Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Resten av mai-kaffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Resten av mai-kaffe

Postet 18-05-25 kl 05:40 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 33

Kommentarer

Gammel
star sin avatar
Her var det 2 slitne i går kveld. Ingen andre planer enn å få litt sol på skrotten tror jeg.
Postet 18-05-25 kl 10:56 av star star er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Deilig dag på sjøen i går, i svogers fine trebåt. Båtkortesje mellom de to nabobyene, tapas og borgertog, og en avsluttende drink på byens fine lokale pub. Hjemme igjen før ni, mett og fornøyd. :-)

I mellomtiden koste yngste seg med noen kompiser hjemme, og eldste hadde full pakke med champagnefrokost og fullt program frem til litt over midnatt.

I dag har jeg bursdag! Gleder meg til at gutta serverer middag.
Postet 18-05-25 kl 11:37 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Gratulerer med dagen, Eia.
Postet 18-05-25 kl 11:47 av star star er ikke aktiv
Gammel
Observatøren sin avatar
Gratulerer, Eia!
Postet 18-05-25 kl 12:10 av Observatøren Observatøren er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Gratulerer med dagen, Eia!

Merker de to glassene med bobler jeg drakk i går kveld og har sovet ekstra lenge.
Postet 18-05-25 kl 13:02 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Hei fra Lesvos. Idag har jeg og venninne reist hit og skal ha 1 uke husmorferie. Skal bli godt.

Gratulerer med dagen, Eia.
Postet 18-05-25 kl 15:08 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har en vanskelig oppgave foran meg de neste dagene. Direktøren har bestilt en ting, mens kollegaen min vil levere noe helt annet. Så nå føler jeg at jeg forsøker å lappe sammen noe som tilfredsstiller dem begge. Det er IKKE lett, og jeg er egentlig mest enig med direktøren.
Postet 19-05-25 kl 08:29 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg ble vekket med kaffe, blomster, sjokolade og en gave fra frøken Dianas salonger i dag. God start! Min veldig snart ektemann leverer. I kveld kommer barna på middag i solskinnet.
Postet 19-05-25 kl 08:32 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Gratulerer med dagen fineste Blondie.
Postet 19-05-25 kl 08:43 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Så koselig Blondie!

Vi har også hatt en nydelig helg. Lang dags grunnlovsfeiring med nærmeste familie og naboer. Rolig dag med fjelltur for mannen og meg i går. Det er fortsatt rester nok i kjøleskapet til middag i dag.
Postet 19-05-25 kl 08:46 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Morn. Formiddags-hjemmekontor her; går med til litt sensurering og litt vurdering av podkast-innleveringer som ikke er noe særlig å høre på når man sitter på arbeidsrom med sju andre. Dagen skal avsluttes med de fire aller siste muntligprøvene i Vg3-klassen min, før vi er klare for å spurte fram mot en eventuell muntligeksamen.

Her i byen starta forøvrig russetida på fredag (de bestemte å utsette oppstart da de fikk vite at skriftlig eksamen var flytta fram), så det er egentlig helt greit at jeg ikke har så mange ordinære timer i Vg3-klassen framover.
Postet 19-05-25 kl 09:12 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Gratulerer med dagen, Blondie!

Først legetime og så senteret.
Postet 19-05-25 kl 09:44 av star star er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Knerten har matteeksamen i dag (R1). Han var litt stressa i morges, men har egentlig trua på at det skulle gå greit. Selv om det har vært litt banning over bøkene en del dager nå.

Det beste med å ha skriftlig eksamen i 2. klasse er å vite at du slipper muntlig.
Postet 19-05-25 kl 09:52 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Gratulerer med dagen Blondie! Du fortjener all mulig solskinn på din vei, i dag og til vanlig!
Postet 19-05-25 kl 09:56 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Oi. Jeg glemte bursdagen din, Blondie. Gratulerer så mye!
Postet 19-05-25 kl 10:26 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
amylin sin avatar
Gratulerer med dagen, Blondie og Eia!
Postet 19-05-25 kl 10:38 av amylin amylin er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Da har jeg gjort unna det jeg skulle. Burde sikkert gått hjem også, men venter på bussen.
Postet 19-05-25 kl 12:40 av star star er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar

Dagen benyttes på en strand på Lesvos. Har badet og det var kaldt. Venter på lunch til å ta med på stranda. Det harde livet.
Postet 19-05-25 kl 12:58 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Maverick sin avatar
Postet 19-05-25 kl 13:17 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Takk for gratulasjoner! Jeg hadde en fin dag i sola med gjengen min.

Den ene hånda mi har hovnet opp til nær dobbel størrelse, uten synlig grunn. Jeg har tatt Aerius, som dempet det noe, men den kan ikke brukes. Det er både ubehagelig og upraktisk.
Postet I går kl 08:04 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Telefonbonanza på jobb i dag. I tillegg til sjauing. Tror ikke ryggen blir blid i morgen.
Postet I går kl 11:00 av star star er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Jeg har planer om å bade etter arbeidstid i dag. Siste dag med sommervarme før nordavinden kommer tilbake.
Postet I går kl 14:17 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Vært hos fotterapeut etter jobb; deilig å få stelt føttene. Bestilte like godt time til etter sommeren.
Postet I går kl 18:55 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
God ettermiddag fra et hotellrom i Tromsø. Sensorskolering i morgen.

Det er like sjokkerende hvert år hvor vinterlig det fortsatt er i Tromsø i slutten av mai. :fryser:
Postet I går kl 19:20 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Fotterapeut har jeg aldri prøvd, men jeg lurer på om jeg skal teste ut nå. Husker mamma gikk en gang i måneden i årevis.
Postet I går kl 22:32 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Ryggen er ikke så ille faktisk, men den kjennes.
Trøtt i trynet som vanlig.
Postet I dag kl 07:08 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blondie: Jeg har rare tær og tykke negler, så jeg må gå og få føttene stelt.

Datter drar til London i dag, sønn har eksamen i matte.
Postet I dag kl 07:37 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Faren min er en høyreist og lett-trent mann som er naturlig slank. Han er snill og avbalansert. Hvilken egenskap klarte jeg å arve fra ham, som omtrent den eneste? Jo, den ekstremt harde huden på føttene.
Postet I dag kl 10:02 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Jaja, noe skal man jo arve, Tjorven.

Jeg har hatt to timers befaring både ute og inne, og gjør unna et par dårlige samvittigheter før et totimers teams møte. Denne dagen blir lang.
Postet I dag kl 12:57 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Nå har jeg stått i fullstendig limbo i noen dager. Men i morges fikk jeg full støtte av direktøren om å ignorere masete kolleger som uansett ikke er de som bestemmer, og sjefen er nå fornøyd.

I ettermiddag skal jeg trene og så skal jeg rett på fotballkamp. Jeg digger at mannen og jeg har blitt hooligans. I den svært forsiktige definisjonen av begrepet - for(?) ivrige fotballsupportere er nok mer beskrivende. Det er svært lite tull med det laget vi følger.
Postet I dag kl 13:25 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Man kan være uenig med ledelsen, men av og til er det greit at noen kan skjære gjennom.

Jeg måtte le da jeg leste kommentarfeltet om RBK-supportere som hadde tapetsert glassrekkverkene på Fløyen i forbindelse med kamp på Brann stadion for snart to uker siden. Alt fra "nekt de supporterne inn på station" til "Brannsupportere gjør akkurat det samme når de er på tur." Jeg har dessverre/heldigvis ikke arvet min farfars kjærlighet for sport generelt og Rosenborg spesielt.
Postet I dag kl 13:53 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Smått utrolig, men bussen er jaggu i rute.
Eller mekler om jeg skal kjøpe nytt månedskort eller betale bussbillett de neste 3 dagene. Og så nytt månedskort om snaue 2 uker.
Månedskort i morra. Kom på "reis for en tier" som begynner om en drøy måned
Postet I dag kl 15:56 av star star er ikke aktiv
Oppdatert I dag kl 16:09 av star
Gammel
Er det V du følger, Tjorven? 20-åringen kom hjem fra folkehøgskole fredag og fortalte at hun allerede har plan om Oslotur og kamp med de nye folkehøgskolevennene. Det blir vel hennes aller første kamp, det.
Postet I dag kl 16:30 av millact millact er ikke aktiv

Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:32.