Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Uke 26 (Første sommeruke)

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Uke 26 (Første sommeruke)

Postet 24-06-24 kl 05:38 av Kaffestuggu

Kaffebloggen prøver seg på noe nytt denne sommeren for å få til ferieavvikling.

Fra nå og ut juli vil bloggen være ukesbasert, ny åpning hver mandags morgen.

Kommentarer totalt 116  

Kommentarer

Gammel
Blånn sin avatar
Trøtt, men givende dag på seminar. Hodepinen ga seg heldigvis. Nå skal jeg straks opp til Holmenkollen for trening og leker. Spent på hva ettermiddagen bringer. Ut i fra hvem som har laget opplegget blir det tøft.
Postet 26-06-24 kl 16:59 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Fikk leiligheten for meg selv i går kveld og natt. Er alene på jobb i dag, men regner med det går helt fint.
Postet 27-06-24 kl 07:04 av star star er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
God morgen, starter dagen på hjemmekontor, men skal snart avgårde på kontorkontor.

20 grader og overskyet her. Klamt...., så det blir nok regn senere.
Postet 27-06-24 kl 07:39 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Må forresten bare si at jeg liker denne ukesbaserte kaffebloggen.
Postet 27-06-24 kl 07:40 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
God morgen, jeg har tenåring i dag!

Bursdagsbarnet skal på Tons of rock med pappaen, så jeg har hjemmekontor og så skal jeg finne på noe koselig med 11-åringen etterpå. Blir bra.
Postet 27-06-24 kl 08:17 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen! Er støl i korsryggen etter en deilig fjelltur i finværet i går. Er trøtt og klar for dagens første kaffekopp.
Postet 27-06-24 kl 08:18 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
God morgen

Varmt i natt, varmt på kontoret og meldt varmt i dag. Jaja, skal vel ikke klage, for i morgen kommer regnværet.
Postet 27-06-24 kl 08:19 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Gratulerer med tenåringen, ingling!

Jeg er på vei til Bodø for å være trofékone på en konferanse mannen min skal snakke på.
Postet 27-06-24 kl 09:04 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
venla sin avatar

Jeg er på jobb og det er lenge til ferie. Men tempoet er rolig, og fra neste uke skal ungene ha ferie med far. Så da blir det fredelige uker på meg.
Postet 27-06-24 kl 09:48 av venla venla er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar

Jeg er gått dypt inn i sommerblues, men holder meg flytende. Sommer er liksom ikke min årstid.
Postet 27-06-24 kl 09:49 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Oppdatert 27-06-24 kl 10:35 av Fersken
Gammel
Toffskij sin avatar
Tenk, tenåring! Gratulerer, ingling!

Jeg er ferdig med all eksamenssensuren for i år, og det er veldig deilig. Så gjelder det å bruke de siste arbeidsdagene før ferien til å faktisk forske litt!
Postet 27-06-24 kl 09:54 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Gratulerer, ingling.

Behagelig stille på jobb i dag. Men er så sliten.
Postet 27-06-24 kl 10:28 av star star er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Mex: vi må møtes på Skøyen en gang etter ferien! Jeg er jo der de fleste dager når jeg jobber.
Postet 27-06-24 kl 11:16 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
nest siste dag før ferien, mye møter og ting. Må avspasere en del disse dagene bare for å få kontroll på klesvask og pakking. Må møte på kaien 12 på søndag for å ta Kiel-fergen, og lørdag skal vi i en 90-årsdag. I kveld skal jeg på date med mannen, vi har 26 års bryllupsdag i dag.
Postet 27-06-24 kl 11:21 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Addison; Ja, det må vi! Jeg trodde du satt på Lysaker, jeg.
Gratulerer så mye med 26-års bryllupsdag!
.. og husk.. møte senest kl 12.. sånn at du minst har 2 timer du kan stå og blomstre..
Postet 27-06-24 kl 11:57 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God formiddag! Det er komplett kaos på jobb! Håndverkere over alt, møbler og inventar over alt, pulten min er flyttet på osv. Men, i morgen ettermiddag er det f.
Postet 27-06-24 kl 11:58 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg glemte kjerneborring…
Postet 27-06-24 kl 11:59 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Hurra for inglings tenåring!

Jeg er skikkelig forkjøla, hoster opp lungene mine og fungerer bare når jeg har tatt smertestillende, og det har jeg liksom ikke helt tid til nå … Ungene er hos besteforeldrene, så i det minste kan jeg besvime foran TV-en aleine.
Postet 27-06-24 kl 13:00 av Matilda Matilda er aktiv nå
Gammel
Millen sin avatar
Hurra fir tenåringen til Ingling og bryllupsdagen til Addison.

til de som trenger det.
Postet 27-06-24 kl 14:31 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har gått på den kinesiske mur i dag. Og kan berette at det både er helt fantastisk og ganske slitsomt.

(Kinesiske myndigheter lar meg både lese og skrive på foreldreportalen. Det er MANGE andre nettsider de er langt mer skeptiske til. )
Postet 27-06-24 kl 16:59 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar
Wow, Tjorven, så kult! Jeg var i Kina en gang i gamle dager, jeg husker at det var en fantastisk opplevelse.

Nå er jeg blitt gammel og grå (det føles i hvert fall sånn i dag), og har sittet hele dagen med høye skuldre på hjemmekontor. Men i morgen ettermiddag er det faktisk ferie! Det blir aldri så avslappende som jeg håper, men jeg later som om det skal bli det, og nyter gleden over det.
Postet 27-06-24 kl 17:26 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Gratulerer med tenåring ingling.

Og, så spennende Tjorven. Veldig unnelig. Har Snuppa praktisert noe kinesisk?

Jeg er på ferie dag 2 og bare nyter rolige dager hjemme. Nå med en gin og tonic på verandaen før jeg skal gjøre ferdig middagen
Postet 27-06-24 kl 18:41 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Leker ferie i kveld. Det er enda over en uke til den starter, men nå sitter jeg under tak på terrassen med strikketøy, macen og Pepsi max. Antrekket er shorts og singlet og det er 27-28 grader ute. Regn og torden er på vei.
Postet 27-06-24 kl 19:51 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Gratulerer med tenåring, Ingling
Postet 27-06-24 kl 20:55 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Takk, dere! Tenåringen er fortsatt på rockefestival med pappaen sin, så jeg har sett på gamle bilder og vært litt sentimental.
Postet 27-06-24 kl 21:35 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Blå: ja, snuppa praktiserer definitivt kinesiskkunnskapene sine. Hun klarer bare å si litt, men i går hadde hun en lang samtale med drosjesjåføren. Både han og vi syntes det var stor stas. Det er til enorm hjelp at hun kan tegn og kan bruke apper som oversetter ting for oss. Det er ytterst få vi møter som snakker noe særlig engelsk, men så langt har vi møtt veldig mye folk som strekker seg langt for å hjelpe oss selv om vi ikke skjønner hverandres språk.
Postet 28-06-24 kl 02:22 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Bare 5 min til ble 25 min. Stod opp 12 min før bussen gikk, men jeg rakk den jaggu. Rakk ikke å bytte såler mellom sko, så det ble tøysko i pissregnet.
Postet 28-06-24 kl 07:00 av star star er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Endelig fredag! Miniferie i Sverige på planen, dessverre er været såder. Først litt jobbing.
Postet 28-06-24 kl 07:57 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Så spennende å høre fra reisen, Tjorven!

Få timer igjen til F - vi må bare pakke ferdig en stoor ordre først.

Gårsdagen bød på en meget hyggelig melding fra Sparebankstiftelsen, med tilsagn på prosjektmidler til frivilligjobben. Moro!
Postet 28-06-24 kl 08:03 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Jeg har akkurat drukket morgenkaffe i sengen og oppdatert meg her. Siste dag før f, hjemmekontor og velferdsperm fra 1200, gamle far skal til undersøkelse og sykepleierdatteren er som vanlig med.
Postet 28-06-24 kl 08:13 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Siste arbeidsdag på en stund her også, men siden vi skal ha stor fest i morgen og så dra på ferietur på mandag, så føles det litt som jeg skal gjennom et maraton i helgen først, før det faktisk blir fri. Det blir helt sikkert koselig altså, men mye jobb.
Postet 28-06-24 kl 08:13 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Hjemmekontor i dag. Deilig.

Så gøy med gode nyheter med tilsagn på prosjektmidler da, Eia!
Postet 28-06-24 kl 08:20 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Fredag før vanlig helg her. Er litt urven i kroppen, men satser på at det skal gå greit å komme seg gjennom dagen.
Postet 28-06-24 kl 08:34 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Jeg er i Blodbanken. Det er tydelig at det å legge om kosthold etc gjør ting med kroppen. Lavere hemoglobin, så nå må jeg ta jerntabletter for første gang. Straks avgårde til jobb. Hektisk dag men med hyggelig lunsjpause.
Postet 28-06-24 kl 08:39 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Kaffemaskinen på jobb har problemer og jeg har enda ikke fått morgenkaffen min.
Postet 28-06-24 kl 08:47 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
God morgen. Kjenner at det er godt det er fredag i dag. Fikk en litt positiv nyhet i fra advokaten i går kveld så det er en lysere fredag enn på lenge, selv om det enda er lenge til at skuldrene kan senkes helt ned i normal posisjon.
Postet 28-06-24 kl 08:51 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn fra hjemmekontor. En stund igjen til ferie, ettersom datteren skal ha sommerjobb i to uker framover. Siden vi da vil jobbe i samme bygg samkjører vi til og fra. Dagens meldte regn starter nå, satser på at det roer seg til ettermiddagen så jeg får tatt meg en joggetur.
Postet 28-06-24 kl 09:13 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Trøtt i dag, jeg er visst for gammel til å dra på jobb etter en dag på festival og bare 5 timers søvn etterpå. Får satse på å sove lenge til natta igjen, så jeg er klar for ny festivaldag.
Postet 28-06-24 kl 09:20 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Trøtt jeg også. Lyst og varmt rom i tillegg til snorkende mann er ingen god kombo. Men, er på hjemmekontor, så det går greit. Får ta meg en cowboystrekk i lunchen om det blir nødvendig.
Postet 28-06-24 kl 09:29 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Jeg har gått for hjemmekontor i dag, det er jo alltid litt risikabelt på en fredag!
Postet 28-06-24 kl 10:17 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Hjemmekontoret ble ganske riktig litt suspekt, jeg har riktignok jobbet litt, men også sost en del rundt, stekt vafler til lunsj til de hjemmesosende døtrene og dessuten hjulpet eldste med å organisere utenlandsstudentlivet for neste år.
Postet 28-06-24 kl 14:41 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
I dag blir det lunsj og slaraffen i Frognerkilen. Heilt supert å ha tilgang til båt der slik at vi kan komme oss litt ut i verda og samtidig ha fred og ro. Og litt soling på meg, da. Undertøy får funke som bikini.
Postet 28-06-24 kl 14:49 av Syrinx Syrinx er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar
Vi har minus 1-års bryllupsdag i dag. Lat dag på stranda i år, blir nok mer fres på denne tida neste år.
Postet 28-06-24 kl 15:02 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Så koselig, Blondie, gratulerer
Jeg har akkurat landet på hotell i Fosnavåg med foreldre og to sønner - vi har kjørt i tog fra Sunnfjord.
Mange kilometer på vestlandet den siste uken, og så blir det ganske mange flere i uken som kommer. Men først, lundefugl
Postet 28-06-24 kl 16:56 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Jeg har ferie! Tre uker.
Postet 28-06-24 kl 20:19 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God ferie, Millact!
Postet 28-06-24 kl 22:25 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Takk, Millen. Svært få planer, men det er uansett fint med fri.
Postet 28-06-24 kl 22:41 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Morn fra Berlin. Sommerjobb som er avslappende og intens på samme tid, men jeg nyter uansett å være omgitt av tysk. Praktisk kompetanseheving.
Postet 29-06-24 kl 08:43 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Våken og har nylaget kaffe. Skal spasere til jobb og hente bilen. Så blir det et par raske ærend.
Postet 29-06-24 kl 09:41 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg kan rapportere følgende:
- pandaene i Beijing Zoo er helt og fullstendig knusbedårende (og 19-åringen har fått krysset av en ting på sin bucket list)
- TripAdvisor har fullstendig rett når de omtaler Beijing Zoo til å ha lavt fokus på dyrevelferd. (Nevnte pandaer var et hederlig unntak)
- det er vanvittig mange kinesere - dette kommer ikke egentlig overraskende på, men … det er helt vanvittige mengder med folk, overalt, hele tiden
- kinesisk mat i Kina er skikkelig mye bedre enn de fleste kinarestauranter i Norge

I morgen tar vi toget til Xian. En togreise som for 25 år siden tok meg 16 timer. I morgen skal det ta 4,5. Kina er «noe» bedre enn Norge på å bygge høyhastighetsbaner.
Postet 29-06-24 kl 11:17 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv

Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:05.