Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Det som skjer, det skjer.

Om frivillig smerte, kroppslig forfall og en ekte passion.

Lenams liv i et nøtteskall.
Rangér dette innlegget

Om frivillig smerte, kroppslig forfall og en ekte passion.

Postet 17-01-09 kl 20:14 av Lenam

Jeg var et av de barna som mer eller mindre vokste opp i en sur idrettshall. Jeg var med på det meste av sport fra jeg var så vidt over metern høy. Da jeg ble litt eldre begrenset jeg det ned til håndball og fotball. Jeg elsket begge deler, dypt og inderlig.

Da jeg var 16 satte skader kjepper i hjulene for videre spill, en epoke var over.

Jeg spilte litt håndball sammen med en nyoppstartet lag før jeg ble gravid med eldstemann, men så var det to tette graviditeter, hus og hjem som stjal all min tid.

Men så i fjor slang jeg meg på en gjeng med hånballveteraner som spilte for å ha det gøy. Det er rett og slett dritgøy!! Vi sliter oss helt ut når vi spiller, vi svetter, vi kaver og vi peser.

I dag var det kamp, jeg har ikke fått trent så mye de siste månederne pga av nytt hus, sykdom og den generelle tidsklemma. Jeg løp et par ganger over banen og det kjentes ut som om jeg var halvveis i et eller annet marathon. Jeg ble holdt, jeg holdt selv fast, jeg scora 3 ganger og jeg hadde det som fisken i vannet.

Vi tapte 14-19, jeg kommer til å være blå og gul i morgen, men jeg gikk fra hallen med et fårete smil rundt munnen og tenkte " Im back"

Kommentarer totalt 14

Kommentarer

Gammel
:heia:
Dæven! Du er jo god jo!
Postet 17-01-09 den 20:29 av
Gammel
LilleT sin avatar
Imponerende.
Postet 17-01-09 kl 20:34 av LilleT LilleT er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Imponerende ja, og sikkert veldig gøy!
Postet 17-01-09 kl 20:40 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Ole Brumm sin avatar
Det er så utrolig gøy med blod, svette og tårer innenfor sportens verden. Flott jobba.

Jeg ble oppringt sist helg av en tidligere lagvennine om jeg ville være med på en miniturnering i innebandy. Jeg takket umidelbart ja, uten å ofre min utrente kropp en tanke. Da var det lenge siden jeg hadde trent og hadde ikke spilt innebandy siden jeg var fem uker på vei med minsten, men knallgøy det var det.

Så når masteren er fullført skal jeg prøve å dra igang et bedriftslag, ilden er tent.

Unnskyld dette ble mye :meg-meg-meg: limer det over i egen blogg kanskje.
Postet 17-01-09 kl 20:57 av Ole Brumm Ole Brumm er ikke aktiv
Gammel
Mauser sin avatar
Sitat:
jeg kommer til å være blå og gul i morgen
... er du ikke alltid det?
Postet 17-01-09 kl 20:58 av Mauser Mauser er ikke aktiv
Gammel
mumrik sin avatar
Du er selvfølgelig kjempeflink og sånn, og det er herlig å lese når folk skriver om ting de brenner for... Men veteran du!
Postet 17-01-09 kl 21:01 av mumrik mumrik er ikke aktiv
Gammel
Agent Scully sin avatar
Voksenidrett ...
Postet 17-01-09 kl 22:31 av Agent Scully Agent Scully er ikke aktiv
Gammel
Ami sin avatar
Flink! Og helt sikkert supergøy.

Jeg er også gammel håndball- og fotballspiller. Men noe comeback blir det ikke.
Jeg var forresten aldri noe god, heller. Det man skorter på hurtighet og spenst tar man gjerne igjen med metoder som gir rødt kort og garderobemarsjordre.
Postet 17-01-09 kl 23:03 av Ami Ami er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Så utrolig moro! Jeg spilte håndball i min pure ungdom og har det siste året lekt med tanken på å bli med på et voksenlag. Problemet er bare at jeg finner ikke noe lag som har labert nok nivå.
Postet 18-01-09 kl 06:26 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Lenam sin avatar
Mauser: Er ikke så ofte jeg er gul og blå på utsiden.

Mumrik: Jeg er vel ikke kommet opp i veteranalder sånn rent psykisk, men kroppen kvalifiserer helt klart til å være veteran.

Amidriel: Ja det er rart hvordan det i et slitent øyeblikk føles så lurt å slenge seg rundt halsen på den kjappe 17 åringen man ikke når igjen.
Postet 18-01-09 kl 10:20 av Lenam Lenam er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Postet 18-01-09 kl 11:33 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Storm sin avatar


Jeg spilte håndball gjennom hele barne- og ungdomsskolen, men har som Blondie problem med å finne et lag med labert nok nivå. Ellers skulle jeg gjerne spilt.
Postet 18-01-09 kl 11:41 av Storm Storm er ikke aktiv
Gammel
Dragen sin avatar
Sitat:
så vidt over metern høy.
Det er du vel fortsatt?
Postet 18-01-09 kl 12:03 av Dragen Dragen er ikke aktiv
Gammel
Miss Norway sin avatar
Håndball er teit og dumt.

Hilsen hun med så liten hånd at hun fremdeles kan bruke barnevotter og aldri klarte å holde den j%&/ håndballen.
Postet 18-01-09 kl 12:50 av Miss Norway Miss Norway er ikke aktiv
 

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no