Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Augustkaffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Augustkaffe

Postet 01-08-25 kl 10:32 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 232  

Kommentarer

Gammel
Blondie sin avatar
Jeg sitter på legekontoret igjen, venter på tolking av prøveresultat og veien videre. Sol ute, i det minste.
Postet 20-08-25 kl 08:54 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
På kontoret i dag også. Har ikke jobba noe enda. Usikker på om det blir hel eller halv dag.
Postet 20-08-25 kl 10:11 av star star er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
På jobb, har ansvar for publikum i dag. OG noen forskningsspørsmål som må konkretiseres og spisses. Variert hverdag.
Postet 20-08-25 kl 10:16 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Er på konferanse/kurs og tiden flyr. Nå en liten pustepause på før lunsj.
Postet 20-08-25 kl 12:47 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Jeg skulle trene før jobb i dag, men kom ikke inn pga en feil i låsesystemet. Så istedet var jeg på kontoret mye tidligere enn planlagt, og drikker kaffe i fred og ro.
Postet 21-08-25 kl 07:53 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Allerede torsdag. Disse ukene går så fort. Hundre ting som skal gjøres, og utrolig stor trafikk på kontoret - de to tingene er ikke helt ideelle for å komme seg videre i bunken.

Det har vært en god skolestart, på tross av nytt administrativt system som ikke akkurat spiller på lag når det gjelder å få ting unna.
Postet 21-08-25 kl 09:42 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Litt meh i dag. Wifi som krangler og annen tilbakemelding enn hva jeg hadde blitt fortalt først.
Postet 21-08-25 kl 10:54 av star star er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Jeg fikk trent i går (sliter med å komme i gang igjen).

På jobb er det litt kaos, men ikke mer enn vi klarer å absorbere. Men vi må nok hanke inn litt ekstrahjelp etterhvert ...
Postet 21-08-25 kl 11:31 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Null wifi, jaja. Får ny dings da.
Får tusle meg en tur på butikken.
Postet 21-08-25 kl 12:42 av star star er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
For multitaskeren som meg så er jo null wifi ufattelig kjipt. Har ikke ro i rævva til å bare se serie på telefonen. Cromecasten virker jo ikke sånn at serier går på TV mens alt annet på tlf.
Postet 21-08-25 kl 14:07 av star star er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Det kom en skikkelig regnskyll, inkludert hagl, da jeg skulle gå ut døra, så jeg gikk der både i tykk genser og regnjakke og kjente på at høsten nærmer seg. Men jeg har fremdeles sandaler, selv om det nå er mest på trass.

I går gikk en kollega av med pensjon. Han og jeg har vært forskrekkelig faglig uenige, så nå gleder jeg meg til å få "jobbe i fred". På den annen side, så er han en skikkelig ålreit kar, så det er også litt rart at jeg ikke skal forholde meg til ham lenger. Så litt delt der, altså.
Postet 22-08-25 kl 08:07 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har en hektisk fredag foran meg, så det passer litt dårlig at jeg er i skikkelig dårlig form. Tror jeg må legge inn noen pauser underveis.
Postet 22-08-25 kl 08:18 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God morgen!
Jeg har sovet ordentlig godt inatt, og det har gjort godt for kropp og sjel. Ingen planer i regnet idag, og det er også greit.
Snart kaffe!
Postet 22-08-25 kl 08:39 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Regn på Østlandet! Her i sør skinner sola. Få planer for helgen.
Postet 22-08-25 kl 10:39 av millact millact er aktiv nå
Gammel
Millen sin avatar
Var regn på morgenen her, nå sol og blå himmel!
Postet 22-08-25 kl 10:44 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
tink sin avatar
Endelig fredag! Vi skal i bryllup, og jeg aner ikke hva jeg skal ha på meg.
Postet 22-08-25 kl 12:44 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Her er det sol, men spørs om det kan bli vått senere.
Jeg har brukt opp ukas timer for lengst, men men. Snart på tide å kjøre hjem.
Postet 22-08-25 kl 13:03 av star star er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Jeg befinner meg for tida helt alene i et feriehus på solkysten i Spania. Planen var hvile og rehabilitering, men så blir jeg bare mer sliten for hver dag som går. Nå gleder jeg meg veldig til å reise hjem på søndag, selv om det jeg skal tilbake til er 10 grader og regn.
Postet 22-08-25 kl 13:25 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
på Heilo.
Postet 22-08-25 kl 14:28 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Uffda, Heilo. Det høres ikke kjekt ut.

Jeg er snart ferdig med dag tre på hovedkontoret. Det har vært hektisk og stimete og masse jobbing, men jeg greide å få sneket inn en veldig kjapp lønnssamtale med sjefen. Jeg får en halv prosent over ramma som er framforhandlet og beskjed om at jeg gjør en strålende jobb, og det er jo generelt hyggelig å høre, men det er ekstra godt å ta med seg nå som vi er midt i en nedbemanningsprosess.
Postet 22-08-25 kl 14:34 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
på Heilo
Postet 22-08-25 kl 16:37 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Blånn sin avatar
God formiddag! Deilig med helg etter en hektisk uke med skolestart. Toppet med en hendelse som gjorde at jeg fikk positiv tilbakemelding fra selveste direktøren i etaten på hvordan det ble håndtert. I dag starter vm i gatefotball opp med parade på Karl Johann. Der skal korpset bidra med god musikk og stemning sammen med tre andre korps. I kveld har vi sosial semesterstart på et utested.
Postet 23-08-25 kl 10:42 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Sitter ute i solen. Har prøvebakt en sjokoladekake til en konfirmasjon og skal møte en venninne i byen og spise.
Postet 23-08-25 kl 13:38 av millact millact er aktiv nå
Gammel
Tjorven sin avatar
Da er vi jammen inne i den siste uken i august. Jeg visste det skulle bli hektisk, og det ble det. Men jeg tror at jeg klarer å lande dette.

Jeg har ikke helt kommet over hvor underlig stille det er hjemme etter at snuppa flyttet ut. Jeg synes at vi knapt så henne, men når hun først var hjemme, så var hun synlig. Og nå blir det helt åpenbart hvor synlig hun var. Men hun trives foreløpig godt på nye studier og med å bo i kollektiv på den kule siden av byen.
Postet 25-08-25 kl 08:50 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Fersken sin avatar
Høsten blir travel på sier jobbkalenderen min, så her er det bare å stålsette seg. Relativt opplagt i dag og sitter klar med kaffe og Mokkatrøffel til arbeidsmøter på teams.
Postet 25-08-25 kl 09:33 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Her er det veldig lite travelt, jeg prøver å få hvilt litt mens det rives utvendig her jeg bor. Det går sånn passe. Planen er å få til en gåtur i sola før middag.
Postet 25-08-25 kl 10:32 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Siste uke i august ja, neste uke begynner mitt nye liv som forskerstudent. Før det er det skrekkelig mye greier som må landes i den vanlige jobben. Heldigvis er både onsdag og torsdag nesten tomme dager.

på Heilo. Håper du er hjemme og får landet litt nå.
Postet 25-08-25 kl 11:31 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Blitt knekt og massert. Vært en runde på senteret og er nå slakt i sofaen. Ene kneet verker.
Postet 25-08-25 kl 11:59 av star star er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God formiddag!
Surr med søvn inatt så jeg endte med å våkne 1030. Så nå er alt bare tull i hodet og kroppen. Dagens plan er å få unna noe småtteri, planer ut uka +helgen og det er egentlig litt skummelt.
Også er det et stk sykt barn hjemme.
Postet 25-08-25 kl 12:24 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
star sin avatar
Fy søren så sliten jeg ble.
Men har bytta boks og ledninger så nå har vi wifi igjen.
Postet 25-08-25 kl 18:32 av star star er ikke aktiv
Gammel
God bedring til det syke barnet, Millen.
Postet 25-08-25 kl 19:46 av millact millact er aktiv nå
Gammel
Millen sin avatar
Takk, Millact.
Postet 25-08-25 kl 21:33 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
star sin avatar
Håper barnet er på bedringens vei, Millen?

På jobb og det er en smule kaotisk.
Postet 26-08-25 kl 07:57 av star star er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God morgen,
Star, hun er fortsatt syk så hjemme idag og.
Kaffe først også ut for noen avtaler etterhvert.
Postet 26-08-25 kl 08:03 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar
Særdeles dårlig søvn i natt, men jeg er på venterommet og later som at det går helt fint.
Postet 26-08-25 kl 08:46 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
God morgen! På hjemmekontor i dag. Skal ha et privat møte nå kl. 10.30 som jeg gruer meg til, så skal bli godt når det er over.

Har ikke skrevet her på lenge. Vi har hatt en helt fantastisk fin sommer, og jeg gruer meg til høsten kjenner jeg. Vil ha sol hver dag!
Postet 26-08-25 kl 09:01 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Tirsdager altså.
Postet 26-08-25 kl 09:17 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen, rett inn fra oppstartsamtale med lærere til ungdomsskoleeleven. Fikk samme med vg2 elev og lærer i går. Ganske chill med slike møter som er hei, her er vi, og ungen vår klarer seg ganske fint egentlig. Krysser fingrene for at det fortsetter.

I dag er det møtedag og litt fysisk arbeid.
Postet 26-08-25 kl 09:26 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har også vært på slike oppstartssamtaler. Som har gått veldig greit og egentlig unødvendige. Men da vet vi i hvert fall at det går fint.

Men sånt er vi ferdige med nå. Knerten blir 18 år om noen uker, og var VELDIG tydelig på at jeg ikke skulle etterspørre en siste samtale nå. (De har sine samtaler med kontaktlærer, og siden mange har fyllt 18, så ble det gitt beskjed om at vi som hadde elever under 18 måtte be om det på eget initiativ.) Knerten ser ut til å klare selv helt greit, og vel så det, både faglig og sosialt, så jeg var helt enig med ham.
Postet 26-08-25 kl 10:08 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Nenne sin avatar
Vi hadde en sånn samtale, Tjorven, rett før Storesøster fylte 18, og læreren sa at selv om det ikke er noen problemer, så oppmuntrer hun veldig til samtalene allikevel, for om ikke annet, så kan det være tips til foreldre om støtte de kan gi og temaer som kan tas opp hjemme, for å støtte elevens læring og sosiale liv.
Postet 26-08-25 kl 10:22 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Man kan fint ha foreldresamtaler etter fylte 18 også, men da må eleven gi samtykke. Det er ganske mange som gjør det, kan jeg som kontaktlærer formidle.
Postet 26-08-25 kl 12:56 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Jeg ble invitert med, men det er han selv som bestemmer.

Fint å treffe læreren hans, i det minste.
Postet 26-08-25 kl 13:55 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg ble sett på som litt rart da jeg stilte i det møtet i fjor. Læreren sa da at det var veldig få foreldre som stilte i møtene. Da var han 16 år og gikk i 2. klasse.

Så i år forholder jeg meg helt rolig. Han har visst hatt sin samtale allerede, og han har vist oss det skjemaet han fylte ut i forkant. (Læreren synes han er veldig søt som fremdeles drømmer om å konstruere berg- og dalbaner , og var helhjertet enig i at ingeniørstudier på NTNU hørtes ut som et skritt i riktig retning. Og da er jeg fornøyd.)
Postet 26-08-25 kl 15:05 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
celebelen sin avatar
Vi har ikke fått noe informasjon om, eller invitasjon til, samtaler i år, selv om Ville ikke har fylt 18 ennå. Hun har gått fra yrkesfag til studieforberedende, og byttet skole, så jeg synes ikke det ville vært helt unaturlig om vi hørte noe.
Postet 26-08-25 kl 15:11 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
apan sin avatar
Jeg synes det er kjemperart at noen skoler ikke forventer at foresatte stiller til møtene når elevene er under 18 år. Og merkelig å formulere det som frivillig, og legge ansvaret over på relasjonen mellom barn og forelder på et vis. Men det er jo selvsagt lettvint å gjøre det sånn.
Postet 26-08-25 kl 20:29 av apan apan er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Jeg tror det er forskjell på skoler og hva slags elever (og kanskje foreldre) de vanligvis har. Vi stilte på slike møter med eldste som var veldig selvgående, og ble ikke invitert inn etter fylte 18. Mellomste har trengt litt tettere oppfølging, men har valgt en skole og linje der han fremstår som perfekte peter sammenliknet med mange av medelevene. Mannen jobber på en skole med høyt snitt blant elevene, og så vidt jeg forstår, til dels krevende foreldre.

Sjekk inn for i dag: har plommer på pulten og en nesten tom kalender foran meg. Får prøve å krysse ut noen av de oppgavene som bør løses før helga.
Postet 27-08-25 kl 09:10 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
En kollega av meg har hatt et skikkelig sammenstøt med en bil mens hun syklet og må opereres i håndleddet og har fått hjernerystelse stakkars. Hun er en turbo-person til vanlig med en fart og det er full fart, så det er vanskelig å se for seg henne så slått ut som hun er nå. Stakkars! Vi skulle på jobbreise sammen i slutten av uka og jeg prøver nå å finne opp og ned på om jeg bør gjennomføre uten henne eller utsette hele greia. Det hadde passet veldig fint å utsette for min del, men det forsinker jo jobben da.
Postet 27-08-25 kl 09:42 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Dagen ble ikke sånn jeg hadde tenkt. Totalt utslått etter i går.
Postet 27-08-25 kl 10:18 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Så skummelt, Nenne!

Jeg forsøker å få gjort unna noen småting mens det bores i mur rundt meg. Det går sånn passe i dag også.
Postet 27-08-25 kl 10:40 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Hvit T-skjorte på i dag, og har grist på meg i lunsjen. Det er fader meg så urutinert. Og mens jeg skriver dette kommer jeg på at jeg har jo en ekstra T-skjorte i skapet……, en tanke som slo meg at var lurt å ha i skapet når man har bikket 50. Tenk at det hjalp bare å skrive om det her .
Postet 27-08-25 kl 12:14 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv

Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:57.