Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Desemberkaffe nr. 2

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangering: 13 stemmer, 5,00 snitt.

Desemberkaffe nr. 2

Postet 09-12-24 kl 09:42 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 130  

Kommentarer

Gammel
Maverick sin avatar

Jeg hadde tenkt til å ha en Aktiv og Produktiv Søndag, men det har visst endt med en ganske lugn dag med litt rydding og vasking etter innfallsmetoden, småjobbing, avislesing, sofatid med barn og denslags så langt, hvertfall. Tror jeg skal falle til ro med det resten av dagen også.
Postet 15-12-24 kl 14:54 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Gårsdagens konsert var en suksess og alle deltakere og tilhørere koste seg. Det ble skikkelig julestemning av det.

Nå er Lillebror på sykehuset for en sjekk av at hevelsen er gått nok ned til at operasjonen i ankelen kan gå som planlagt på torsdag. Mannen er med på sykehuset og jeg sitter spent og venter.
Postet 16-12-24 kl 10:19 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er på kontoret; for nest siste gang i år. I morgen drar jeg på en liten fotballferie til Italia. Vi skal se Juventus mot Vålerenga, og det blir skikkelig stas. Ikke helt optimal plassering av den kampen i forhold til jul, men det er uansett begrenset hva jeg trenger å fikse.

Og etter nyttår skal jeg over i en annen seksjon på jobben for en periode, så jeg er egentlig i ferd med å avvikle jobben min slik jeg har kjent den de siste 6 årene. Det er litt rart og vedmodig, men det var sånn det måtte bli.
Postet 16-12-24 kl 10:31 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Jeg suller bare rundt. Skal på lunsj senere og så må jeg tusle en tur på butikken.
Postet 16-12-24 kl 10:52 av star star er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Uplanlagt hjemmekontor, så mangler hodetelefonene mine. Heldigvis bare meg her, så jeg kan ha teams med pclyd. Fyr i peisen og sovende vovs under skrivebordet.
Postet 16-12-24 kl 11:06 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Er tilbake til hjemmekontoret etter en tannlegetime med grundig rens (på grunn av tannkjøttgreie). Godt man har frikort.
Postet 16-12-24 kl 12:43 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Fikk gjort alt jeg skulle så nå trenger jeg ikke stresse med noe faktisk.
Postet 16-12-24 kl 19:23 av star star er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Da er jeg på toget til Gardermoen og skal videre til Italia. Vi syntes det passet fint med en liten fotballferie et par dager før jul. Alternativ tolkning: når laget vi jobber frivillig for spiller i Champions League, så nyter vi å ha store barn som klarer seg selv i noen dager og reiser (på tross av at det snart er jul). I morgen står Juventus på motsatt banehalvdel!

Og hvis du synes det har vært overraskende lite i media om et norsk fotballag som skal spille i Champions League, så er det fordi vi er engasjert i damefotballen. Der overdrives ikke mediedekningen. :hrmf:
Postet 17-12-24 kl 08:13 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
God tur, Tjorven! Jeg skjønner godt prioriteringen.

Jeg hviler litt før jeg skal ile avgårde til alt annet enn det som har med jul å gjøre.
Postet 17-12-24 kl 08:20 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Alene på kontoret i dag. Har et møte og ellers er dagen åpen.

God tur, Tjorven!
Postet 17-12-24 kl 08:34 av star star er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God morgen! Skal straks ut i produksjonen for å bygge varelager, men måtte først tråkle meg ut av et par dobbeltbookinger denne uka. Jeg, altså!
Postet 17-12-24 kl 08:40 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen! Julegjesten kom i hus i natt, takk til store barn som har førerkort og orker å være oppe for å hente mormor.

Jeg har en klassisk dag da jeg kom litt sent, og må gå litt tidlig, men har heldigvis rikelg med timer i banken.
Postet 17-12-24 kl 08:57 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Her er det fortsatt trafikk-korker på grunn av vedlikeholdsarbeider på E18 og omdirigert trafikk, så det er hjemmekontor i dag også. Vi får se i morgen, men jeg gjetter på at det bare blir kontor-kontor torsdag og fredag og ikke mer.
Postet 17-12-24 kl 09:12 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar
Lykke til mot Juventus, Tjorven!
Det er viktig med symmetri i arbeidsdagen, tink. Godt du tar det på alvor!

Jeg har starta dagen med en kosejobb og en kopp te i nissekopp, så her er det lite å klage på. Kjenner et snev av lykke og ro, det skal jeg lagre et fornuftig sted i hjernen til neste gang det koker.
Postet 17-12-24 kl 09:20 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
God tur, Tjorven!

Jeg er innom hovedkontoret en siste tur før jul.
Har kommet meg noenlunde på beina igjen etter kikhullsoperasjonen og har fått en ny og utvidet respekt for alle som tar keisersnitt. Altså jeg har 4 små hull i magen, og har hatt mer enn nok med meg selv i noen dager. Sykt respekt for dere med digert snitt over hele magen som skal ivareta en nyfødt baby i tillegg rett etterpå!
Postet 17-12-24 kl 12:25 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
God tur Tjorven og lykke til med kampen i dag!

Jeg prøver virkelig å finne motivasjon til å få unna den siste innspurten på jobb. Mangler motivasjon så det holder. Prøver samtidig å få huset sånn noenlunde til jul. Ikke lett...
Postet 17-12-24 kl 13:30 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Inagh sin avatar
Så moro, Tjorven - lykke til med kampen, og kos deg i Italia!
Postet 17-12-24 kl 15:09 av Inagh Inagh er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen!

Jeg er trøtt fordi vi var på gøy julekonsert med Silya i går kveld. Men klar for nest siste dagen før juleferie!
Postet 18-12-24 kl 08:20 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Nest siste dag før juleferie her også!
Her snør det i bøtter og spann.. veldig kjekt at det her meldt plussgrader og regn mot ettermiddagen ..
Postet 18-12-24 kl 08:45 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Kommet litt snø gitt. Julelunsj og møter i dag.
Postet 18-12-24 kl 08:52 av star star er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Nå fikk jeg for meg at det var torsdag, men det er det jo ikke.

Tredje siste jobbdag her. Men så har jeg laaang juleferie - helt til 6. januar!

Jeg skal spise ute, og så på teater i kveld. Det blir fint!
Postet 18-12-24 kl 08:53 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Her regner det og med is på bakken er det spennende å bevege seg ute. Hunden er null interessert i å gå ut og flekser med sin partyblære.
Postet 18-12-24 kl 08:56 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Her er det fortsatt trafikk-kaos og hjemmekontor. I morgen og fredag blir det kontor-kontor på meg, da er det så mye hyggelig som skjer, så da får jeg bare surre meg ut, men ikke i dag. I dag blir det ull-kosebukser og tøfler her hjemme.
Postet 18-12-24 kl 09:24 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Hvis noen vil ha inspirasjon til (neste års?) pepperkakehus, har noen av Statsbyggs folk laget en modell av Vikingtidsmuseet: https://www.linkedin.com/posts/stats...alSubdomain=no

(Det er lagt ut flere steder, så hvis du ikke er på linkedIn er det bare å søke på statsbygg, pepperkakehus og vikingtidsmuseet).
Postet 18-12-24 kl 11:35 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
I dag er den siste crazydagen på jobb før jul! Skal jobbe i morgen og fredag også, men da i atskillig fredeligere former.
Postet 18-12-24 kl 11:52 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
For et kult prosjekt, celebelen! Moro å se.
Postet 18-12-24 kl 13:49 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Jeg er tom i hodet. Koselig lunsj og møte. Nå vil jeg hjem.
Postet 18-12-24 kl 15:35 av star star er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
For mentalt 8-årige meg er dette årets beste dag, eg har bursdag. Brukte morgon og formiddag i gapahuk med bål, mat på stormkjøkken, kake og god stemning og i kveld skal eg i kulturhuset på Bugge Wesseltoft sin julekonsert. Det er den finaste konserten eg veit om, så det gler eg meg stort til.
Postet 18-12-24 kl 16:52 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
Gratulerer så mye med dagen, Syrinx; høres ut som du har hatt det flott
Postet 18-12-24 kl 20:09 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Gratulerer med sagen, Syrinx! Tenk å kunne glede seg over egen bursdag midt i førjulstiden!

Jeg har gjort unna ALLE julegaver i kveld! Massiv mobilisering etter to heftige dager på jobb. I morgen skal jeg "slappe" av med trening etter jobb. Mental avslapping, that is.
Postet 18-12-24 kl 21:26 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Tusen takk, millact og Fintdethei. Eg nektar å la dagen drukne i alt det andre desember byr på, så det er berre å la det stå til.
Postet 18-12-24 kl 22:10 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Gratulerer med dagen, Syrinx
Postet 18-12-24 kl 22:24 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Gratulerer med gårsdagen, Syrinx.

I dag var det på med brodder. Ikke trengte jeg å stresse heller for bussen er forsinka. Første gang jeg ser at det er opplyst på tavla på busstoppet faktisk.
Postet 19-12-24 kl 06:55 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Morn! Jeg er på vei til jobb og prøver å løse en gordisk knute… Vikarkabalen. Jeg har langt flere borte enn jeg har vikarer. I tillegg er det julegudstjeneste med storfint besøk. Det løser seg vel.
Postet 19-12-24 kl 06:56 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Hah, 3 min forsinka og ikke 13. Tydeligvis vanskelig å få det riktig. (Stod 13 på entur også altså, men live kartet funka ikke)
Postet 19-12-24 kl 06:58 av star star er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Men rakk du bussen, star?

Jeg kom meg tidlig ut døra og fikk filmet/fotografert julehuset i bygda der jobben ligger. De har rammet inn alle vinduer og gavler med julelys - og fyllt både for og bakhage med oppblåsbare nisser, reinsdyr, snømenn og hva har du. Det lyser i hvertfall opp en mørk desemberdag.
Postet 19-12-24 kl 08:22 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
På kontoret, med lyslampe. Den har jeg faktisk savnet på hjemmekontoret.

Jeg har tatt på en alt for varm genser i dag og koker! Nå huska jeg plutselig hvorfor jeg pleier å ha flere tynne lag.
Postet 19-12-24 kl 08:25 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
På kontoret. Siste jobbedag før ferie!
Holkeføre ute, så det gjelder å bevege seg forsiktig, eller finne frem piggsko. (Piggsko er veldig fint, men også litt upraktisk hvis man skal inn og ut av bygg, bil etc. )
Postet 19-12-24 kl 08:56 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg pakker inn de siste julegavene før en utleveringsrunde i kveld. Etterpå skal jeg til kjevekirurgen for litt etterlengtet hjelp for den dumme kjeven som ikke vil fungere. (Den har én jobb?!).
Postet 19-12-24 kl 08:56 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God formiddag! Nest siste arbeidsdag før laaang ferie. Ble til og med pynta med en siste ganske stor ordre.

I ettermiddag blir det øvelseskjøring med yngste. Han blir myndig om under en mnd., og satser på oppkjøring på bursdagen.
Postet 19-12-24 kl 09:01 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Rekker aldri å sjekke bussen om morran så jeg får ut døra til samme tid hver dag.
Rakk den med god margin.
Postet 19-12-24 kl 09:19 av star star er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Min også, Eia. Han har igjen en obligatorisk kjøring og har oppkjøring dagen etter bursdagen. Dårlig med oppkjøring i helger.
Postet 19-12-24 kl 09:20 av star star er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Morn! I dag har jeg hjemmekontor blant juletre og julegaver som er innpakket, og som det blir spennende å se om vi får plass til i koffertene. Reiser nordover til Tromsø i ettermiddag, det gleder vi oss til. Mannen har startet juleferien og får dermed lov til å ta seg av de siste tingene som må fikses. (Han er mest spent på om en pakke som Posten-appen har rapportert litt forskjellig om de siste dagene, faktisk blir levert på døren i dag, eller om han må basere seg på at en nabo plukker den opp mens vi er borte.)
Postet 19-12-24 kl 09:25 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Jeg sitter i godstolen hjemme og jobber med vikarkabalene for siste skoledag. Så fort jeg er ferdig med dem skal jeg avspasere til 6. januar. I dag er en tung dag. Det er begravelse for venninnen min som døde.
Postet 20-12-24 kl 07:02 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Klem til deg, Blånn.
Postet 20-12-24 kl 07:36 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Blånn

Siste arbeidsdag i 2024. Kort blir den også.
Bussjåføren er visst redd vi skal sovne for det er flombelysning på.
Postet 20-12-24 kl 07:45 av star star er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Varm klem, Blånn!

Siste arbeidsdag, og den blir kort. Ribbelunsj kl 12, og så har jeg FERIE heeelt frem til 6. januar!
Postet 20-12-24 kl 08:11 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar

Jeg startet dagen med å gjøre morgenfôringen for 13 hester, og det er altså en så deilig mentalvask - spesielt i dag, da jeg begynte i måneskinn med hodelykt, fikk soloppgangen i stallen og avsluttet i fullt dagslys.
Postet 20-12-24 kl 12:10 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Blånn

Siste dag på jobb i år og jeg sliter sånn med arbeidslysten. Blir nok ikke værende så lenge.

Det er kanskje på tide å kjøpe inn julegaver til svigersslekta også. I år har jeg med vilje utsatt det helt til samboeren begynte å spørre når vi skulle handle til de.
Postet 20-12-24 kl 12:31 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Det høres nydelig ut, Maverick!

Jeg sitter på UiT på årets nesten mørkeste dag; det er ganske klart vær, så ikke så mørkt som det kunne vært. Men det er temmelig kaldt.

Har et par hyggelige møter her i dag, og så er det julehandel og nesten-juleferie. (Jeg har et par arbeidsdager igjen før nyttår, men dem skal jeg ta fordelt ut over hele perioden, litt innimellom.)
Postet 20-12-24 kl 12:32 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv

Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:55.