Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Fredag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Fredag

Postet 25-08-23 kl 06:29 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 23

Kommentarer

Gammel
Tjorven sin avatar
I går hadde jeg en helt galskapsdag på jobb. Da er det veldig godt at dagen i dag ser ut til å inneholde bare to møter. Sånn at jeg kanskje får "gjort" noe også. Ofte er jobben min for en stor del å få andre til å "gjøre" noe, men nå som prosjektene mine er i sluttfasen så må jeg forsikre meg om at jobbene er "gjort". Og det kan jeg ikke når jeg springer fra møte til møte.

Men jobber gir enorme mengder mestringsfølelse for tiden. Så jeg skal ikke klage.

Knerten er fersk førsteklassing på vgs, og i dag har vi brukt mild overtalelse om at han bør dra på fest. Både han og vi er usikre på om det er hans "greie", men han er enig i at han skal gi det et forsøk. Det er jo greit å ha litt flere sosiale arenaer enn bare idretten.
Postet 25-08-23 kl 07:42 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Fersk vgs-elev her også, i dag skal de ut og søke utplassering. Jeg har hjemmekontor før legetime, er veldig klar for helg nå!
Postet 25-08-23 kl 08:01 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Hjemmekontor i dag og og veldig spent på om jeg hører noe fra verkstedet før helgen eller ikke.

Fersk lærling her, veldig motivert og fornøyd, bare ikke tiden rundt 5.45 når han må stå opp. Blir nok en vane etterhvert!
Postet 25-08-23 kl 08:10 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg synes denne uka har vært uendelig lang. En kombinasjon av dårlig form og kaos-oppstart tærer på. Det blir nok bedre, må bare holde ut først.

Både den nyslåtte vgs-eleven og tiendeklassingen melder om soving etter endt skoledag, så det er flere som trenger en rolig helg.
Postet 25-08-23 kl 08:16 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Det hører til sjeldenheten at guttungen har kommet seg ut døra før jeg har stått opp. I dag var en sånn dag.
Jeg var våken da.
I dag må jeg grave fram svar på noen spm som må leveres før midnatt.
Postet 25-08-23 kl 08:20 av star star er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
I dag ble jeg rent lykkelig da jeg våknet og husket at det var fredag. Jeg er skikkelig sliten etter denne uka. Det har gått i ett hele dagen hver dag og et par kvelder også.

I kveld skal mannen og jeg ut og spise, ref. tråden om akkurat det, og bruke ett av gavekortene vi fikk til sølvbryllupet. Jeg gleder meg.

Men først må jeg gjennom denne dagen med mange møter. Det blir kake i dag da. Den siste fredagen i måneden feirer vi månedens bursdagsbarn med kake på ettermiddagen. Det er hyggelig å samles en liten stund. Det blir ekstra fredagsfølelse av det.
Postet 25-08-23 kl 09:48 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Fredag!

Lang uke, mange oppgaver på diverse områder, og en yngstemann som måtte av gårde på vgs langt unna storparten av uka. Nå har han endelig kommet inn der han vil, atskillig nærmere, og med første skoledag der i dag.

I helgen skal hodet hviles, og huset renskes.
Postet 25-08-23 kl 10:09 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Oppgaver besvart. Trengte 2 forsøk for godkjent resultat (manglet 0,5 poeng på første forsøk) og 3 for full pott.
Postet 25-08-23 kl 11:38 av star star er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Det blir ikke helg før jeg har skrevet ferdig en kjempekjedelig presentasjon (hvor en av oppgavene er å gjøre den så lite kjedelig som mulig). Men jeg vil jo ikke!
Postet 25-08-23 kl 12:26 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God formiddag! Har sammen med gode kollegaer pløyd 140 vgs-elever gjennom fabrikken på jobb. Nå er det tid for å puste ut, og samle krefter til en helg fylt av fag og fest.
Postet 25-08-23 kl 12:28 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Toffskji: Det gjør ikke noe om presentasjonen i seg selv er litt kjedelig, hvis du formidler den med innlevelse. Og det har du jo god tid til å forberede deg på.
Postet 25-08-23 kl 12:34 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg må nok massere innholdet en god del for at det skal funke, dessverre. Ren opplisting blir kjedelig uansett hvor karismatisk man er.
Postet 25-08-23 kl 12:37 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Så du tror ikke du er karismatisk nok til å kunne bergta ved å lese høyt fra delekatalogen til Biltema (som mannen min pleier å påstå at gjelder Mark Rylance)?
Postet 25-08-23 kl 12:49 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg er en ganske karismatisk taler, men jeg har et stykke igjen til Rylance, altså.
Postet 25-08-23 kl 12:52 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Og jeg er ganske avhengig av å ikke synes teksten er dødskjedelig selv. Oppriktig entusiasme er min superkraft.
Postet 25-08-23 kl 12:54 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Eg har brygga meg ein cortado som vart rett god. Og kjøpt kabaret til laurdagsfrukosten min. Det er dagens høgdepunkt så langt.
Postet 25-08-23 kl 13:03 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Snart helg. Denne uka har vært lang.2 dager med møter etter jobb, og i dag ble det plutselig flere møter enn planlagt og siden de var på teams dro jeg hjem for å ha dem. Vel hjemme kom jeg på at jeg har glemt å gjøre noe jeg lovet å gjøre, i tillegg til at jeg glemte noen kopier på kontoret, så jeg må tilbake når det teamsmøtet som er nå er ferdig.
Postet 25-08-23 kl 13:08 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg skal ut for å kjøpe alkohol. Vurderer å sende regninga til sjefen. :host:
Postet 25-08-23 kl 13:22 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Kos deg, Blondie!
Postet 25-08-23 kl 13:22 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Blondie. Kos deg.

Jeg har intenst vondt i viljen og når jeg bare har fått ferdig det brevet jeg holder på med så tror jeg at jeg skal gi opp og ta helg. Jeg har mengder av plusstid og når jeg likevel ikke får gjort noe så er det ikke noen vits i å sitte her.
Postet 25-08-23 kl 13:25 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Er det lov til å komme inn her med litt skryt av seg selv?

Jeg holdt en gang et innlegg på allmøtet vårt om kostnadsestimering. Og en av damene i stab kom og sa at jeg hadde klart å få henne glødende engasjert i et tema hun hadde trodd at skulle være dødskjedelig (men det var både oppmøteplikt og gratis mat så hun hadde kommet allikevel). Da klappet jeg meg selv fornøyd på skulderen, altså.

Det begynner å bli noen år siden ... men jeg håper at jeg fremdeles har denne egenskapen.
Postet 25-08-23 kl 14:48 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Kanina sin avatar
Hurra, så hyggelig å høre, Tjorven!!
Postet 25-08-23 kl 16:02 av Kanina Kanina er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Tjorven. Selvsagt skal du skryte av deg selv.
Postet 25-08-23 kl 18:54 av Blå Blå er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no