Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.
Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Kommentarer
![]() |
Vi er på Kreta. I dag er det marked i gata ved siden av, så jeg har kjøpt agurk, tomat og paprika. For en hel euro. Og skikkelig digge oliven. Det er akkurat passe varmt på Kreta nå. Det er godt mulig det er varmere hjemme, men vi har det perfekt.
|
Postet 12-07-25 kl 11:46 av Tjorven
![]() |
![]() |
Vi er straks på vei hjem etter deilige dager i Italia. Jeg er så fornøyd med mannen, turen, maten, opplevelsene.
![]() |
Postet 12-07-25 kl 12:51 av Blondie
![]() |
![]() |
Jobbedag i dag, jeg planlegger å starte ferien litt tidligere og for å rekke over alt må jeg gjøre litt i dag også. Heldigvis grått og litt kaldere ute enn i går!
|
Postet 13-07-25 kl 08:14 av Martis
![]() |
![]() |
Levelig temperatur i dag, kroppen fikk litt sjokk med plutselig 30 grader i går.
|
Postet 13-07-25 kl 15:02 av Fersken
![]() |
![]() |
Vi har vaska bil. Er ikke ferdig innvendig da. Er litt å ta av. Stakkars bilen har gått litt for lut og kaldt vann.
|
Postet 13-07-25 kl 15:15 av star
![]() |
![]() |
Costa del Sunnmøre leverer maks for tida. I dag har eg tatt med hunden til heimbygda og her har vi fjæra heilt for oss sjølv. Einaste minuset er at hunden får totalt hetta når eg går ut i vatnet, bekymra type.
|
Postet 13-07-25 kl 15:23 av Syrinx
![]() |
![]() |
33 i Ryfylke i går. Sånt kan vi like.
|
Postet 13-07-25 kl 17:49 av millact
![]() |
![]() |
Vi har hatt 28 på det varmeste her på Algarvekysten i dag, men det er hele tiden en liten trekk og vi har deilig, passe stort basseng, så det er bare nydelig. Lang siesta i skyggen var deilig og nå er vi nydusjet og klare for middag. Ferie altså!
![]() |
Postet 13-07-25 kl 18:54 av Nenne
![]() |
![]() |
Jeg begynner å slite ved 25 grader, så jeg gleder meg til vi skal til kysten i morgen. Der er det luftigere og mulighet til å bade.
|
Postet 13-07-25 kl 19:20 av Blondie
![]() |
![]() |
Halv dag så det er hjemmekontor.
|
Postet 14-07-25 kl 08:20 av star
![]() |
![]() |
God morgen! Vi tar en tur inn til Milano i dag og sitter nå på toget.
|
Postet 14-07-25 kl 08:33 av Blånn
![]() |
![]() |
Morn fra kontoret! Jeg er helt alene i sonen min, så en i nabosonen.
![]() |
Postet 14-07-25 kl 08:48 av Neket
![]() |
![]() |
Da har vi bytta dekk på dekkhotell. Dvs dekk ny bil inn og gammel bil ut. Må vaske gammel litt innvendig før bilder. Får se senere i dag, nå er jeg skutt. Er så klamt ute.
|
Postet 14-07-25 kl 14:17 av star
![]() |
![]() |
34 grader på det varmeste i dag. Det er for mye. Men bassenget er deilig og bassengboka spennende. Så det er til å holde ut.
|
Postet 14-07-25 kl 21:21 av Nenne
![]() |
![]() |
Morn fra hytta! Eldste er på besøk, og vi foreldre drøyer frokosten til han våkner med å jobbe litt. #aldriheltfri
I dag står fem ting på planen: slå gress, fjerne vepsebol, gå tur, øve på gitar og lese bok. Så får vi se hvor mange av punktene som blir krysset av. ![]() |
Postet 15-07-25 kl 08:51 av Eia
![]() |
![]() |
Mornings fra terrassen! Målet denne ferien er å spise flest frokoster ute, foreløpig er gjennomføringsprosenten på 100
![]() |
Postet 15-07-25 kl 09:06 av Fintdethei!
![]() |
![]() |
Jeg har en venn på kontoret i dag! Hurra! To og en halv dag igjen, men tror det blir hjemmekontor herfra og ut. Må pakke.
![]() |
Postet 15-07-25 kl 12:35 av Neket
![]() |
![]() |
Jeg følger spent med på Lynkartet på yr.no og det er nok det mest spennende som skjer på jobb for tiden. Tror jeg har fått en eneste e-post denne uken.
|
Postet 15-07-25 kl 14:39 av Fersken
![]() |
![]() |
Har vært litt å gjøre i dag faktisk. Men da er det ikke mye igjen før jeg er f klar.
Hjem til Tom leilighet og flate ut. |
Postet 15-07-25 kl 15:52 av star
![]() |
![]() |
Ja, lister blir ikke alltid fulgt.
![]() Foreløpig har jeg - slått gress og luket frem sitteplass - luket i akeleiebedene - tatt ut spisebord for å slipe/pusse Tur overlot jeg til mann og eldste sønn (litt vondt i knærne etter fjelltur for to dager siden). Men - det er fortsatt mye igjen av dagen. ![]() |
Postet 15-07-25 kl 16:07 av Eia
![]() |
![]() |
Glemte å slå av alarmen, men sovnet igjen fort. Det gjorde godt.
Kanskje jeg skal spyle terrassen i dag. Det er fuglemøkk over alt. |
Postet 16-07-25 kl 11:05 av star
![]() |
![]() |
Det var herlige 26 grader på soverommet da jeg skulle legge meg i går, til tross for heftig lufting i forkant. Altså, det er fint med sol og varme og alt sånt, men ikke når jeg skal sove.
![]() |
Postet 16-07-25 kl 12:28 av Adrienne
![]() |
![]() |
Det er den ene fordelen leiligheten min har. Ikke sol direkte inn ig dermed avkjølt leilighet når det koker ute.
|
Postet 16-07-25 kl 13:00 av star
![]() |
![]() |
Vi har sendt eldstemann av gårde, han skal gå Besseggen med kompiser i morgen. Selv er vi igjen på hytta i skogen, og fikser og ordner.
Nå er kjøkkengulvet skrubbet. Fy, som jeg gleder meg til vi skal male det i høst! :bye bye grønnsåpemettede gulv: Spisestuebordet er pusset, og første oljestrøk lagt på. Det blir så fiint! :bye bye grønnsåpemettede bord: I kveld er det vepsebolet som skal til pers. Remedier er kjøpt inn, så da gjenstår bare å gjøre det. Men først skal det visst tordne og lyne litt. |
Postet 16-07-25 kl 13:35 av Eia
![]() |
![]() |
Da er det bare bilder av bilen som gjenstår. Jeg er gjennomsvett og det er ikke pga regnet som plutselig meldte sin ankomst. Smalt skikkelig også og jeg skjønner jo hvorfor når jeg så lynkartet etterpå.
|
Postet 16-07-25 kl 16:26 av star
![]() |
![]() |
Straks kvartfinale!
![]() |
Postet 16-07-25 kl 20:52 av Blondie
![]() |
![]() |
Trenger egentlig ikke se på, noen gutter/mannfolk rundt her en plass er høylytte når det skjer noe.
![]() |
Postet 16-07-25 kl 21:59 av star
![]() |
![]() |
Det var bra guttungen skulle ut samtidig som meg. Slo av snooze knappen nemlig, men nå rakk jeg jo alt jeg skulle.
|
Postet I går kl 06:47 av star
![]() |
![]() |
God morgen!
Kaffe i koppen og lite planer idag bortsett fra litt klesvask og pakking til vi reiser i helgen. |
Postet I går kl 09:24 av Millen
![]() |
![]() |
Siste dag på jobb før ferie.
![]() |
Postet I går kl 09:29 av Fersken
![]() |
![]() |
Her også, Fersken.
![]() |
Postet I går kl 09:35 av star
![]() |
![]() |
Jeg har kikket litt på lista over ledige studieplasser og funderer litt. Ellers går dagene med til å fikse for ungene drar i hver sin retning i verden for å bo det neste året. Mellomste mener hardnakket at det er mer bruk for airfryer enn håndklær på hybelen.
![]() |
Postet I går kl 10:30 av Blondie
![]() |
![]() |
Hjemme i sofaen. Sen middag i dag og det passer meg bra.
|
Postet I går kl 15:14 av star
![]() |
![]() |
God formiddag inne fra feriekoloni. Det er altså så herlig å ta på shorts hver eneste dag, uten å tenke om det er så lurt. Nå er det avis og oppdateringer i skyggen. Bursdagsbesøk senere i dag. Jau, verden går i sus og dus om dagen.
|
Postet I dag kl 10:44 av Fintdethei!
![]() |
![]() |
God dag. Hjemom før besøk på kysthytte, med mellomlanding på strand. Har fått kjørt et par runder med vask, og kjent hvor godt det er med luftig skyggeplass i hagen på en varm sommerkveld.
![]() Nå: pakking for overnattingsbesøk og strand, og så av gårde. Men først litt mer kaffe. ![]() |
Postet I dag kl 10:50 av Eia
![]() |
![]() |
Jeg er vill og gal og skal på senteret. Orker egentlig ikke, men gjør et forsøk.
|
Postet I dag kl 11:03 av star
![]() |
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu
- Julikaffe (01-07-25)
- Juni-kaffe (01-06-25)
- Resten av mai-kaffe (18-05-25)
- 17. maikaffe (17-05-25)
- Maikaffe (02-05-25)