Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Ukeskaffe for oktoberuke nr. 3

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Ukeskaffe for oktoberuke nr. 3

Postet 14-10-24 kl 07:29 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 75  

Kommentarer

Gammel
Fintdethei! sin avatar
Så kjekt, Eia! Husker godt selv følelsen da poden var i militæret.
Jeg synes denne uken har vært blytung, med elendig søvn og lite tiltakslyst. Har bare lyst å sitte hjemme og strikke og ikke omgås noen. Har likevel tatt med turklær på jobb med ambisjoner om en fjelltur eller trapper opp et fjell før jeg reiser hjem til godstolen. Det har jeg bare godt av i disse tider.
Sjokolade og pepsi Max blir premien .
Postet 18-10-24 kl 08:20 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Endelig fredag. Var lei av bukser og dro på meg tynnstrømpebukse og skjørt, bare fordi. Er jo hyggelig at kollegaene merker forskjell da. Ingen militær hjem fra perm, men yngste kommer hjem fra leirskole i ettermiddag. Det blir nok også hyggelig, har handlet inn til ekte tradisjonell taco for anledningen.
Postet 18-10-24 kl 08:50 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Kanina sin avatar
Jeg sitter på legekontoret og venter på influensavaksine. To familiemedlemmer (som jeg ikke har hatt nærkontakt med) ble skikkelig syke av influensa nå, så det vil jeg helst slippe å ha.
Bare synd jeg har uflaks med tidspunktet. Drop-in = 30 minutter and counting.
Postet 18-10-24 kl 08:58 av Kanina Kanina er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
På kontoret, ikke alene i dag.
Postet 18-10-24 kl 09:23 av star star er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Jeg er sliten og daff etter to intense workshop-dager og folk rundt meg konstant. Heldigvis helg uten planer så jeg kan få lade opp.
Postet 18-10-24 kl 09:39 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Blomstrer på flyplassen i Berlin. Vi har voldsomt god tid, men heller det enn å være seint ute med 40 elever på slep. Særlig når Biden er i byen, og mange tog er kansellert, men kanselleringene ikke blei offentliggjort før i siste liten av sikkerhetsgrunner.
Postet 18-10-24 kl 11:15 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg avspaserer i dag (etter å ha fikset vikarkabalen). Hadde time hos osteopat, men hun hadde dobbeltbooket (var kjempelei seg). Nå skal jeg straks fikse vipper og bryn.
Postet 18-10-24 kl 13:49 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Jiha! Helg, og hjem for å lage pizzadeig til pizzakveld med hele kjernefamilien!
Postet 18-10-24 kl 13:51 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Fortsatt halvannen time + igjen.
Pizzadeig lagde jeg i morrest så bare å rulle ut når jeg kommer hjem.
Postet 18-10-24 kl 14:00 av star star er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg er blitt forkjøla og har vondt i halsen. Det er mulig dagen stille og rolig er over nå faktisk. Jeg er sliten.
Postet 18-10-24 kl 14:32 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg klarte å komme meg på yin yoga rett etter jobb i dag. Det må være den ultimate starten på helgen.
Postet 18-10-24 kl 18:03 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
16-åringen og jeg har vært ute og kjørt igjen, to mil i dag. Skikkelig gøy og fin kvalitetstid.
Postet 18-10-24 kl 19:17 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
I dag var eg og to venninner på den billigste fjellturen i heile området. 15 minutt å gå, så er ein på ca 500 moh og har spektakulær utsikt mot både bygd, by, fjell og fjord. Eg fekk innvia turvaffeljernet mitt, vi har hatt gode samtalar og i det heile vart det ein ettermiddag for minneboka.
Postet 18-10-24 kl 19:33 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Oppdatert 18-10-24 kl 21:04 av Syrinx
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Happy helg!
Ganske vindfullt men mildt og tørt ute. Jeg har leid en møbelrensemaskin for helgen...., så her blir det sjau. Angrer allerede....
Først kaffe og frokost.
Postet 19-10-24 kl 09:11 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
God kveld. Føles sånn, jeg var oppe 5.55 i dag. Har rukket to måltider, to episoder Sewing Bee, en løpetur og ei yogaøkt allerede.
Postet 19-10-24 kl 10:54 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Vært på butikken og til og med IKEA. Skulle bare ha julepapir så det var fort gjort.
Postet 19-10-24 kl 12:00 av star star er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Familiepizzakveld i går, og familiefrokost i dag. +1, da, med kjæresten til eldste, som jeg aldeles snart begynner å kalle svigerdatter.

Felles middag i kveld også. Det er utrolig fint med samlingspunkter der hele kjernefamilien er til stede, selv om jeg har det helt greit med at de snart skal av sted til sine helt egne liv. Jeg lurer mer på hvordan mannen kommer til å takle det.
Postet 19-10-24 kl 12:24 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God formiddag! Jeg er på ekspedisjon til Oslo Mikrospinneri. Jeg har et gavekort jeg må bruke innen 28. oktober.
Postet 19-10-24 kl 12:24 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
God søndag. Tidlig oppe i dag også, men ikke fullt så ille som i går. Kjekt å ha rukket både en episode Sewing Bee og en times jobbing før klokka 9.

Skal jobbe litt til, og bake rundstykker, så blir det tur med venninne litt seinere.
Postet 20-10-24 kl 08:56 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Jeg må ta buss til byen for å hente bil som står i p-hus. Spent på hva det koster….

Men først dusj og rask frokost.
Postet 20-10-24 kl 09:17 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Mornings! Kjenner meg litt stiv og støl etter å ha svingt tepperensemaskin i timesvis i går .
Planene for dagen er ingen, og det er like greit. Kanskje vaske et bad eller kanskje ikke. En luftetur må til. Kanskje bake en eplekake med alle eplene jeg har.
Postet 20-10-24 kl 09:18 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Jeg skal også bake eplekake i dag, og har kjøpt vaniljeis som vi skal ha til.

Her er deler av flokken hjemme i helgen. Barnebarnet er nettopp lagt for en morgendupp, så jeg skal surfe litt før jeg starter på bakingen. Det blur kjøttkaker til middag, så i dag føler jeg meg som min mor.
Postet 20-10-24 kl 09:53 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Haha, jeg også sitter og lurer på å lage kjøttkaker til middag .
Postet 20-10-24 kl 10:12 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Ungene som ønsket seg taco i løpet av helgen har endelig en dag uten planer, så det blir søndagstaco.
Postet 20-10-24 kl 14:05 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar

Jeg har i løpet av de siste to dagene kjøpt to hjelmer til det yngste barnet for to forskjellige sporter, og tenker at det jo innimellom hadde vært greit om det hadde vært for eksempel piano som hadde vært lidenskapen hennes. Men neida. Kan man ikke slå seg så er det ikke gøy.
Postet 20-10-24 kl 16:57 av Maverick Maverick er ikke aktiv

Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:09.