Vis enkelt innlegg
Gammel 14-11-06, 17:15   #7
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fargete juletrelys?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Interessant å se at noen lever så inne i sin egen boble, at de ikke tror det finnes klasser i Norge. det er nemlig stor forskjell åp folk, og den henger sammen med sosial bakgrunn i veldig mange tilfeller. Har foreldrene lav utdanning, er det stor sannsynlighet for at barna heller ikke tar høyere utdanning. Selv om mulighetene ligger der, så kjenner de ikke til det, de har ikke ressurser og kunnskap til å ta i bruk mulighetene. Det er også store klassebaserte livstilsforskjeller.

Jeg er sikker stokk dom. Jeg har vokst opp med foreldre som ikke hadde høyere utdannelse. Jeg var den første i slekta som var russ og som tok høyere utdannelse. Da jeg var barn måtte mamma alltid regne over handlekurven før kassen og det var ikke vanlig at vi la ting tilbake i hyllene.

Jeg har faktisk aldri tenkt på at vi skulle være lavere ned på rangstigen av den grunn og føler meg ikke det spøtt annerledes nå som jeg har høyskoleutdannelse og god økonomi.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat