Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Alexas bokhylle

Provence & the Cote d'Azur

Bokhylla mi er full av bøker av ymse slag, og jeg prøver å bruke dem som inspirasjon til trening. Jeg kan dessverre ikke skryte av å ha lest alle enda...
Rangér dette innlegget

Provence & the Cote d'Azur

Postet 08-01-09 kl 00:20 av Alexa
Oppdatert 31-07-10 kl 23:00 av Alexa

"Provence & Cote d'Azur"
Utgitt av Dorling Kindersley Limited, London, 1995-2006
(min utgave er fra 2006)



Antall dager inn i året: 7
Antall treningsøkter: 3
Gårsdagens trening: 40 min Xcycling, Elixia (ukjent antall km)
Dagens trening: Ergometersykkel i 40 minutter.
Totalt tilbakelagt: 34.41 km.

Jeg elsker reisebøker og vi har samlet opp en god del i bokhylla i årenes løp. Minst halvparten av dem omhandler steder jeg ikke har vært. Noen fordi de var en del av mannens boksamling, mens andre er innkjøpt uten konkrete planer om å reise til det aktuelle stedet. Denne boken var imidlertid en gave fra min mann som vet hvor gjerne jeg vil til rivieraen. Det er ikke det mest eksotiske stedet her i verden, men det er ikke jeg heller (eksotisk, altså). Jeg har enda ikke kommet meg dit og drømmer meg ofte bort i denne reiseboka.

Som treningsmotivasjon har jeg dermed bestemt meg for å sykle til Monte Carlo. I teorien, i det minste.
På viamichelin.com har jeg funnet min rute. Den går hjemmefra til sentrum av Monte Carlo via Øresundsbroen (Sverige) og Kolding (Danmark). Og det er ingen ferger på veien.

Turen er på 2477 kilometer. Stort sett på motorvei. Heldigvis betyr ikke dette noe når man sykler "i teorien", og jeg regner med å se masse fint på veien. Målet er å komme fram innen sommeren er over.

Etter dagens etappe er jeg oppe i 34.41 km og er godt i gang nedover E6 på vei mot bomstasjonen nord for Moss. Juhu!

Postet under Trening
Kommentarer 15 E-post blogginnlegg
Kommentarer totalt 15

Kommentarer

Gammel
Teofelia sin avatar
Det var et kult treningsmål.

Vi reiste til Provence (ikke Rivieraen, da) på bryllupsreise, og det er virkelig et nydelig sted.
Postet 08-01-09 kl 06:21 av Teofelia Teofelia er ikke aktiv
Gammel
Mei sin avatar
Stilig! Du kan jo legge ut bilder av turen underveis!
Postet 08-01-09 kl 07:16 av Mei Mei er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Kjempekult. Bilder ja!
Postet 08-01-09 kl 07:31 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Tåtti sin avatar
Det var en lur måte å få teorisykling til å bli underholdende på.
Postet 08-01-09 kl 07:57 av Tåtti Tåtti er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Å, er boken fin? Mine foreldre er helt fortapt i Asurkysten og tilbringer masse tid der. Og jeg, en gang i blant.

Teorisykling hørtes genialt ut, forresten.
Postet 08-01-09 kl 08:28 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Dragen sin avatar
Flott! Jeg syns du skal legge ut bilder.

Jeg har kommet bittelitt lenger enn deg, jeg har syklet 40,12 km.
Postet 08-01-09 kl 09:40 av Dragen Dragen er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Fantastisk idé!
Postet 08-01-09 kl 09:43 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
LaBanga sin avatar
Jeg sparer også på den serien. Men har foreløpig kun bøker fra steder jeg har vært. Veldig fin serie.

Jeg har forøvrig bodd i Provence i tre måneder, og da syklet mannen min på kryss og tvers. Neste gang vi reiser så blir jeg kanskje med og sykler litt. Veldig fint å sykle der nede også, så det må du få med deg når du reiser dit på ekte.
Postet 08-01-09 kl 09:55 av LaBanga LaBanga er ikke aktiv
Gammel
mumrik sin avatar
Det var et spennende mål å sette seg. Jeg har vært med på noe lignende på treningssenteret en gang, og det er fryktelig merkelig hvor engasjert man kan bli.
Postet 08-01-09 kl 10:01 av mumrik mumrik er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Bra mål, Alexa - legge ut bilder fra reisen underveis høres ut som en glimrende idé.

God tur videre!
Postet 08-01-09 kl 11:03 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
noen sin avatar
Så morsomt mål! God idé!
Postet 08-01-09 kl 13:49 av noen noen er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Så lur måte å få treningsengasjement på!
Postet 08-01-09 kl 14:01 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Morsom idé!

Ellers kan jeg varmt anbefale en av de beste feriene jeg har hatt; sykkeltur i Provence. Vi booket inn via reiseselskap på forhånd, så ble bagasje kjørt til neste hotell i neste by, og vi hadde bare sykkel og oss selv å tenke på på turen.
Postet 08-01-09 kl 14:18 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
amylin sin avatar
Så smart måte og motivere seg på! Selv hater jeg virkelig sykling. Rivieraen derimot er nydelig!
Postet 08-01-09 kl 21:04 av amylin amylin er ikke aktiv
Gammel
Dødskult! Jeg kjørte den strekningen i sommer. Si fra hvis du trenger motiverende bilder for turen, jeg har sikkert en del bilder fra veien. :)
Postet 05-03-09 den 07:35 av
 

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no