Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.
Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Kommentarer
![]() |
God lørdag morgen! Jeg møtte opp en time for tidlig til en powerwalk-runde rundt Østensjøvannet. Så nå har jeg vasket bilen og har fått meg en kaffekopp. Resten av dagen går med til korps. Kl. 18 braker det løs med konsert. Vi har fått med oss Louis Dowdeswell, en ganske kjent trompetist. Så det kommer til å ta av.
![]() |
Postet 22-03-25 kl 09:40 av Blånn
![]() Oppdatert 22-03-25 kl 09:57 av Blånn |
![]() |
God formiddag. Var helt skutt i går og la meg tidlig - så i dag har jeg vært våken siden 6.
![]() Godt i gang med dagens første jobbeøkt. Skal gjøre ferdig en tyskbunke og komme i gang med heldagsprøver i norsk som jeg fikk inn i går. Det går slag i slag med vurdering framover siden eksamen er så tidlig og påska ligger litt ugunstig til, så det er bare å holde koken. ![]() |
Postet 22-03-25 kl 10:04 av Stompa
![]() |
![]() |
La meg også tidlig i går, våknet 05, men sovnet igjen. Dagens plan er øvekjøre mer, bake brød og kjøpe meg nye joggesko. Kanskje jeg også vasker bilen, nødvendig.
|
Postet 22-03-25 kl 10:29 av millact
![]() |
![]() |
God søndag! Jeg er noen timer innom på jobb. Prater med hyggelige besøkende, og selger litt garn.
I går var jeg ute mange timer sammen med tantebarna. Det var veldig koselig, og jeg ble helt utslitt på kvelden. Fikk heldigvis sove godt i natt og er snart klar for en ny uke. |
Postet 23-03-25 kl 14:48 av tink
![]() |
![]() |
Direkte inne frå solveggen her. Eg er eigentleg dritsur fordi vi får forbipasserande gjestar som er invitert på middag. Det betyr at eg får kjøkkenteneste, mens eg eigentleg berre vil sitje i solveggen og høyre på sporven i hekken heilt til sola går ned.
|
Postet 23-03-25 kl 15:40 av Syrinx
![]() |
![]() |
Ser den, Syrinx! Disse soldagene er så sjeldne og nødvendige for kropp og sjel.
Sol her og, men stiv kuling. Alldeles unødvendig. Har fått testet den nye dritdyre solkremen om ikke annet. |
Postet 23-03-25 kl 16:16 av Fintdethei!
![]() |
![]() |
Har hjulpet svigerinne og mann med å flytte fra hus til leilighet. De hadde vært gode til å sortere ut hva de ville ha med i ny leilighet, så det var egentlig en enkel flyttejobb.
|
Postet 23-03-25 kl 16:25 av Fersken
![]() |
![]() |
Dette burde vel haldast til gruffetråden, men middagsgjestane var visst overnattingsgjestar. Dei hadde berre ikkje informert oss om det. Ikkje heilt kompatibelt med mi psyke dette. Og for å dra sutringa ekstra langt, hadde eg visst at dei skulle bli så hadde eg jo lagt middagen til etter solnedgang.
Men! I morgon er det måndag. Tomt hus. Stillheit. Det blir godt. |
Postet 23-03-25 kl 19:39 av Syrinx
![]() |
![]() |
Det hadde jeg blitt sur for og, Syrinx.
Styrkeklem sendes til deg. ![]() |
Postet 23-03-25 kl 21:15 av Millen
![]() |
![]() |
Manda’ morra blues… Jeg har sovet eksepsjonelt dårlig i natt, så dette blir en lang dag! Godt jeg bare skal jobbe tre dager denne uka.
|
Postet 24-03-25 kl 07:42 av Blånn
![]() |
![]() |
Jeg har tilbrakt helgen med dette lille vesenet her;
![]() ![]() |
Postet 24-03-25 kl 08:30 av Mex
![]() |
![]() |
Nohmin, Mex. :hjerte:
For en søtnos. Syrinx: overraskende middagsbesøk med spontanovernatting. Jeg blir egentlig ganske fascinert over at det går an, med mindre det er snakk om egne barn. |
Postet 24-03-25 kl 08:46 av tink
![]() |
![]() |
![]() Jeg har startet dagen med mammografi. Fascinerende situasjon egentlig. Det er så mye brystkreft rundt meg nå at jeg er dypt takknemmelig for at vi har ett system som følger meg og alle andre opp |
Postet 24-03-25 kl 09:21 av Blå
![]() |
![]() |
Rett skal være rett, middagsbesøket fekk eg vite om på fredag. Men overnattinga kom bardust på. Men no er huset tomt her og eg kan komme meg vidare i livet.
Mex!!! Har du vore publikum i Verdas søteste? (Du kunne no, for alt eg veit, vore deltakar også. Men kven som helst måtte nok sett seg slått av den pelsklingen der.) |
Postet 24-03-25 kl 09:53 av Syrinx
![]() |
![]() |
Ikke ofte jeg er på butikken kl 7, men i dag var jeg det. Uansett våken og benyttet muligheten for å bruke bilen før guttungen stakk av med den.
|
Postet 24-03-25 kl 10:08 av star
![]() |
![]() |
På kontoret, men skal avgårde om halvannen times tid. Mammografi her også i dag. Tar resten av dagen hjemme.
|
Postet 24-03-25 kl 10:08 av Sissel
![]() |
![]() |
![]() Denne pelsklingen har sjarmert seg rett inn i hjerterota til hele familien. Hun har endelig funnet seg til rette og de neste dagene skal jeg ha hjemmekontor/avspasering for å prøve å få på plass noen rutiner. I dag er mannen hjemme, men han er ikke like god på dette rutine greiene. ![]() |
Postet 24-03-25 kl 10:25 av Mex
![]() |
![]() |
Jeg har to leiligheter ute for salg for tiden, nå ble det plutselig spontanvisning på den vi bor i.
![]() |
Postet 24-03-25 kl 13:54 av Blondie
![]() |
![]() |
Kom de bare innom liksom?
![]() ![]() |
Postet 24-03-25 kl 14:34 av Heilo
![]() |
![]() |
Megleren hadde avtalt med dem, men glemt å gi beskjed til oss.
![]() |
Postet 24-03-25 kl 14:40 av Blondie
![]() |
![]() |
Jeg har nettopp klart å få unna en liten, men kjedelig arbeidsoppgave som har hengt over meg lenge. Men nå var det kommet til det nivået at den ga meg stressdrømmer, så nå måtte det gjøres og det føles utrolig godt.
|
Postet 24-03-25 kl 16:05 av Blå
![]() |
![]() |
Hau, kommet meg på jobb. Tror jeg har vårblues.
|
Postet 25-03-25 kl 08:57 av star
![]() |
![]() |
Bra jobbet Blå! Det er så irriterende med sånne små filleting som kan vokse seg store. Driver og krysser av for noen sånne jeg også, men det er bare fordi jeg driver effektiv prokastrinering av større og viktige oppgaver...
![]() Ser ellers fram til en lang arbeidsdag som avrundes med kurs på teams. Jaja, en ting til som kan krysses av på lista. |
Postet 25-03-25 kl 09:06 av tink
![]() |
![]() |
I dag tynnes de tut i rekkene hjemme. Snuppa reiser til Vietnam og Thailand og blir borte i 6 uker. Når hun kommer hjem er det bare noen få måneder før hun flytter (for godt?). Det er litt rart, men føles allikevel veldig riktig. Jeg er overraskende rolig med tanke på reisen hun skal på. Jeg er kanskje naiv, men har en enorm tillit til at hun alltid klarer å lande på føttene.
|
Postet 25-03-25 kl 09:16 av Tjorven
![]() |
![]() |
Så spennende, Tjorven!
Hvor flytter hun? |
Postet 25-03-25 kl 09:26 av star
![]() |
![]() |
Vi vet ikke hvor hun skal flytte. Det kommer an på hvor hun kommer inn på skole. Hun har søkt en del skoler hvor hun må "tegne seg inn" - altså opptaksprøver fremfor karakterkrav, og da er det ikke så lett å vite hvor lista ligger. Hun har en del skoler på planen som har karakterinntak også, og hvis det ikke blir noen av "kunstskolene" så ender hun trolig opp i Oslo.
Jeg var og vinket henne farvel på togstasjonen nå. Det var litt rart, men aller mest koselig. |
Postet 25-03-25 kl 10:07 av Tjorven
![]() |
![]() |
Da har jeg jobb et par måneder til ift det jeg hadde. Etter det blir det spennende.
|
Postet 25-03-25 kl 10:16 av star
![]() |
![]() |
Godt å høre at du har litt mer jobb star, det er forferdelig slitsomt å leve mellom jobber - og ha en uklar framtid. Krysser fingrene for at du får litt roligere dager og mer forutsigbarhet snart.
|
Postet 25-03-25 kl 10:54 av tink
![]() |
![]() |
God tur til Snuppa, Tjorven, spennende tider i møte for henne.
Godt du enda har jobb noen måneder, Star! Akkurat kommet inn fra jobb. Nyter sol på terassen med han på 16. Grilling om litt. |
Postet 25-03-25 kl 16:25 av millact
![]() |
![]() |
Kommet meg på jobb. Er så ufattelig sigen.
|
Postet 26-03-25 kl 08:16 av star
![]() |
![]() |
Mornings. Regn, vind og måkene er tilbake……, og en ørliten forkjølelse er på vei. Så det var dagens gruff.
On the bright side: var på et artig show i går, det nærmer seg helg og sommertid! Og det er kaffe her, mye kaffe ![]() |
Postet 27-03-25 kl 08:12 av Fintdethei!
![]() |
![]() |
Alene på kontoret i dag. Det jeg deler med et par andre altså. Har telefonbonanza og håper jeg får tak i et par stk før de ekstra skal slåes på.
|
Postet 27-03-25 kl 08:24 av star
![]() Oppdatert 27-03-25 kl 08:52 av star |
![]() |
Jeg har hjemmekontor i dag, og merker at det er stille før stormen. Neste uke er det månedsskifte, og da blir det travelt igjen.
|
Postet 27-03-25 kl 08:40 av celebelen
![]() |
![]() |
God morgen! Jeg avspaserer. Om en liten time setter jeg kursen mot Jotunheimen og en helg på Glitterheim. Planen et randone-tur på Glittertind i morgen.
|
Postet 27-03-25 kl 08:58 av Blånn
![]() |
![]() |
God morgen! På kontoret, og her er vi en hel gjeng her i dag, det er ikke ofte.
|
Postet 27-03-25 kl 09:02 av Sissel
![]() |
![]() |
Da kan jeg rapportere god morgen fra glissent kontor. Jeg kom sent inn på grunn av privat sjåføroppdrag, men det virker som om resten har hjemme-/bortekontor.
Nuvel, da blir det sikkert ganske fredelig for meg og rapporteringen som skal inn til i morgen. |
Postet 27-03-25 kl 09:08 av tink
![]() |
![]() |
Tilbake til kontoret etter et par dager på fysiske heldagsmøter og konstant påkoblet. En liten rolig time nå før det braker løs med møter resten av dagen. Av og til lurer jeg på når jeg skal få gjort noe praktisk med det vi avtaler og avgjør i møtene.
Edit: Får det gjort altså, men enkelte dager er det spinnvilt mange møter. |
Postet 27-03-25 kl 10:47 av Fersken
![]() |
![]() |
Dagen gikk da veldig greit. Deilig med bare meg for en dag egentlig.
|
Postet 27-03-25 kl 16:01 av star
![]() |
![]() |
Eg har fresha opp sommargarderoba i dag, for det har seg altså slik at eg skal tilbringe fyrste veka i april på ein plass med sympatisk temperatur. Hurra for det!
|
Postet 27-03-25 kl 21:13 av Syrinx
![]() |
![]() |
Syrinx: Det høres aldeles nydelig ut, så kos deg!
|
Postet 27-03-25 kl 21:47 av millact
![]() |
![]() |
Folkens, det er faktisk fredag på helt ekte i dag!!!!!!!
|
Postet 28-03-25 kl 07:48 av Fintdethei!
![]() |
![]() |
Heyheyhey! Endelig fredag!
Fresht med sommergarderobe, jeg skal også et sted med litt mer sympatiske temperaturer til uka, men har ikke våget å tenke på omstilling av garderoben. Mulig jeg finner noe på loftet. |
Postet 28-03-25 kl 08:19 av tink
![]() |
![]() |
Syns det så lyst ut ut av vinduet mitt, men på jobb er det rimelig mørkt ut av vinduet.
Planer om å stikke av litt tidligere i dag. |
Postet 28-03-25 kl 08:25 av star
![]() |
![]() |
Deilig med fredagskaffe.
Jeg sitter på gjemmekontor og skal ha en kort dag slik at jeg kan bruke ettermiddagen på å trene og planlegge selskap i morgen. Jeg har allerede jobbet mer enn en full uke denne uken, så jeg tar kort dag med forholdsvis god samvittighet. Dagens gode nyhet er at jeg har fått liv i surdeigstarteren min igjen. Den hadde blitt ignorert litt for lenge og jeg har gjort flere forsøk på å vekke den opp. I går var jeg tydelig med meg selv på at det var siste mateforsøk, og i morges fungerte den. Så nå er ett brød satt til heving og jeg har matet den opp til å kunne bake mer. ![]() |
Postet 28-03-25 kl 08:26 av Blå
![]() |
![]() |
På Kjevik på vei til Trøndelag for å ha familiedag på folkehøgskolen der min datter går. Blir nok gøy og hyggelig.
|
Postet 28-03-25 kl 08:32 av millact
![]() |
![]() |
Det brenner på dass i den lille seksjonen jeg jobber, så jeg er veldig spent på hva dagen bringer. Jeg er litt heldig med at dette ikke direkte angår meg, men jeg kjenner at jeg forbereder meg på å være krisepsykolog i dag. Vel, vel.
Det er enda godt at det er helg. Vi har for tiden bare ett hjemmeboende barn, og det er rart. Når han da i tillegg skal jobbe denne helgen, så får vi kjenne på at vi har blitt "ordentlig voksne". |
Postet 28-03-25 kl 09:35 av Tjorven
![]() |
![]() |
Jeg skal på rusletur med ei venninne i dag, det tror jeg blir bra. Blir fint med familiemiddag i kveld, ungdommens kjæreste henger her og det er utrolig hyggelig. Da er plutselig hun interessert i oss også.
![]() |
Postet 28-03-25 kl 09:59 av Blondie
![]() |
![]() |
Så koselig at ungdommene henger hos dere Blondie, det betyr jo at hjemmet deres er et godt sted å være. Av og til hjelper det med et blikk utenfra for å anerkjenne at det man har hjemme faktiske er ganske fint.
|
Postet 28-03-25 kl 11:42 av tink
![]() |
![]() |
Fredag!
![]() Etter jobb blir det intervalløkt på treningssenter, og ettermiddagspils med gamle venner fra tidligere jobber. Et par familiebursdager på lørdag, og så kommer eldste hjem fra militæret på søndag. Nå får vi beholde han hjemme helt til høsten! ![]() |
Postet 28-03-25 kl 11:47 av Eia
![]() |
![]() |
![]() Logistikk fra helvete denne helgen og neste uke, så her er det bare å lukke øynene og trygle hvem nå enn som måtte ta i mot bønner fra en skadet sjel om å få tålmodigheten som må til for å komme seg gjennom. ![]() |
Postet 28-03-25 kl 14:16 av Maverick
![]() |
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu
- Maikaffe (02-05-25)
- Etterpåskekaffe (22-04-25)
- Påskekaffe (14-04-25)
- Jeg velger meg april(kaffe) (01-04-25)
- Marskaffe (01-03-25)