Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Marskaffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Marskaffe

Postet 01-03-25 kl 08:50 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 222  

Kommentarer

Gammel
Blånn sin avatar
God lørdag morgen! Jeg møtte opp en time for tidlig til en powerwalk-runde rundt Østensjøvannet. Så nå har jeg vasket bilen og har fått meg en kaffekopp. Resten av dagen går med til korps. Kl. 18 braker det løs med konsert. Vi har fått med oss Louis Dowdeswell, en ganske kjent trompetist. Så det kommer til å ta av.
Postet 22-03-25 kl 09:40 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Oppdatert 22-03-25 kl 09:57 av Blånn
Gammel
Stompa sin avatar
God formiddag. Var helt skutt i går og la meg tidlig - så i dag har jeg vært våken siden 6.

Godt i gang med dagens første jobbeøkt. Skal gjøre ferdig en tyskbunke og komme i gang med heldagsprøver i norsk som jeg fikk inn i går. Det går slag i slag med vurdering framover siden eksamen er så tidlig og påska ligger litt ugunstig til, så det er bare å holde koken.
Postet 22-03-25 kl 10:04 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
La meg også tidlig i går, våknet 05, men sovnet igjen. Dagens plan er øvekjøre mer, bake brød og kjøpe meg nye joggesko. Kanskje jeg også vasker bilen, nødvendig.
Postet 22-03-25 kl 10:29 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God søndag! Jeg er noen timer innom på jobb. Prater med hyggelige besøkende, og selger litt garn.

I går var jeg ute mange timer sammen med tantebarna. Det var veldig koselig, og jeg ble helt utslitt på kvelden. Fikk heldigvis sove godt i natt og er snart klar for en ny uke.
Postet 23-03-25 kl 14:48 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Direkte inne frå solveggen her. Eg er eigentleg dritsur fordi vi får forbipasserande gjestar som er invitert på middag. Det betyr at eg får kjøkkenteneste, mens eg eigentleg berre vil sitje i solveggen og høyre på sporven i hekken heilt til sola går ned.
Postet 23-03-25 kl 15:40 av Syrinx Syrinx er aktiv nå
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Ser den, Syrinx! Disse soldagene er så sjeldne og nødvendige for kropp og sjel.
Sol her og, men stiv kuling. Alldeles unødvendig. Har fått testet den nye dritdyre solkremen om ikke annet.
Postet 23-03-25 kl 16:16 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Har hjulpet svigerinne og mann med å flytte fra hus til leilighet. De hadde vært gode til å sortere ut hva de ville ha med i ny leilighet, så det var egentlig en enkel flyttejobb.
Postet 23-03-25 kl 16:25 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Dette burde vel haldast til gruffetråden, men middagsgjestane var visst overnattingsgjestar. Dei hadde berre ikkje informert oss om det. Ikkje heilt kompatibelt med mi psyke dette. Og for å dra sutringa ekstra langt, hadde eg visst at dei skulle bli så hadde eg jo lagt middagen til etter solnedgang.

Men! I morgon er det måndag. Tomt hus. Stillheit. Det blir godt.
Postet 23-03-25 kl 19:39 av Syrinx Syrinx er aktiv nå
Gammel
Millen sin avatar
Det hadde jeg blitt sur for og, Syrinx.
Styrkeklem sendes til deg.
Postet 23-03-25 kl 21:15 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Blånn sin avatar
Manda’ morra blues… Jeg har sovet eksepsjonelt dårlig i natt, så dette blir en lang dag! Godt jeg bare skal jobbe tre dager denne uka.
Postet 24-03-25 kl 07:42 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Jeg har tilbrakt helgen med dette lille vesenet her;

Postet 24-03-25 kl 08:30 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Nohmin, Mex. :hjerte:
For en søtnos.

Syrinx: overraskende middagsbesøk med spontanovernatting. Jeg blir egentlig ganske fascinert over at det går an, med mindre det er snakk om egne barn.
Postet 24-03-25 kl 08:46 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Blånn. Jeg har også sovet dårlig og føler meg helt svimmel og uvel. Heldigvis har jeg møtebonanza. Jeg egner meg mer til å prate og lytte enn til å produsere så mye i dag.

Jeg har startet dagen med mammografi. Fascinerende situasjon egentlig. Det er så mye brystkreft rundt meg nå at jeg er dypt takknemmelig for at vi har ett system som følger meg og alle andre opp
Postet 24-03-25 kl 09:21 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Rett skal være rett, middagsbesøket fekk eg vite om på fredag. Men overnattinga kom bardust på. Men no er huset tomt her og eg kan komme meg vidare i livet.

Mex!!! Har du vore publikum i Verdas søteste? (Du kunne no, for alt eg veit, vore deltakar også. Men kven som helst måtte nok sett seg slått av den pelsklingen der.)
Postet 24-03-25 kl 09:53 av Syrinx Syrinx er aktiv nå
Gammel
star sin avatar
Ikke ofte jeg er på butikken kl 7, men i dag var jeg det. Uansett våken og benyttet muligheten for å bruke bilen før guttungen stakk av med den.
Postet 24-03-25 kl 10:08 av star star er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
På kontoret, men skal avgårde om halvannen times tid. Mammografi her også i dag. Tar resten av dagen hjemme.
Postet 24-03-25 kl 10:08 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar

Denne pelsklingen har sjarmert seg rett inn i hjerterota til hele familien. Hun har endelig funnet seg til rette og de neste dagene skal jeg ha hjemmekontor/avspasering for å prøve å få på plass noen rutiner. I dag er mannen hjemme, men han er ikke like god på dette rutine greiene.
Postet 24-03-25 kl 10:25 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har to leiligheter ute for salg for tiden, nå ble det plutselig spontanvisning på den vi bor i. Jeg holdt på å bytte sengetøy, så det var puter og dyner over alt. De tok det sporty, det skal de ha.
Postet 24-03-25 kl 13:54 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Kom de bare innom liksom? Synes det høres ut som du er ganske sporty du også Blondie!
Postet 24-03-25 kl 14:34 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Megleren hadde avtalt med dem, men glemt å gi beskjed til oss. Flaks at jeg er så nevrotisk at det var presentabelt her.
Postet 24-03-25 kl 14:40 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg har nettopp klart å få unna en liten, men kjedelig arbeidsoppgave som har hengt over meg lenge. Men nå var det kommet til det nivået at den ga meg stressdrømmer, så nå måtte det gjøres og det føles utrolig godt.
Postet 24-03-25 kl 16:05 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Hau, kommet meg på jobb. Tror jeg har vårblues.
Postet 25-03-25 kl 08:57 av star star er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Bra jobbet Blå! Det er så irriterende med sånne små filleting som kan vokse seg store. Driver og krysser av for noen sånne jeg også, men det er bare fordi jeg driver effektiv prokastrinering av større og viktige oppgaver...

Ser ellers fram til en lang arbeidsdag som avrundes med kurs på teams. Jaja, en ting til som kan krysses av på lista.
Postet 25-03-25 kl 09:06 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
I dag tynnes de tut i rekkene hjemme. Snuppa reiser til Vietnam og Thailand og blir borte i 6 uker. Når hun kommer hjem er det bare noen få måneder før hun flytter (for godt?). Det er litt rart, men føles allikevel veldig riktig. Jeg er overraskende rolig med tanke på reisen hun skal på. Jeg er kanskje naiv, men har en enorm tillit til at hun alltid klarer å lande på føttene.
Postet 25-03-25 kl 09:16 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Så spennende, Tjorven!
Hvor flytter hun?
Postet 25-03-25 kl 09:26 av star star er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Vi vet ikke hvor hun skal flytte. Det kommer an på hvor hun kommer inn på skole. Hun har søkt en del skoler hvor hun må "tegne seg inn" - altså opptaksprøver fremfor karakterkrav, og da er det ikke så lett å vite hvor lista ligger. Hun har en del skoler på planen som har karakterinntak også, og hvis det ikke blir noen av "kunstskolene" så ender hun trolig opp i Oslo.

Jeg var og vinket henne farvel på togstasjonen nå. Det var litt rart, men aller mest koselig.
Postet 25-03-25 kl 10:07 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Da har jeg jobb et par måneder til ift det jeg hadde. Etter det blir det spennende.
Postet 25-03-25 kl 10:16 av star star er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Godt å høre at du har litt mer jobb star, det er forferdelig slitsomt å leve mellom jobber - og ha en uklar framtid. Krysser fingrene for at du får litt roligere dager og mer forutsigbarhet snart.
Postet 25-03-25 kl 10:54 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
God tur til Snuppa, Tjorven, spennende tider i møte for henne.

Godt du enda har jobb noen måneder, Star!

Akkurat kommet inn fra jobb. Nyter sol på terassen med han på 16. Grilling om litt.
Postet 25-03-25 kl 16:25 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Kommet meg på jobb. Er så ufattelig sigen.
Postet 26-03-25 kl 08:16 av star star er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Mornings. Regn, vind og måkene er tilbake……, og en ørliten forkjølelse er på vei. Så det var dagens gruff.

On the bright side: var på et artig show i går, det nærmer seg helg og sommertid!

Og det er kaffe her, mye kaffe
Postet 27-03-25 kl 08:12 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Alene på kontoret i dag. Det jeg deler med et par andre altså. Har telefonbonanza og håper jeg får tak i et par stk før de ekstra skal slåes på.
Postet 27-03-25 kl 08:24 av star star er ikke aktiv
Oppdatert 27-03-25 kl 08:52 av star
Gammel
celebelen sin avatar
Jeg har hjemmekontor i dag, og merker at det er stille før stormen. Neste uke er det månedsskifte, og da blir det travelt igjen.
Postet 27-03-25 kl 08:40 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Jeg avspaserer. Om en liten time setter jeg kursen mot Jotunheimen og en helg på Glitterheim. Planen et randone-tur på Glittertind i morgen.
Postet 27-03-25 kl 08:58 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
God morgen! På kontoret, og her er vi en hel gjeng her i dag, det er ikke ofte.
Postet 27-03-25 kl 09:02 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Da kan jeg rapportere god morgen fra glissent kontor. Jeg kom sent inn på grunn av privat sjåføroppdrag, men det virker som om resten har hjemme-/bortekontor.

Nuvel, da blir det sikkert ganske fredelig for meg og rapporteringen som skal inn til i morgen.
Postet 27-03-25 kl 09:08 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Tilbake til kontoret etter et par dager på fysiske heldagsmøter og konstant påkoblet. En liten rolig time nå før det braker løs med møter resten av dagen. Av og til lurer jeg på når jeg skal få gjort noe praktisk med det vi avtaler og avgjør i møtene.

Edit: Får det gjort altså, men enkelte dager er det spinnvilt mange møter.
Postet 27-03-25 kl 10:47 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Dagen gikk da veldig greit. Deilig med bare meg for en dag egentlig.
Postet 27-03-25 kl 16:01 av star star er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Eg har fresha opp sommargarderoba i dag, for det har seg altså slik at eg skal tilbringe fyrste veka i april på ein plass med sympatisk temperatur. Hurra for det!
Postet 27-03-25 kl 21:13 av Syrinx Syrinx er aktiv nå
Gammel
Syrinx: Det høres aldeles nydelig ut, så kos deg!
Postet 27-03-25 kl 21:47 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Folkens, det er faktisk fredag på helt ekte i dag!!!!!!!
Postet 28-03-25 kl 07:48 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Heyheyhey! Endelig fredag!

Fresht med sommergarderobe, jeg skal også et sted med litt mer sympatiske temperaturer til uka, men har ikke våget å tenke på omstilling av garderoben. Mulig jeg finner noe på loftet.
Postet 28-03-25 kl 08:19 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Syns det så lyst ut ut av vinduet mitt, men på jobb er det rimelig mørkt ut av vinduet.
Planer om å stikke av litt tidligere i dag.
Postet 28-03-25 kl 08:25 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Deilig med fredagskaffe.

Jeg sitter på gjemmekontor og skal ha en kort dag slik at jeg kan bruke ettermiddagen på å trene og planlegge selskap i morgen. Jeg har allerede jobbet mer enn en full uke denne uken, så jeg tar kort dag med forholdsvis god samvittighet.

Dagens gode nyhet er at jeg har fått liv i surdeigstarteren min igjen. Den hadde blitt ignorert litt for lenge og jeg har gjort flere forsøk på å vekke den opp. I går var jeg tydelig med meg selv på at det var siste mateforsøk, og i morges fungerte den. Så nå er ett brød satt til heving og jeg har matet den opp til å kunne bake mer. Jeg er egentlig glad i å bake surdeigsbrød, men når vi bare er to her hjemme blir det så sjelden anledning.
Postet 28-03-25 kl 08:26 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
På Kjevik på vei til Trøndelag for å ha familiedag på folkehøgskolen der min datter går. Blir nok gøy og hyggelig.
Postet 28-03-25 kl 08:32 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Det brenner på dass i den lille seksjonen jeg jobber, så jeg er veldig spent på hva dagen bringer. Jeg er litt heldig med at dette ikke direkte angår meg, men jeg kjenner at jeg forbereder meg på å være krisepsykolog i dag. Vel, vel.

Det er enda godt at det er helg. Vi har for tiden bare ett hjemmeboende barn, og det er rart. Når han da i tillegg skal jobbe denne helgen, så får vi kjenne på at vi har blitt "ordentlig voksne".
Postet 28-03-25 kl 09:35 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg skal på rusletur med ei venninne i dag, det tror jeg blir bra. Blir fint med familiemiddag i kveld, ungdommens kjæreste henger her og det er utrolig hyggelig. Da er plutselig hun interessert i oss også.
Postet 28-03-25 kl 09:59 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Så koselig at ungdommene henger hos dere Blondie, det betyr jo at hjemmet deres er et godt sted å være. Av og til hjelper det med et blikk utenfra for å anerkjenne at det man har hjemme faktiske er ganske fint.
Postet 28-03-25 kl 11:42 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Fredag!

Etter jobb blir det intervalløkt på treningssenter, og ettermiddagspils med gamle venner fra tidligere jobber. Et par familiebursdager på lørdag, og så kommer eldste hjem fra militæret på søndag. Nå får vi beholde han hjemme helt til høsten!
Postet 28-03-25 kl 11:47 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar

Logistikk fra helvete denne helgen og neste uke, så her er det bare å lukke øynene og trygle hvem nå enn som måtte ta i mot bønner fra en skadet sjel om å få tålmodigheten som må til for å komme seg gjennom.
Postet 28-03-25 kl 14:16 av Maverick Maverick er ikke aktiv

Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:59.