Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Fredag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Fredag

Postet 01-09-23 kl 05:57 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 26

Kommentarer

Gammel
Fintdethei! sin avatar
Fredag altså . Og denne dagen foregår på hjemmekontor. Masse møter og oppgaver, allerede i gang.
Finværet innbyr til en liten fjelltur i ettermiddag også, før pepsi maxen og sjokoladen sprettes…
Postet 01-09-23 kl 07:32 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Høres ut som vi har rimelig overlappende planer, fintdethei!
Bortsett fra hjemmekontor.
Deilig morgen å gå til bussen
Postet 01-09-23 kl 07:34 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Herlig hjemmekontor her også. Finvær, og grilling i ettermiddag, men først litt jobb.
Postet 01-09-23 kl 07:48 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
I dag burde jeg hatt gjemmekontor, men må nok pent inspirere en gjeng håpefulle. Uka har vært usedvanlig lang og jeg lengter etter å duppe litt på sofaen etter arbeidstid.
Postet 01-09-23 kl 07:57 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Taien sin avatar
Jeg har ikke sovet i natt. Som vanlig.
Men jeg fikk det for meg at jeg skulle flytte om på noen møbler...det var ikke så smart, for jeg snublet i teppet, trynet så lang jeg var, skamslo kneet og har forstrukket noe i leggen så må kan jeg ikke trø ned på venstrefoten. Hurra for meg altså! Jeg KAN bare ikke holde meg på beina!!
Postet 01-09-23 kl 08:00 av Taien Taien er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Lager pizzadeig og så skal jeg ut på oppdrag for minsten. Håper butikken harfått inn det de egentlig skulle fått inn i går.
Postet 01-09-23 kl 08:09 av star star er aktiv nå
Gammel
tink sin avatar
Høres ut som du har din porsjon med uflaks Taien.

Jeg er på kontoret og klar for sensommerfest i ettermiddag.
Postet 01-09-23 kl 08:14 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Stakkars Taien.

Jeg er på kontoret og skal være ansvarlig for et seminar i dag. Litt trett og har mer lyst til å være hjemme, men av og til kan man ikke velge.
Postet 01-09-23 kl 08:16 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har startet dagen med å gi blod. Da føler jeg meg skikkelig nyttig.

Knerten er litt snufsete i dag. På ungdomsskolen hadde han kanskje fått være hjemme, men på vgs og med dobbelttime med samfunnskunnskap, så ble han sendt avgårde. Med instruksjon om å dra hjem hvis det ikke gikk.
Postet 01-09-23 kl 08:16 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Noen ganger elsker jeg jobben min! I dag har jeg servert frokost til fire kvinner, en fra Libanon, en fra USA og to fra Frankrike, som er her på workshop. De er forskere som ser på kvinner i Midt-Østen og hvordan man kan forstå deres historie når det finnes så få kilder. Vi hadde en fantastisk samtale om nynorsk, brunost og deres historie, om lesing og meditasjon og språk og masse annet, og de er så kloke og reflekterte og de kommer nå for sent til workshopen sin fordi de bare ville prate og jeg er lykkelig langt inni sjela.
Postet 01-09-23 kl 08:42 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Au, Taien!

Jeg er på kontor-kontor, sjelden kost på en fredag. Håper å rekke lunsj med kollega fra annet land som jeg sjelden ser. Plan for dagen er å dra tidlig fra jobb for å trene, og så skal jeg til foreldrene mine for litt IT-support, de har byttet leverandør på TV og Internett, og greier ikke koble seg opp. Pappa måtte dra på pub for å se fotball i går, stakkars.
Postet 01-09-23 kl 08:43 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Pelen sin avatar
Hjemmekontor og det blir det ganske mye av neste uke også, da min nærmeste kollega skal ha hus-i-Italia-kontor. Deilig, syns jeg. Jeg er veldig glad i kollegaene mine, men jeg har 35 minutter til jobb og jeg ordner meg mer når jeg skal til jobb så jeg må stå opp 55 min tidligere og da rekker jeg i tillegg å trene 25-30 minutter på morgenen når jeg har hjemmekontor. Det er deilig start på dagen!

I tillegg har det blitt utfordringer hjem fra jobb siden starten av sommeren. Trolig pga t-banen som er stengt i Oslo og at flere kjører bil. Noen som vet når den åpner? Jeg har normalt sett ikke kø til eller fra jobb.
Postet 01-09-23 kl 08:44 av Pelen Pelen er ikke aktiv
Gammel
Pelen sin avatar
Sitat:
Håper å rekke lunsj med kollega fra annet land som jeg sjelden ser.
Neket. jeg leste dusj i stedet for lunsj. Ble litt overrasket.
Postet 01-09-23 kl 08:45 av Pelen Pelen er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Pelen:
Postet 01-09-23 kl 08:54 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Strålende solskinn i sør; deilig start på en fredag. Har kald hvitvin i kjøleskapet. Fryktelig rolig på jobb, markedet har helt klart snudd; ledelsen er nok litt bekymret, men vi vet det snur; vi vet bare ikke når. I helgen blir det siste innspurt i øvelseskjøring med 18-åringen.
Postet 01-09-23 kl 09:00 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Albertine:
Postet 01-09-23 kl 09:20 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Er på hotell og her byrja borring i bygget før 0730 ein gong. Flott. Skjønar at dei må få jobbe altså, men fakern likevel.

Droppa frukosten og held senga for å lade opp til hypersosial helg i staden.
Postet 01-09-23 kl 09:41 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Taien.

Måtte være sjåfør for eldste også, men vi rakk det som skulle rekkes.
Postet 01-09-23 kl 10:07 av star star er aktiv nå
Oppdatert 01-09-23 kl 17:01 av star
Gammel
Skilpadda sin avatar
Pelen: Buss for bane på linje 2 og 3 er til og med denne uken, så hvis det er dem du tenker på, burde det bli bedre over helgen.
Postet 01-09-23 kl 11:23 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg gleder meg noe så helt vanvittig til å få tilbake t-banen der jeg bor. Det har vært 3,5 lange måneder. Vi har følt oss skikkelig isolert.
Postet 01-09-23 kl 11:26 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Noen systemer og program hikker i dag, så en rolig og behagelig dag på hjemmekontor. Får ikke koblet meg opp på møter heller, så her er det deilig stille og rolig.
Postet 01-09-23 kl 11:43 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Pelen sin avatar
Flott, takk, Skilpadda. Jeg påvirkes jo ikke så mye som mange andre, Tjorven, Jeg kjører fra Riksen til Kløfta og plutselig fra begynnelsen av sommeren og helt til nå så er det altså ofte tregt/køer litt her og der hjemover. Det var det nesten aldri tidligere. Den eneste årsaken jeg kan finne er at flere tar bilen og at det blir mer biler ute på veiene der jeg kjører.
Postet 01-09-23 kl 11:44 av Pelen Pelen er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Har kost meg ute i sola i lunchpausen. Håper det gode været holder hele helga.
Postet 01-09-23 kl 11:58 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
Stort sett fri fra jobb i dag. Arvingen og jeg skal snart avgårde til stallen. Klubben vår arrangerer sprangstevne denne helgen.

I kveld skal jentene på jobb møtes for litt tapas og vin. Koselig
Postet 01-09-23 kl 11:58 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Taien sin avatar
Takk for klemmer. Nå går jeg rundt på hæler....jeg som ALLTID går med flate sko. men det hjelper på leggen, så da så. Nå skal jeg tilbringe resten av kvelden med å kommandere mann og barn rundt for å fikse siste rest av ommøblering.
Postet 01-09-23 kl 17:35 av Taien Taien er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Det ble ingen fjelltur. Det gikk i ett banka kjør i 9 timer på hjemmekontoret, og nå er jeg slakt i godstolen. Har vasket badet da... I morgen er også en dag.
Postet 01-09-23 kl 19:28 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no