Jeg er liten og rosa,
men om min verden er i virkeligheten så liten som meg vites ikke, men noe må jo bloggen hete? Og noe må den handle om - mye dill og dall; smått og stort.

Pannekaker
Postet 07-02-09 kl 18:46 av Nasse
Pannekaker til middag. Ungenes glede, mors store skrekk. Hvordan oppfører pannekakene seg i dag? Er de samarbeidsvillige eller ikke?
Jeg gikk til oppgaven med oppbrettede ermer. Blandet mel, salt, melk og egg. Alt så bra ut inntil jeg skulle snu første pannekake. Totalt mislykket. Den gikk i tusen biter. Røra var litt tynn i dag, og derfor LITE samarbeidsvillige. Pannekaken ble samlet sammen i en skål og med litt sukker så smakte den bra allikevel. Pannekakene ble noenlunde bra til slutt. Men samarbeidsvillige var de slettes ikke i dag.
Kommentarer totalt 9
Kommentarer
![]() |
Pytt, pytt, det er smaken som teller, er det ikke?
|
Postet 07-02-09 kl 19:57 av LilleT
![]() |
![]() |
Mer egg!
![]() ![]() |
Postet 07-02-09 kl 20:45 av Sokk
![]() |
![]() |
Innimellom føles pannekaker ut som en egen vitenskap. Andre ganger er de perfekte på første forsøk. Det viktigste er at de kan spises med syltetøy i hele fjeset.
![]() |
Postet 07-02-09 kl 20:47 av Kaktus
![]() |
![]() |
Jeg bruker 6 store egg til 1,5liter melk. Det pleier å være nok. Men ikke denne gangen gitt. Men pannekakene gled ned okke som.
|
Postet 07-02-09 kl 21:36 av Nasse
![]() |
![]() |
Mange egg og mye havregryn. Perfekte pannekaker hver gang. I tillegg så metter de.
|
Postet 07-02-09 kl 21:46 av Stikka
![]() |
![]() |
Her i huset pleier mannen å være nødt til å overta pannekakestekingen, da noen (
![]() ![]() Ellers har jeg også lært at masse egg skal gjøre susen, men merkelig nok hjelper det ikke alltid for meg. Men pannekaker er godt da. ![]() ![]() |
Postet 07-02-09 kl 22:26 av Hannah
![]() |
![]() |
Hannah: Vanligvis er det min kjære som lager og steker pannekakene. Men i dag så er han på et årsmøte, så derfor ble det meg som måtte i ilden. Vanligvis har vi hjemmelaget pizza og et eller to glass rødvin til. Koser meg med et glass nå, ikke sammen med pannekaker altså.
|
Postet 07-02-09 kl 22:29 av Nasse
![]() |
![]() |
Jeg anbefaler mange egg og liten stekepanne.
![]() Jeg steker alltid små pannekaker og det er mye enklere enn store. ![]() |
Postet 07-02-09 kl 22:47 av Blå
![]() |
![]() |
Sitat:
Jeg bruker 6 store egg til 1,5liter melk. Det pleier å være nok.
|
Postet 08-02-09 kl 10:54 av Stompa
![]() |
Nylige blogginnlegg av Nasse
- Pippi snart 1 år. (13-06-10)
- Rose (11-05-10)
- Vi har vært på utstilling. (09-11-09)
- Pippi (25-10-09)
- Pippi er i hus (10-08-09)