Vis enkelt innlegg
Gammel 18-05-08, 23:17   #2
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter feminister etternavn?

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Selvsagt kan feminister også bytte etternavn. Det er da ikke dette likestillng dreier seg om.

Jeg er sterkt uenig! (Ikke i at feminister kan bytte navn, men at likestilling ikke er relevant med tanke på valg av etternavn.) Jeg tenker at dette har veldig mye å si i forhold til likestilling, og jeg forundres over hvor naturlig mange kvinner synes det er at de (og ialllefall barna) skal ta mannens etternavn. Det har noe med identitet og eieforhold å gjøre, også med tanke på historien man har med kvinners stilling i samfunnet. Det betyr ikke at jeg mener at alle kvinner som bytter navn er i mot likestilling, men på makronivå mener jeg at dette er et tegn på at vi har et godt stykke igjen likestillingsmessig.