Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.
Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Kommentarer
![]() |
Første feriedag og planen er å gjøre ingenting. Regnet har kommet og med det en levelig temperatur for meg.
|
Postet 21-07-25 kl 13:54 av Fersken
![]() |
![]() |
Begynt på andre ferieuke. Vært på kafe med kollega og baby, veldig koselig.
|
Postet 21-07-25 kl 14:22 av millact
![]() |
![]() |
Litt mindre påtrengende varme ved kysten i dag, men jeg sitter ute med kaffe og bok i sommerkjole. Deilig temperatur fra halv sju. Lange sommerkvelder gir lange sommermorgener.
|
Postet 22-07-25 kl 09:16 av Blondie
![]() |
![]() |
Litt kjøligere her i vest på morgenen også i dag. Tempen skal likevel oppi 25, men litt mer overskyet. Jeg hadde tenkt meg på tur over vidden i dag, men lurer på om jeg skal drøye til i morgen, da er solen tilbake.
|
Postet 22-07-25 kl 09:26 av Fintdethei!
![]() |
![]() |
Litt mindre varmt i natt, det var deilig. Avsluttet kvelden med kveldsbad på Ingierstrand klokka elleve i går kveld sammen med sønn og hund. Hunden turte endelig å svømme skikkelig i går kveld da hun husket å lukke munnen, og hun var så stolt og fornøyd og avkjølt.
![]() |
Postet 22-07-25 kl 09:48 av Pamina
![]() |
![]() |
God formiddag! Vi er på hytta, og dagens plan er å tilbringe mesteparten av dagen på brygga, og bade.
Og kanskje gjøre noe litt fornuftig. |
Postet 22-07-25 kl 11:10 av Millen
![]() |
![]() |
Bah, nå har jeg malt i 28 varmegrader og forbanner min tidlig morgen-positivitet.
![]() |
Postet 22-07-25 kl 12:58 av Blondie
![]() |
![]() |
Nest siste hele feriedag her i Portugal. Den store bekymringen er om vi har nok lesestoff til disse siste par bassengdagene og hjemturen. Det er et hardt liv!
![]() |
Postet 22-07-25 kl 13:24 av Nenne
![]() |
![]() |
Slutt på varmen her i Stavanger, det har regnet ganske heftig i dag. En uke igjen til ferie, kjenner jeg er ganske så klar....
|
Postet 22-07-25 kl 20:33 av løve70
![]() |
![]() |
Altså hva skjer, denne sommeren her bare gir og gir. Nok en varm og solfylt dag i vest. Og neste uke når regnet er tilbake, så har jeg billetter til varmen
![]() Akkurat nå nytes morgenkaffen i skyggen på terrassen, og jeg forhandler med meg selv om jeg skal ta en tur over vidden etterpå. |
Postet 23-07-25 kl 09:27 av Fintdethei!
![]() |
![]() |
Hvor reiser du, Fintdethei? Vi drar til Kreta lørdag.
|
Postet 23-07-25 kl 14:12 av 007
![]() |
![]() |
Mallorca, litt utenfor Palma. Riktig god tur, 007!
|
Postet 23-07-25 kl 15:27 av Fintdethei!
![]() |
![]() |
007: Vi er på Kreta nå. Her er det helt nydelig, men veldig varmt. Vi opplevde akkurat et jordskjelv, men for vår del var det helt udramatisk. Selv om det rista godt.
|
Postet 23-07-25 kl 16:06 av Tjorven
![]() |
![]() |
Nest siste varme dagen her nå. Har aldri opplevd maken. Dessverre så har siste uka vært drit. På fredag fikk jeg helt avsindig vondt i nakke, skulder og nedover armen. Kan nesten ikke huske på å ha hatt så vondt noen gang. To ganger på legevakt i helga for piller. Satan altså. Skulle begynt på jobb igjen, men er sykemeldt. Enten prolaps eller muskler som har slått seg helt vrang og trykker på nerver. Fikk et kraftig kink her før ferien så den har kranglet en srund, men ikke slik. Pekefinger og langfinger er ganske nummen, men de virker. Ny fysio i morgen. Tramadol hjelper på å ta brodden av smertene og vil si at det faktisk er bedre for i helga var det helt krise. Legen trøstet meg med at det ikke vil forsvinne lik fort som det kom, men at det forhåpentlogvis vil komme på et levelig nivå ganske raskt. Satsingsområde høsten 2025 blir trening.
|
Postet 23-07-25 kl 19:33 av vixen
![]() |
![]() |
Ai, vixen, det høres ikke godt ut. Håper det løsner snart.
Tjorven: Vi har ikke vært på Kreta før, kun Rhodos (der vi opplevde jordskjelv), Kos og Kalymnos. Til vanlig er vi Spaniafarere, men fant ut at vi ville ha forandring i år. Helt greit at det er varmt, vi trenger en ferie med solseng, parasoll, bok, kald drikke og mest mulig avslapping. |
Postet 23-07-25 kl 20:57 av 007
![]() |
![]() |
Morn fra solseng i hagen. Har brukt noen dager på å snekre ferdig platt, og beleilig nok var det igjen 1 finværsdag da vi var ferdig i går kveld.
![]() Vixen, det der hørtes ille ut! Håper legen tar feil og at det plutselig er borte. |
Postet 24-07-25 kl 09:18 av Dali
![]() |
![]() |
God bedring, Vixen! Det høres ikke godt ut.
|
Postet 24-07-25 kl 09:38 av millact
![]() |
![]() |
Skal egentlig begynne å pakke, men har parkert på terrassen i en solstol. Solen har gjemt seg, men temperaturen er det ingenting å si på.
|
Postet 24-07-25 kl 11:58 av Fintdethei!
![]() |
![]() |
Sliiiiten, og varmen hjelper ikke. Roa seg i dag da.
Har planer om å rydde litt. Det går sakte, men litt etter litt. Og så har jeg husket å ringe for å spørre om en time før hos spesialist hvis det er mulig. |
Postet 24-07-25 kl 13:44 av star
![]() |
![]() |
Mannen og jeg har gått fra hytte til hytte i Tafjordfjella. Det har vært fint, strevsomt og varmt!!! Shorts døgnet rundt i 6 dager. Og helt uten mobildekning. Nå har vi kjørt Trollstigen og er på vei hjem igjen. Kaos og kø i Trollstigen.
|
Postet 24-07-25 kl 13:45 av Blånn
![]() |
![]() |
Mornings, direkte inne fra et nydelig vestlandshotell. Blikkstille på sjøen og deilig frisk temperatur.
|
Postet I går kl 08:34 av Fintdethei!
![]() |
![]() |
Jeg sitter ute på verandaen ved sjøen og nyter en stille morgen. Vi har vært barnevakt i noen dager og merker godt på kroppen at det er noen år siden vi hadde småbarn.
![]() |
Postet I går kl 08:45 av Blondie
![]() |
![]() |
God formiddag! Nest siste feriedag, den må brukes godt.
Har spist frokost med eldste som skulle på jobb, og sitter og sløver litt med kaffe. Tror bytur med bibliotekstopp, bystrand med bok, og middag ute med gutta (mann på tur) er god plan for dagen. Men da må jeg se å komme i gang her! ![]() |
Postet I går kl 10:43 av Eia
![]() |
![]() |
Ferien min går også mot slutten. I dag skal eldste reise igjen. Har vært fint å ha ham hjemme! Mannen skal kjøre han til flyplassen. Jeg skal opp på Ekebergsletta. Vi skal spille i Norway cup-paraden kl. 17. Det blir nok godt og varmt.
|
Postet I går kl 10:58 av Blånn
![]() |
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu
- Julikaffe (01-07-25)
- Juni-kaffe (01-06-25)
- Resten av mai-kaffe (18-05-25)
- 17. maikaffe (17-05-25)
- Maikaffe (02-05-25)