet 27-01-21 kl 11:54 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
I dag har jeg ingen undervisning og ingen møter, så da blir jeg selvsagt superlat og litt apatisk i stedet for å Få Ting Gjort.
Postet 27-01-21 kl 12:09 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Jeg er sykemeldt og i den fasen hvor jeg har det fint så lenge alt går litt saktere og roligere enn vanlig.

Nå har jeg fått med meg en assistent og skal ut og handle mat og hente nytt servise som jeg kjøpte for å støtte norsk detaljhandel. (Og fordi jeg ville ha grønne tallerkener.)
Postet 27-01-21 kl 12:13 av Pøblis Pøblis er aktiv nå
Gammel
Maverick sin avatar
Hei og hopp!

Jeg sitter med årsavslutning (ikke helt som det pleier kan du si) og med å forbanne løgnaktige jævler i statlige departement (etterhvert mye som det pleier egentlig) og slikt. Stas og moro.
Postet 27-01-21 kl 12:26 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Samtale unnagjort, skryt hele veien. Under 2 timer til fysio.
Postet 27-01-21 kl 13:08 av star star er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Driver og ser på kart rundt omkring i Norge. Med Otto Jespersen sin film om Trolljegerne, så er det litt artig å se på alle trollgjerdene.
Postet 27-01-21 kl 15:12 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Herlig med skryt, Star! Ta det til deg!
Postet 27-01-21 kl 17:04 av millact millact er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no